Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Luty 2010, 19:55
Ostatnio, po ponad półrocznej przerwie, w końcu przerobiłem drugie radio bo jeździłem bez, gdyż tamto dałem żonie. Odrazu z tuningiem wyświetlacza.
Zobaczcie co robią Francuzi aby działało sterowanie z kierownicy. Podłączają nawet nowe radia pod stare aby tylko zmieniać głos w kierownicy Jak widać nie jest prosto przystosować nowe radio do naszego starego systemu. Nawet nie umieją żarówek wymieniać bo pali się tylko jedna w tym biednym radyjku
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Jestem właśnie w trakcie przeróbki mojego radyjka na MP3 tak jak to robił robson. Mam jednak kilka pytań bo nie mogę sobie dać rady.
1. Pod które nóżki TEA6320 podpiąć wyjścia z transmitera mp3? (prawy, lewy kanał i wspólna masa)
2. Jak odłączyć przedwzmacniacz głowicy magnetofonowej?
3. Skąd brać napięcie +12V (mam problem bo po wpięciu się w przyciski czasami radio w kółko się resetuje a jak transmiter jest nie podłączony przyciski nie działają )
4. I jak zrobić układzik aby radio "widziało" kasetę (jakie elementy, parametry) i pod co to podpiąć bo już męczę się z tym cały dzień i nie mam bladego pojęcia jak to złożyć.
Nie jestem doświadczonym elektronikiem po prostu coś tam podłubie czasami ale już mi łeb pęka od grzebania przy tym radyjku a wiem, że może być jeszcze z niego całkiem niezła grajka
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Sierpień 2010, 07:45
ad. Masz opisane nóżki imput left i imput right. Już nie pamiętam ale łatwo to sprawdzić wrzucając kasetę i dotykając tych nóżek. Powinien być słyszalny przydźwięk 50Hz.
ad2. Wystarczy, że przetniesz ścieżki przed tymi namierzonymi nóżkami.
ad3. Ja zamierzyłem dużą diodę prostowniczą, która służy do tego aby nie spalić radia w przypadku odwrotnego podłączenia biegunów. Jest ona w rogu, między radiatorem a głowicą radia.
ad4 musisz pozwierać odpowiednie przewody, sprawdź jak to wygląda po włożeniu kasety. Musisz zmylić procek tak, żeby "myślał" iż jest kaseta cały czas w kieszeni. Na upartego możesz zostawić cały mechanizm, tylko, ze silniczek bedzie cały czas chodzil i kaseta
Ogólnie to nie trzeba być specem aby to zrobić he he
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Dalej mam kilka problemów a teraz udokumentowanych zdjęciami.
1. Po wpięciu przełączników do zmiany utworu z transmitera pod przełączniki radyjka ^ i v utwory ładnie zmienia ale także zmienia się je przyciskami + i - od poziomu głośności co jest trochę uciążliwe.
2. Znalazłem odpowiedni kanał na TEA6320 ale po wpięciu się w tego scalaka, dźwięk który wydobywa się z radia jest ledwo słyszalny (głośność mp3 na poziomie 20 to tak jak może 3 na tunerze) i towarzyszy mu jakiś szum Co prawda nie odciąłem ścieżek od przedwzmacniacza ale czy nie powinno wtedy być przesterowanego dźwięku ?
3. Znalazłem jak pozwierać kabelki na złączu od kaseciaka aby radio "myślało", że kaseta jest w środku, ale aby dźwięk docierał na wyjście trzeba zewrzeć na chwilke i tylko raz przewody: czerwony i niebieski (zdjecie poniżej) i nie wiem jak to ominąć nie wywalając jakiegos przełącznika na wierzch radyjka.
opis:
zdj1: tu wpiąłem przewody sterujące zmianą utworów (ogólnie pod klawisze ^v na radiu)
zdj2: wyjście z transmitera wpiąłem w drugie od prawej nóżki scalaka TEA6320
zdj3: pozwierane przewody złącza kasetowego
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Sierpień 2010, 06:56
ad1. Podłącz to lepiej tak jak ja zrobiłem do jakiegoś nieużywanego przycisku. Może to byś np. przycisk zmiany taśmy na metal. Ja podłączyłem tylko do jednego bo i po co cofać utwory do tyłu skoro już się tego słuchało?!
ad2. Widocznie ja mam mocniejszy sygnał z transmittera. Spróbuj wpiąć sie tam gdzie są te dwa trymerki. Każdy jest od innego kanału. Szum masz bo przedwzmacniacz jest cały czas czynny a głowicy nie ma i wszystko wzmacnia. Nawet własne szumy tranzystorów. Najlepiej zewrzyj wejścia do masy.
ad3. U mnie to jakos działa... Muszę tylko wyłączyć i włączyć radio. Wtedy uaktywnia się tuner. Zaś gdy nacisnę "mode" to załącza się MP3
P.S.
Może kiedyś wpadne do tej Częstochowy to pogadamy. No chyba, że ty się wybierzesz w góry
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Luty 2011, 20:51
donalehandro, Rozwiązanie proste ale jakość nędzna
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen-y: evasion,xm
Poj. silnika (cm3): 19002446
Paliwo: diesel
Wersja:: standard
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: aleksander_majewski
Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 14 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 29 Listopad 2011, 20:36
Witam i pozdrawiam wszystkich.
Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem xm'a Y4
Wymieniłem fabryczne głośniki bo już wiekowe i przymierzalem się do wymiany radyjka bo ciut głośniej i trzeszczy poprzedni właściciel zamontował oryginalne by działało sterowanie i działa.Tu dowiedziałem się,że lewy wyświetlacz przy kierownicy powinien pokazywać jak rozumiem to samo co radiowy u mnie nic nie pokazuje oprócz komunikatów dotyczących pojazdu są wszystkie wiersze co może być przyczyną. radio raczej przebuduje jak kolega robson aczkolwiek chodzi mi po głowie pomysł dołączenia drugiego pod wejście zmieniarki -ktoś próbował czegoś podobnego?( radio blaupunkt Hamburg MP57)
Czy elementy transmitera użyte do przeszczepu nie powodują wyłączenia wyświetlania komunikatów drogowych?czy można też usunąć szum i trzaski ? Czy taniej będzie zakupić drugie które nie trzeszczy po zwiększeniu głosnosci?
Pozdrawiam.
Ps.Brak mi doświadczenia i obeznania z umieszczaniem postów na forach dlatego proszę o nie usuwanie zapytania.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Listopad 2011, 07:20
Jeżeli wyświetlacz nie wyświetla ci RDSu to pewnie masz jakąś ubogą wersję. Trzeba by wymienić na full wypas TU są fotki i widać jaka jest różnica między tymi wyświetlaczami. A, że twoje radyjko trzeszczy to pewnie końcówka mocy poszła. Warto to naprawić niż robić girlandy z radyjek w samochodzie
Odnośnie info drogowego to przy włączonej MP3 także się załącza jak jest na odpowiedniej stacji.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen-y: evasion,xm
Poj. silnika (cm3): 19002446
Paliwo: diesel
Wersja:: standard
Rok prod.:: 1995
SKYPE - login: aleksander_majewski
Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 14 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 18:03
Bardzo dziękuję za info.cytrynka w wersji slx(xm Y4 2.5td'94).bo pewnie o auto chodzi z tym wypasem.Dziś się dowiedziałem od poprzedniego właściciela,że czasami coś mu się pojawiało na wyświetlaczu oprócz kom.serwisowych auta,tak jak czasami działa tempomat umiejscowiony przy podłokietniku(bywa irytujące jak nagle się wyłącza,a miałem też przypadek zadziałania po jakiejś minucie od próby załączenia) .W sobotę zajrze pod wyświetlacz.
kolego klikamy na spację po znakach interpunkcyjnych / swoje 3 grosze dodał: robert
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Wrzesień 2013, 19:11
Podepnę się bo znalazłem opis na elektroda.pl, jest to bardzo ciekawe rozwiązanie w starych radiach kasetowych.
Otóż w mojej Xsarze siedzi radyjko PHILIPS 22RC200/35 i dzięki powyższemu dorobiłem sobie wyjście AUX, na początku wywaliło mi bezpiecznik ale to było jakieś chwilowe zwarcie. Teraz wszystko działa bardzo ładnie i jakość dźwięku ma się na wysokim poziomie.
Tera mówię NIE wszystkim transmiterom i adapterom w postaci kasety.
Jak dorwę aparat to zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Wrzesień 2013, 22:02
I za szybko się ucieszyłem, pojawił się błąd, mianowicie:
radyjko wyświetla zapamiętane stacje radiowe, szuka nowych ale ich nie odtwarza. Mp3 z aux'a odtwarza bardzo ładnie, a jak przełączę na radio to jest cisza. Co tu mogłem zepsuć ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum