Mlynekk
Mój samochód: Citroen C5 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: III X7 163km
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Wysłany: 19 Sierpień 2019, 15:25 Szarpie po wymianie oleju w skrzyni automatycznej
Wymieniłem olej w skrzyni automatycznej automatycznej (właściwie nie ja tylko warsztat). Raczej wymiana statyczna, bo z bańki 4l jeszcze niecały 1l został, olej prawidłowy sprawdzałem.
Czasami zdarza się jak startuję od 0 (np ze skrzyżowania) przeważnie na zimnym silniku (choć zdąża się i na ciepłym), że przy zmianie z 1 na 2 lub z 2 na 3 jest wysprzęglenie poprzedniego biegu (obroty idą do góry, bo noga na pedale gazu) i gwałtowne wbicie następnego biegu. Jest niezłe jeb..cie, boje się, że coś się w końcu rozsypie.
Co może być przyczyną? Czy możliwe, że "fachowcy" nie skorygowani licznika zużycia oleju skrzyni?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 22 Sierpień 2019, 00:13
W AL4 wymieniałem olej przed przebiegiem 120 kkm. Pierwszy raz. Zdrobiłem już dwie wymiany dynamiczne i nie ma problemów - 185 kkm.
Kiedyś ktoś mi to obrazowo przedstawił... jeśli w wannie wymienię połowę brudnej wody na czystą, to jest czysta? - ile razy trzeba wymienić połowę wanny, aby była czysta?
Proponuję zrobić wymianę dynamiczną. Mam nadzieję, że nie jest za późno z Twoją skrzynią.
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Sierpień 2019, 18:21
Masz X7 czyli skrzynię AM6 tu niestety często padają sterowniki hydrauliczne. .Jaki olej wlałeś? AM6b wymaga oleju specyfikacji jws3309 a późniejszy model AM6c oleju specyfikacji AW-1.Spróbowałbym wymiany oleju dynamicznie. Ja to robiłem przelewając skrzynię 10litrami oleju -mam taką samą skrzynię (rewizja b). Potem kasowanie licznika i względnie przyuczanie. U mnie ostatecznie potrzebna była wymiana sterownika. Kosztowało mnie to jakieś 2400zł (sterownik +uszczelka pokrywy+ olej).
Mlynekk
Mój samochód: Citroen C5 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: III X7 163km
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Wysłany: 23 Sierpień 2019, 11:59
Skrzynia jest AM6C1. Olej dla tej skrzyni był dobrze dobrany (JWS3324). Problem pojawia się tylko czasami i po wymianie, tyle, że nie była to wymiana dynamiczna. Spróbuje jeszcze wymiany dynamicznej, zobaczymy.
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Sierpień 2019, 12:36
@jarulis skrzynia AL4 była tylko przy 2.0 benzyna (EW10A) w dieslach PSA dawało skrzynie AM6, ale to nie ma większego znaczenia. I jedna i druga ma swoje charakterystyczne bolączki
@Mlynekk - wymień olej dynamicznie, bądź statycznie ale tak z 6-8 razy. Wyzeruj licznik zużycia lexią i opcjonalnie zrób adaptację jak w tym filmiku (od 12:20) https://www.youtube.com/watch?v=TntLBtRV1B8
Jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie będzie trzeba wymieniać sterownik hydrauliczny co nie jest jakoś specjalnie trudne, jedynie kosztowne . Tyle z moich doświadczeń
Mlynekk
Mój samochód: Citroen C5 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: III X7 163km
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 03 Cze 2019 Posty: 16 Skąd: Kozienice
Wysłany: 4 Wrzesień 2019, 08:28
Podłączyłem diagboxa. Licznik zużycia oleju wskazywał "0". Zatem kliknąłem "wymianę oleju". Skrzynia zablokowała się na minutę. Pojeździłem spokojnie przez tydzień. Teraz jeżdżę już normalnie i jest duża poprawa. Nie zdarzyło mi się jeszcze owe "yebniecie", a i zmiana na R lub D - też zauważyłem, że nie ma szarpnięć. Zobaczymy - może będzie dobrze.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Październik 2019, 12:02
Podepnę się pod temat, aby nie otwierać nowego wątku... W moim aucie zostało przejechane ok. 80 tkm i raczej na pewno nie był wymieniany olej w skrzyni. Niemieccy "specjaliści" (serwis citroen-peugeot) twierdzili, że skrzynia jest bezobsługowa, hehe... Co do pracy skrzyni nie mam zastrzeżeń ale też jest to moja pierwsza taka skrzynia. Wolałbym nie czekać az pojawią się anomalie...
Z tego co wyczytałem (na tym i na innych forach) olej powinienem zmienić po 60 tkm, ale auto kupiłem z przebiegiem 76 tkm. Pewnie wszyscy mi poradzą niezwłocznie wymianę dynamiczną; sam też tak uważam ale pytanie gdzie zrobić to bezpiecznie? Słuszalem, że w tej branży jest mnóstwo szarlatanów. Kto zna uczciwego, dobrego fachowca do tych skrzyń na Dolnym Śląsku? Fizycznie sama wymianę oleju pewnie spokojnie mógłbym zrobić samemu ale nie mam pojęcia o tych mykach z elektroniką:diagnostyka temperatury, kasowanie przebiegu, adaptacje itp. Nie posiadam tez żadnych Lexii, DB i nie umiem z nich korzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Październik 2019, 12:32
Cieplik, Chyba do Pedro z Kalisza masz najbliżej bo kolego to przerabiał jak chyba pamiętam:) Kwestia czy jest Ci w stanie pomóc.
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Październik 2019, 13:52
Cieplik napisał/a:
Pewnie wszyscy mi poradzą niezwłocznie wymianę dynamiczną
Z tą wymianą dynamiczną nie jest tak różowo, potrafi po taki zabiegu zabić skrzynię, ale nie zawsze, najprawdopodobniej wynika to z tego że nowy olej zaczyna mocno wymywać wszystko i ten brud zatyka kanały.
Jeśli przebieg jest autentyczny to dynamiczna przy większych niektórzy zalecają kilkukrotną statyczną.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Październik 2019, 14:32
Przebieg jest na 100 % prawdziwy; auto kupiłem od instytucji, dla nich "przekręt" z licznikiem mógłby być bardzo kosztowny... A zatem raczej dynamiczna?
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Październik 2019, 01:59 Re: Szarpie po wymianie oleju w skrzyni automatycznej
Mlynekk napisał/a:
Czy możliwe, że "fachowcy" nie skorygowani licznika zużycia oleju skrzyni?
Możliwe że go skorygowali za bardzo czyli skasowali, możesz zrobić adaptację skrzyni, ewentulanie wbić wymianę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum