krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 21 Listopad 2012, 21:59 xm problem z zaworami
witam , brat kupił sobie xm-a i ostatnio ma problemy , słychać jak zawory zaczynaja głośniej chodzić i przydymia troche i chciał bym sie dowiedzieć jak on ma ustawiane zawory bo słyszałem że mogą być ustawiane chydrauliczne czy coś takiego ? a drugi problem to taki że jak sie rozgrzeje to kontrolka oleju sie świeci ale 15km przejechał na tym i nic sie nie stało chociaż ryzykował bo różnie to może być, prosił bym o pomoc z góry dziękuje
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 21 Listopad 2012, 22:00
dodam że to jest silnik 2.1 td a rocznik samochodu to 1992
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 22 Listopad 2012, 13:15
Ma problem z pompą oleju lub jej napędem.
Reszta jest tego następstwem.
Spadek ciśnienia i wydatku pompy odbija się na napełnieniu korektorów hydraulicznych "dzwoniące zawory", świecąca kontrolka gdy spadnie poniżej wartości granicznej.
krzysiek1394, A co to brat się wstydzi zapytać ??
Co do autka, to koledzy już napisali co i jak ...... ogólny brak ciśnienia w układzie smarowania. Tak, czy inaczej trzeba silniczek rozbierać. Najszybciej to miskę olejową zdjąć i już masz dostęp do pompy oleju i panewek.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 22 Listopad 2012, 16:47
@krzysiek1394
Spokojnie.
Na pewno trzeba zdjąć miskę olejową celem sprawdzenia:
1.Smok może być zaklejony na amen i pompa nie może pociągnąć.
2.Pompa wypracowana i zamiast tłoczyć to puszcza bokami.
3.Zawór w pompie się zawiesił i puszcza .
Zdejmiesz michę to będziesz widział czy osiadły opilki - to też dużo powie.
Panewki na razie zostaw.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2012, 16:57
staszek napisał/a:
Panewki na razie zostaw.
jak już będzie micha zdjęta to nic nie kosztuje odkręcić jakąś korbę i zobaczyć czy nie jest już czerwona panewka
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 23 Listopad 2012, 14:50
dziękuje za wszystkie odpowiedzi , w razie jakichkolwiek pytań będe jeszcze pisał bo dopiero przymierzamy sie do odkręcenia miski olejowej bo dosłownie nie ma kiedy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum