Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Olej 2T dodawany do Diesla.

MarcinLbn - 1 Luty 2015, 12:14
Temat postu: Olej 2T dodawany do Diesla.
Hej,
Kilkukrotnie spotkałem się z opinią, że przy tankowaniu należy dodawać do baku olej do dwusuwów. Tenże olej zapobiega zatarciu pompy wtryskowej, lepiej działa na wtryskiwacze i ogólnie robi dobrze silnikowi (jakkolwiek by to nie zabrzmiało). Proporcje to około 150 - 200 ml na 60 litrów.
No i nabyłem czerwony Orlen 2T w półprzezroczystej butelce. Wyjeździłem już (albo dopiero) dwa tankowania i dwie dolewki. Łącznie jakieś 700 - 800 kilometrów. Wydawało mi się, że silnik chodzi zauważalnie ciszej. Pytanie innych "co Ci tak cicho silnik mruczy?" oznacza, że jednak jakaś zmiana jest ;) Subiektywnie lepiej się zbiera. Co do spalania nie wiem ale wiele osób zauważa, że jest ono niższe.
A ktoś z was dodaje podobną miksturę do oleju napędowego? Na dłuższą metę widać znaczną poprawę pracy silnika? Jakieś działania niepożądane i negatywne skutki wystąpiły? A... no i jaki dodajecie, jeśli w ogóle ;)
Jeśli był taki temat proszę o usunięcie tego lub przeniesienie w odpowiedni dział. Ja jednak albo źle szukałem albo nie było... [/list]

sasun71 - 1 Luty 2015, 12:44

MarcinLbn, mnie kiedyś mechanik co ma w domu warsztat a w aso pracował ,na głośny wtryskiwacz jeden polecił to samo,niestety nie zdążyłem dolać bo mu przeszło po dodatku na wtryski który kupiłem.
Ps.i przestałem lać werwe diesla bo jest zbyt suche choć lepiej się zbierał i odpalał zimą,ale za to zwykła lepiej smaruje i wydaje mnie się że lepiej silnik pracuje.Zaś na wiosnę myślę dodatek dać do oleju(zaryzykuje :mrgreen: )

wojtis1990 - 1 Luty 2015, 14:01

Wg mojej wiedzy nagar który się wytrąci po dolaniu tego do HDIka zasyfi wtryskiwacze, egr, wydech.
Nie odważyłbym się lać tego do cytryny do ON, to nie trabant.
Nie na darmo nazywa się olejem do dwusuwów a nie olejem do common rail.

MarcinLbn - 1 Luty 2015, 15:01

Wiele osób potwierdza dobre działanie 2T. Leją jakieś Orleny, Orleny Platinum, Liqui Moly 1052 i inne Makity. Także do traktorków z DPF/FAP. Tak czytam sobie różne fora na temat dolewania oleju do zweitaktu i wiele osób pisze, że nastąpiła poprawa działania silnika. Ciszej chodzi, lepiej się zbiera, mniej pali...
Z tego, co wiem ON w naszym kraju jest odsiarczony i przez to suchy (żeby ekooszołomy były zadowolone). A z tego co się orientuję pompa wtryskowa jest smarowana paliwem. Czemu więc nie poprawić jej komfortu dodając smarowidła?
Zobaczę za jakiś czas jaki będzie efekt. Czy spalanie rzeczywiście spadnie, czy silnik będzie cichszy (szkoda, że nie zmierzyłem siły dźwięku klekotania przez nalaniem 2T) i jak to wszystko dalej będzie wyglądało...
A jak nastąpią negatywne zjawiska to także opiszę.

dejnekomirek - 1 Luty 2015, 15:47

Olej 2T nie wytraci nagaru, jesli juz, to rozpusci. Np. w dwusuwie rozpuszcza nagar na pierscieniach. Z drugiej strony bardzo czesto dochodzi do zatarcia pomp CR i wtryskiwaczy z powodu zlych wlasnosci smarnych oleju napedowego. Tak wiec dodanie malej ilosci oleju do paliwa w zbiorniku nie moze wprowadzic zamieszania, a moze poprawic smarowanie.
Mowimy tutaj oczywiscie o dobrej jakosci oleju. W Norge bardzo czesto jest to stosowane, a szczegolnie w sytuacji, jesli ktos przez pomylke dolal troche benzyny do diesla. W starych silnikach diesla bylo to zalecane, ale silniki CR nie toleruja, wlasnie z powodu mozliwosci uszkodzenia systemu paliwowego. Z drugiej strony diesel jest rowniez olejem i dodanie malej ilosci innego oleju, nie zmienia jego wlasnosci, jako paliwa, a jesli poprawa wlasnosci smarne, to jest to zjawisko wskazane.

aracle - 10 Luty 2015, 09:33

Witam. Jestem nowy na tym forum gdyż dopiero nie dawno w mojej rodzinie zagościł Citroen Xsara Picasso ale mam już pewne doświadczenie w powyższym temacie. Osobiście jeżdżę Vectrą C 2.2 DTI a citroena kupiła moje mama. Przy samochodach pracuję juz od około 18 lat (własny warsztat) W mojej VC leję do ON Orlen Platinum do dwusuwów od jakiegoś roku, jest znaczna popraw pracy silnika: pracuje ciszej, mniej "puszcze dyma" prze gazowaniu, miałem przypadki w VC 1.9CDTI stukania (zacinania się) wtryskiwacza po wlaniu Oleju pomogło i dana VC jeździe już około roku bez problemu, w Kangoo 1.5dCi objaw nierównej pracy na wolnych obrotach - po rozpoczęciu używania oleju do ON objaw ustąpił, ford mondeo 2.0TdCi zacinająca się elektryczna pompa paliwa w zbiorniku po rozpoczęciu dolewania objaw ustąpił. Jeżeli chodzi o spaliny, nie sprawdzałem ale czytałem na niemieckim forum że nie pogorszone a nawet czystsze. Co ważne nie ma co przesadzać z ilością i jakością oleju, ja leję 1:300 Orlen Platinum półsyntetyk (ponoć syntetyk nie za bardzo). Chodzi o to żeby dobrać olej który polepszy parametry smarne ON a nie pogorszy jego właściwości palnych. Polecany jest też olej ten co napisał MarcinLbn czyli Liqui Moly 1052. W ilościach podanych powyżej nie szkodzi na DPF, FAP (przynajmniej w VC, Alfie).
MarcinLbn - 10 Luty 2015, 09:40

No ja z pewnego zdarzenia losowego zostałem zmuszony do przerwania / zawieszenia testu.
Co do proporcji to mam strzykawkę 100 ml ale trudno mi zassać z bańki olej wobec tego leję "na oko". I tak na dwa tankowania poszło mi trochę mniej niż pół butelki 2T. Teraz kolejne tankowanie (po odbudowaniu X) będzie bez dodatku oleju. Ale póki co muszę powiedzieć, że silnik chodził ciszej i miękko. Ciekawym sprawdzianem będzie odpalenie auta po kilkutygodniowym postoju...
Natomiast 2T przy FAP ma także jakieś pozytywne właściwości. Ludzie leją i rzekomo filtr rzadziej się wypala. Nie wiem, nie mam, tylko powtarzam co inni mówią ;)

aracle - 10 Luty 2015, 11:00

MarcinLbn napisał/a:
Natomiast 2T przy FAP ma także jakieś pozytywne właściwości. Ludzie leją i rzekomo filtr rzadziej się wypala. Nie wiem, nie mam, tylko powtarzam co inni mówią ;)

Też nie mogę się na ten temat, na podstawie własnych doświadczeń wypowiedzieć ale też czytałem że FAP/DPF rzadziej się wypala.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group