Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wymianą paska napedzającego klimę, pompę LHM i
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Luty 2009, 13:28   Problem z wymianą paska napedzającego klimę, pompę LHM i

Wiem, że czasami wymiana paska wielorowkowego, napędzającego alternator, pompę klimatyzacji i pompę LHMu przysparza wiele problemów. Wiem to z autopsji, ponieważ mając rysunek ułożenia tego po prostu zdałem się na intuicję i okazało się, że można to założyć w jeszcze inny sposób :) Czyli jeżeli są dwa sposoby (ten drugi jest oczywiście zły) można się naprawdę nieźle napracować i nadenerwować. :)
Poniżej załączam schemat tego wynalazku:



_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Luty 2009, 23:14   

Ja nikomu nie dam zarobić! :evil:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
bobocjusz
Xsara- forever young


Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: benzyna
Wersja:: X
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 20
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 13 Luty 2009, 23:26   

Ale zaawansowana konstrukcja, to już bym wolał go pociąć, ponawijać na kazda rolke i pozniej je wszystkie zszyć :)

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Luty 2009, 22:12   

Witam wszytkich!

A dlaczego nie radziłbyś nikomu grzebać samemu 1 wszy raz - przecież wtedy jest najlepsza zabawa :-) Oczywiście czasami można się nieźle zirytwać przy niektórych rzeczach, ale ogólnie to fajna zabawa. Trzeba mieć tylko głowę na karku i od czasu do czasu zmuszać ją do myślenia :-D . Moim pierwszym samocodem był golf 1 '77 - przy nim nauczyłem się podstawowego mechanikowania, a zaraz po nim wrzuciłem sam siebie na głęboką wodę kupując moją cytrynkę. Wszystko by było OK tylko, że jak ją kupiłem to nie było połowy przodu, połowy silnik, elektroniki, więc możecie sobie wyobrazić ile miałem przy nim zabawy zanim go złożyłem do kupy...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Luty 2009, 01:26   

Gratulacje! Nie ma to jak właśnie od razu na głęboką wodę! Ponoć tylko tak można nauczyć się pływać! No a złożenie cytryny to dopiero głęboka woda! Niektórzy się chwalą, że 126p złożyli....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Luty 2009, 11:58   

Było ciężko, ale się udało - najważniejsze to nie poddawać się, nawet jeśli czasem wydaje się że już nic z tego nie będzie. A druga sprawa to nie bać się prosić innych o pomoc - u mnie to w dalszym ciągu raczkuje :-D .

W sumie napisałem tego posta, żeby powiedzieć, że trochę się już namechanikowałem tego samochodu, no i siłą rzeczy zapoznałem się z pewnymi sprawami więc jakby ktoś potrzebował jakiejś pomocy, pytajcie - może będę mógł pomóc. Ja też jeszcze wszystkiego o tym samochodziku nie wiem i staram się zawsze pytać innych o pomoc/opinie ale z chęcią służę pomocą jeśli już coś wiem...

Już nie mogę się doczekać wiosny kiedy w końcu dobiorę się do swojego silniczka i mam nadzieję że w końcu go zrobię bo na wiosnę rozsypał mi się ten pomarańczowy plastik wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego i wszystko poszło w układ chłodzenia i teraz jak tylko chcę troszkę dynamiczniej pojeździć to zaraz mi wywala płyn... Także będzie trochę roboty, mam nadzieję że obejdzie się bez rozkręcania głowicy...

Pozdrawiam,
Łukasz.

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 10:58   

citro napisał/a:
jak wczesniej wspominałem jest to proste ale dla tych co to już robili ale nieradzę nikomu grzebać samemu 1 wszy raz ...............

Kiedyś musi być ten pierwszy raz...
Mnie zdradził Tadeusz ("Tadkar"), że trzeba mieć skrócony imbus i skrócony "imbusopodobny" kwadrat. Ponieważ miałem starą rolkę migiem dorobiłem kwadrat z innegi imbusa i cała zabawa w pasek jak i napinacz stała się dość prostą. Teraz mógłbym już z tego pisać doktoraty ale co z mojego doświadczenia, skopo przeklęty napinacz i tak furkocze...

 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 15:50   

Witam pasek wielorowkowy jest udręką w naszych autach,aczkolwiek przy odrobinie praktyki założenie go nie sprawia większych problemów.Kolega Robson napisał że istnieje drugi sposób założenia tego paska (nieprawidłowy),chciałbym go zobaczyć ,pytam czysto teoretycznie.

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 16:05   

baksowaty napisał/a:
Kolega Robson napisał że istnieje drugi sposób założenia tego paska (nieprawidłowy),chciałbym go zobaczyć ,pytam czysto teoretycznie.


A po co koledze nieprawidłowy układ paska jak jest on nieprawidłowy? Potrzebny jest tylko i wyłącznie prawidłowy :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 23:37   Re: Problem z wymianą paska napedzającego klimę, pompę L

robson napisał/a:
Wiem, że czasami wymiana paska wielorowkowego, napędzającego alternator, pompę klimatyzacji i pompę LHMu przysparza wiele problemów. Wiem to z autopsji, ponieważ mając rysunek ułożenia tego po prostu zdałem się na intuicję i okazało się, że można to założyć w jeszcze inny sposób :) Czyli jeżeli są dwa sposoby (ten drugi jest oczywiście zły) można się naprawdę nieźle napracować i nadenerwować. :)
Poniżej załączam schemat tego wynalazku:

Obrazek

Ten schemat cosik nie gra: wg mnie dolny odcinek paska jest poziomy, równoległy do ramy silnika (o którą tak lubi napier...), jednoczesnie położenie kółek pasowych pompy lhm, alternatora i spreżarki klimatyzacji jakby z naszych aut...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Czerwiec 2009, 15:17   

Oj nie dobrze... Kolega coś tu ściemnia i nas nabiera chyba bo dużo pisze, że rozbierał to i zaglądał do tego tyle razy a nie wie jak wygląda pasek micro w 2,5TD :)
To jest rysunek po pierwsze schematyczny ale nie różni się od autentycznego układu na silniku. Jest nawet w dziale download'u to dokładniej rozrysowane i można sobie to podejrzeć TU. Jest o tym gdzieś post, że aby nie terkotało to trzeba zachować ten wymiar na rysunku.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 09:52   

robson napisał/a:
Oj nie dobrze... Kolega coś tu ściemnia i nas nabiera chyba bo dużo pisze, że rozbierał to i zaglądał do tego tyle razy a nie wie jak wygląda pasek micro w 2,5TD :)
To jest rysunek po pierwsze schematyczny ale nie różni się od autentycznego układu na silniku. Jest nawet w dziale download'u to dokładniej rozrysowane i można sobie to podejrzeć TU. Jest o tym gdzieś post, że aby nie terkotało to trzeba zachować ten wymiar na rysunku.

No pamięć mnie aż tak nie zawodzi... Paszek na dolnym odcinku przebiega prawie poziomo. Na dowód fotka, którą niedawno umieściłem na forum ogólnopolskim z ideą zastosowania rolki podpierającej pasek od dołu, by nie walił w loże silnika...

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 15:53   

Rysunek jest jak najbardziej poprawny, tylko że w rzeczywistości silnik jest trochę bardziej przechylony do tyłu i rzeczywiście pasek między wałem głównym a pompą od klimy jest praktycznie równoległy do ramy silnika i rzeczywiście jak ten siłowniczek od napinacza jest już wyrobiony, lub coś nie gra, to na wolnych obrotach, szczególnie przy zimnym silniku pasek potrafi uderzać o tę ramę.

Ja u siebie już jakiś czas temu dorobiłem tę dodatkową rolkę podpierającą o której wspomina kolega Cieplik i mam generalnie spokój, choć aktualnie używane przeze mnie łożyska nie wytrzymują zbyt długo i średnio raz na 8- 10tyś trzeba je wymienić, no ale to koszt rzędu 6zł i można je wymienić w ok 2 minuty więc nie ma tragedii :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Czerwiec 2009, 18:20   

Nie wiem jaki jest problem w waszych autkach ale powinno to chodzić bez zbędnych gadżetów :) Widocznie macie coś zużyte bo ja mam 2 sztuki tego i nie mam takich fajerwerków jak w waszych...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Czerwiec 2009, 22:06   

robson napisał/a:
Nie wiem jaki jest problem w waszych autkach ale powinno to chodzić bez zbędnych gadżetów :) Widocznie macie coś zużyte bo ja mam 2 sztuki tego i nie mam takich fajerwerków jak w waszych...

Ciesz się, że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę, he he

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA