Wysłany: 3 Styczeń 2013, 12:50 Citroen CX - czujniki, kabelki i inne duperele
Witam szanowne grono cytro-maniaków.
Jestem w trakcie prób uruchamiania CX'a w turbo dieslu. Mam kilka problemów z elektryką i czujnikami - szczegóły poniżej. Za każdą radę z góry dziękuję!
Problem 1) Górny czujnik temperatury wody (niebieska strzałka)
Niestety urwana została wtyczka. To jest jeden ze standardowych wtyków więc jakoś znajdę typ i dokupię a biegunowość nie powinna mieć znaczenia przy podłączeniu. Nie mogę natomiast nigdzie znaleść samego czujnika - chciałem profilaktycznie wymienić...na allegro są tylko dłuższe do wersji benzynowych...Ktoś kiedyś może wymieniał ten czujnik?
I jeszcze pytanie - w jaki sposób jego odłączenie wpływa na silnik? Przekaźnik świec, obroty jałowe są od niego zależne?
2) Dolny czujnik (zielona strzałka).
Jak mniemam jest to drugi czujnik temperatury cieczy. Problem w tym, że kabelek jest u mnie rozłączony a dokładniej rzecz biorąc - kabelka po prostu nie ma...a ja nie mam pojęcia gdzie powinien być podłączony.
Jedyny luźny jaki widzę to zielony kabelek w stosie wiązek pod kołem zapasowym...czyżby to był ten?
J
Czy mógłby ktoś u siebie zobaczyć i ewentualnie podzielić się zdjęciami?
3) Będę chciał uporządkować okablowanie...więc chętnie przyjmę porady co gdzie jak i od czego na poniższych obrazkach Część rozgryzłem ale chciałbym się upewnić
4) Jak już czujniki podłączę będę chciał odpalić dieselka. I tak się zastanawiam jak mu ułatwić życie...Przede wszystkim akumulator doładuję, paliwo z uszlachetniaczem, napompowanie i odpowietrzenie przed uruchomieniem itd.
Ale tak się jeszcze zastanawiam nad podgrzaniem płynu chłodzącego, bloku silnika, filtra paliwa i przewodów opalarką;)
Jakieś inne sugestie? A może się nie przejmować i kręcić kręcić aż załapie
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Styczeń 2013, 21:24
b.poch, Ten czujnik z dwoma pinami to jest na pewno czujnki przegrzania silnika. Uruchamia on czerwoną kontrolkę. Stosowane były do czasów BXa. Później weszła elektronika... Zatem pewnie stąd inny gwint. Nie powinno być problemu aby to dostać w sklepie.
Problem z kabelkiem... Aby stwierdzić, który to od wskaźnika temperatury - wystarczy przekręcić stacyjkę i zewrzeć go do masy. Powinno pokazać maksymalną temperaturę.
No i nie kombinuj nic z podgrzewaniem Silnik powinien zaskoczyć bez dodatkowego wspomagania
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
czubax
Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 8 Skąd: 3city
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 11:17
Hej,
Ten niebieski to ewidentnie czujnik temp. płynu chłodzącego.
Może poniższy rysunek pomoże
czyli wydaje się, że robson ma rację - niebieski od temp płynu chłodzącego a zielony od temp wskaźnikowej.
A jak wygląda sytuacja z kontrolkami po przekreceniu kluczyka?
1 Oil pres switch
2 Oil pres switch
3 Temperat switch
4 Temperat. probe
5 Temperat switch
6 Sending unit
7 Temperat switch
8 Temperat switch
9 Sending unit
10 Cap
11 DRN plug gasket
12 Prss switch seal
13 Plug seal
14 Plug seal
15 Plug seal
16 Prss swtch seal
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum