diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Maj 2019, 09:45
Zrób pomiar na kostce kompa
1 zasilania
2 czujnik skrętu
3 czujnik zawieszenia
4 zawory
5 czujnik gazu
wszystkiego się dowiesz.
Większość da sie zdiagnozować 2 diodami LED z opornikiem 500 om(2,3,5) .
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 20 Maj 2019, 19:59
Estate masz z 97r i pewnie pracuje na starszej wersji H5 dlatego działa miękko nawet na nowszym komputerze.
HB jest z 98r. i wymaga nowszego komputera H5 bo nie ma czujnika hamulca dlatego świeci błąd i jest sztywny.
Tak bym obstawiał.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Maj 2019, 19:57
trebacz87 napisał/a:
Estate masz z 97r i pewnie pracuje na starszej wersji H5 dlatego działa miękko nawet na nowszym komputerze.
HB jest z 98r. i wymaga nowszego komputera H5 bo nie ma czujnika hamulca dlatego świeci błąd i jest sztywny.
Tak bym obstawiał.
Nie dodałem, sorry... - obydwa kalkulatory są po 98 roku - jeden to 99 rok a drugi to 2000 rok i obydwa do autka z dieslem. Wiadomo że nowsze warianty normalnie funkcjonują w starszych, a odwrotnie już im nie jest dane. Tego akurat przypilnowałem, w H.B któryś z poprzednich właścicieli wetknął sztukę jako balast i to jeszcze z Xanti benzyna.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 594 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 29 Maj 2019, 08:31
Cytat:
staszek napisał/a:
Wiadomo że nowsze warianty normalnie funkcjonują w starszych, a odwrotnie już im nie jest dane.
Nie mam wiedzy w tym zakresie, ale tak na logikę to nie jest przypadkiem odwrotnie?
Jeśli od pewnego rocznika pojawił się sygnał z hamulca, to starszemu sterownikowi w nowszym aucie nie powinien przeszkadzać, natomiast nowszemu sterownikowi w starszym aucie może go brakować i może przechodzi do sztywnego trybu?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 29 Maj 2019, 13:06
arturromarr napisał/a:
Cytat:
staszek napisał/a:
Wiadomo że nowsze warianty normalnie funkcjonują w starszych, a odwrotnie już im nie jest dane.
Nie mam wiedzy w tym zakresie, ale tak na logikę to nie jest przypadkiem odwrotnie?
Jeśli od pewnego rocznika pojawił się sygnał z hamulca, to starszemu sterownikowi w nowszym aucie nie powinien przeszkadzać, natomiast nowszemu sterownikowi w starszym aucie może go brakować i może przechodzi do sztywnego trybu?
Kolejne generacje sterowników miały zapisane w oprogramowaniu i sygnały z czujników starszych generacji nie mają ścieżki odbioru - kalkulator działa z ich pominięciem gdzyż informacje z nich są wyłączone. Zapewne dlatego po maju 1998 roku komfort niejako ucierpiał...
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 594 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 11 Październik 2022, 18:57
Czyli jak jest z kompatybilnością?
W moim aucie (wg. ORGA z 20 Lutego 1995) był sterownik: H4.3 z 07/95 (rozumiem, że ten nadruk oznacza datę produkcji).
Mam nowszy: H5 S3B2G z 04/01, czy będzie współpracował? Ewentualnie czy coś przerobić z sygnałem od hamulca?
Pozdrawiam.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum