Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 20 Wrzesień 2011, 17:47
Lublin,
Witam,
Doczytałem się w twoich postach że masz zagazowanego 2.0 turbo CT ja planuje zagazować swojego .
W związku z tym mam pytanie jak chodzi na gazie,czy były jakieś problemy, ile pali, jaka instalka, może masz jakieś zdjęcia z komory silnika.
Jestem z Puław to może będąc przy okazji w Lublinie mógłbym przyjżeć się instalce jak jest zamontowana.
Napisałem do Ciebie bo ciężko uzyskać jakieś info na te tematy.
Audikom
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Styczeń 2012, 23:26
A gazownicy cicho siedzą...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 22 Styczeń 2012, 13:44
mi prostsza instalacja tym lepsza. zreszta zaraz beda spory ktora lepsza. powiem tylko ze zakladam ludziom w autach wtryskowych instalki od gaznikowcow i sie smieja z dodatkowych kompow ,wtryskow . centralek i sterownikow. a jesli idzie o spalanie to w instalacji starego typu mozna ustawic tak ze autko wacha lpg. w nawej generacji pala auta od 10 do nawet 15 litrow . he brat nicpon zszedl swa xantia nawet do 7 literkow . zrobisz jak uwazasz . jedynie powiem ze drogo nie znaczy lepiej. rzeklem amen.
Zgadza się. Tylko nie wiem, czy akurat w przypadku kolegi audikom, się sprawdzi.
Jego Xm posiada motor 2,0 TCT i tu się zaczynają schody. Do silników z turbiną trzeba założyć dobrą (nie koniecznie drogą) instalkę LPG. Malo tego musi to zrobić na prawdę dobry gaziarz. W przeciwnym wypadku będą problemy.
Co prawda nie jestem jakimś potężnym fachowcem, ale kolega w pracy miał właśnie założoną sekwencję do silnika z turbiną (co prawda w audi) i niestety długo się męczył. Ciągle coś się działo - duże spalanie, szarpania, spadki mocy itd... itp.... Dopiero zmienił warsztat gazowniczy i jakoś mu to ustawili za zresztą nie małą kasę.
audikom, Proponuję dobrze popytać po okolicy ludzi, którzy zakładali już instalkę LPG, co by doradzili gdzie robią najlepiej.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 24 Styczeń 2012, 12:18 im prostsza tym lepsza lpg
Moje zdanie jak w temacie.
Sekwencja odpada z wielu powodów.
Gdy pytałem chodziło mi o konkrety od użytkowników lpg w turbo CT bo z tym typem sie pierwszy raz spotkałem.
Gdzieś wyczytałem że chodzi głównie o zastosowanie większego parownika który w okresie większego zapotrzebowania przez turbo dał by rade.
Tak jak piszecie porada dobrego, doświadczonego instalatora była by najlepsza.
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: ACTIVA 2,0 TCT
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Żary
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 10:03
dowiadywałem się na temat inst gazowej wiec tak:
-sekwencja z lepszym kompem tj koszt 2200 PLN
-sekwencja z gorszym kompem tj koszt 1900 PLN
- montaż własnej inst (odkupionej z innego auta) 1200 PLN + koszt kupna instalacji
- instalacja z BLOSEM 2400 PLN
Łukasz_Żary, Z tym odkupowaniem z innego auta, to daj sobie siana. Najlepiej założyć nową instalkę. Masz gwarancję i pewność, że będzie chodzić. A z używką to może być różnie. Zresztą sam montaż 1200 + koszt kupna i wychodzi też koło 2000.
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: ACTIVA 2,0 TCT
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 33 Skąd: Żary
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 11:33
wiesz, narazie sie przymierzam. urzywana inst brc kosztowalaby mnie 150 PLN.a nowa firmy STAG tak jak napisalem wyzej. wole pojezdzic i popytac w roznych punktach i dowiedziec sie o rozne opcje
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 13:31 sekwencja
Dlaczego nie:
jeżdżę mało i na krótkich odcinkach, start rano na zimnym po trzech kilometrach stop powrót po południu tak samo inne jazdy po mieście podobne bardzo rzadko dłuższe przebiegi ( więc prawdopodobnie nie zdąży się włączyć)
biorąc pod uwage jej cene tobym sporo dołożył a nie zaoszczędził
Syn ma założoną w Toyce 2.0 i nie widze oszczędności na zużyciu gazu coby zrównoważyła różnice w cenie jej nabycia i montażu.
Jej złożoność w stosunku do instalki I generacji LPG generuje przychody tylko serwisom a nie użytkownikom .
Jeździłem na instalkach I i II generacji, skwencje mam w rodzinie, zdarzało mi się samemu je montować i przekładać ,obsługiwać .
Z mojego doświadczenia wynika że instalka pierwszej generacji to najprostsze bez awaryjne i ekonomiczne urządzenie.
Jednak nigdy nie miałem turbo benzyny i tu mam pewną lukę .
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 13:33
Ta BRC za 150 to chyba bez zbiornika bo u mnie więcej za sam zbiornik wychodzi.
_________________ KK
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 18:12
Ja również w rej chwili mam instalacje Igen. bo komputera gazowego nie mam wcale, budowa prosta jak cep: zbiornik, elektrozawory parownik i na samym końcu blos.
Nawet gdybym auto sprzedawał to i tak blosa bym sobie zostawił bo teraz to nie wiem co to znaczy obsługa gazu pali jeździ nic nie szarpie i nie strzela ma pełną moc a nie jak to było wcześniej na mikserze muł totalny strzelał szarpał i ciągle mu coś nie pasowało.
Ja polecam Blos tylko ten mechaniczny a nie elektroniczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum