Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaniżający czujnik temperatury silnika!!
Autor Wiadomość
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Kwiecień 2011, 21:26   Zaniżający czujnik temperatury silnika!!

Witam
Mam problem z wskaźnikiem temperatury silnik citroenie jumpy 1.9D '97
Mianowicie zaniża ok 10 st.
Wskaźnik pokazuje po rozgrzaniu silnika temp. 78-79st.
Wymieniłem termostat- nie pomogło.
Zagotowałem wodę w czajniku (przy aucie:) wsadziłem do niego czujnik i wskaźnik też zaniżał bo pokazywał 80-85st.

Wymieniłem czujnik temp. na nowy i teraz zaniża o ok 5-6st. tak wyliczyłem bo pokazuje teraz temp. nagrzanego silnika ok 82-83st.
Wentylator na chłodnicy włącza się gdy wskaźnik pokazuje ok 90-91st.

Z tego co wyczytałem to ten czujnik załącza wentylator w temp. 92-97st. jeśli się nie mylę..
Nie wiem co jeszcze można sprawdzić by znaleźć przyczynę może wskaźnik w zegarach już ledwo dyszy i żąda emerytury?

Wiecie może czy za mocny lub za słaby bezpiecznik wsadzony odpowiadający za te pomiary może zaniżać temperaturę? Tylko nie wiem który to?

Może okablowanie czujnik-wskaźnik coś z przewodzeniem prądu mają nie tak?

Podsuńcie jakieś pomysły...... staram się nie dopuścić myśli co do wymiany zegarów ale chyba wszystko na to wskazuje:(

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 19:53   

Żadne bezpieczniki raczej nie mają tu nic do wskazań. Skoro wymieniłeś czujnik to oznacza, że jest on ok. Musisz po prostu zobaczyć w tablicy z zegarów, czy jest jakiś trymer kompensujący wskazania. Wskaźniki wychyłowe działają na zasadzie cewki i magnesu. W zależności jaki prąd przezeń płynie - o tyle przekręci sie wskazówka, zamocowana na ceweczce. Mają one dużą rozbieżność i zazwyczaj jest to kompensowane poprzez zmianę oporności, opornika bocznikowego.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Kwiecień 2011, 19:11   

W takim razie będę musiał rozebrać zegary i poszperać troszke.
Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem ale chodzi o pewną forme kalibracji tego wskaźnika, tak?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Kwiecień 2011, 23:00   

Cytrus1982 napisał/a:
W takim razie będę musiał rozebrać zegary i poszperać troszke.
Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem ale chodzi o pewną forme kalibracji tego wskaźnika, tak?


Ja to przerabiałem w swoim samochodzie. Mam dwa identyczne XMy i jeden także zaniża temp prawie o 10st. Zamieniłem termistorki i było identycznie. Wina leży po stronie wskaźników wychyłowych, jak wcześniej pisałem. Jak nie będzie trymerka to na pewno w samym wskaźniku można podstroić śrubką tą różnicę wskazań.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 13:01   

A jak wygląda ten termistorek i trymerek i co to jest? to jest wymienialne/rozbieralne? Wiem może moje pytanie podjeżdża amatorką ale w elektronice takich szczegółów jestem nie na najwyższym poziomie ale szybko się uczę;) może miałbyś jakieś fotko tego 'mikroprocesora' wskaźnikowego:)?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 19:39   

Cytrus1982, Termistor ,to żargonem mówiąc - czujnik temperatury ;) Trymer to zaś popularnie potencjometr.
Wklej fotki ze swojego króćca wodnego. Tam na pewno są te elementy. Nie wiem, czy aby wymieniłeś ten co trzeba ;)
Niebieski jest na pewno od wskaźnika temperatury.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 20:41   

no teraz to coś kumam :mrgreen: czujnik wymieniłem niebieski, jest tam jeszcze jeden zielony (są tylko dwa zielony i niebieski) ale on odpowiada za temp do włączania świec żarowych (tak mi się wydaje, popraw mnie jak się mylę). Ale ok w kleje fotke ale raczej nie ma tam trymerka ;-) . Poszperam jeszcze przy zegarach może tam się schował skubaniec:)

Dzięki wielkie za pomocne odpowiedzi

 
 
Cytrus1982

Mój samochód: citroen jumpy
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: D
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 89
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 21:04   

Tu jest foto zegarów od tyłu, kółkiem zaznaczyłem stronę po której jest ten wskaźnik
Jest tam taki mały otwór między tymi trzema bolcami a tym pustym otworem na wkład z żaróweczką może to być ta regulacja wychylenia tej wskazówki? Czy bardziej rozebrać te zegary jeśli w ogóle się da je bardziej rozebrać?
Zegarów jeszcze nie wyciągałem tylko foto z netu ściągnąłem



licznik2.JPG
Zegary od tyłu
Plik ściągnięto 499 raz(y) 119,23 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Kwiecień 2011, 21:13   

Widać, że bardzo prosyty układ jest w Xantii ;) Widocznie jedyna regulacja będzie w samym wskaźniku wychyłowym.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA