Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Pomocne dane techniczne i opisy - Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w XMie

robson - 22 Maj 2009, 22:28
Temat postu: Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w XMie
Jako, że większość z nas ma odłączony podgrzewacz paliwa z powodu zapowietrzania się układu, to jednak czasami się on przydaje. Jest to fajna sprawa, szczególnie w zimie...
Właśnie otóż zmusiła mnie sytuacja zimą, kiedy to moja żonka wracała z pracy a na dworze było - 26st. Celsiusza. Kończąc drugą zmianę po godz 22:00 martwiła się, czy w ogóle odpali z powodu tak silnego mrozu. Jakie miłe było jej zaskoczenie, gdy po przekręceniu kluczykiem autko odpaliło niemal natychmiast, gdzie inne marki miały wielkie z tym problemy.
Po kilkunastominutowym skrobaniu szyb ruszyła w drogę była bardzo zadowolona ze swego bolidu. Niestety, radość była krótka bo ok 5 kilometrowej jeździe autko odmówiło posłuszeństwa...
Całe szczęście, że można wykonać telefon do męża i poprosić drugiego XMena o pomoc :) (XMen to prawie jak supermen :) ). Zjawił się tak szybko jak tylko mógł.
Diagnoza była prosta - zamarznięte paliwo w filtrze paliwa :(
Jako, że autko było już trochę rozgrzane, wystarczyło odczekać trochę aż ciepło silnika podgrzeje filtr na tyle aby było można podjechać pomału do domu.
Zadziałało tu zjawisko dodatkowego schładzania pędem powietrza, które i tak było bardzo zimne.
Powiecie dlaczego mój XM nie zamarzł? Otóż tankowałem na innej stacji :)
Niestety, czasami tanie paliwo=złe paliwo.
No ale tajna broń, jaką posiadają nasze bolidy po prostu została rozbrojona. Podgrzewacz paliw zapobiegł by takim skutkom i nic by się nie działo z powodu tak dużego mrozu bo auto przecież zapaliło.
Właśnie ta sytuacja mnie zmobilizowała aby się tym zająć. Właśnie teraz, jak jest ciepło i przyjemnie aby w czasie siarczystych mrozów nie obawiać się, że mogę gdzieś stanąć z daleka od domu...
A sprawa jest prosta, trochę niezawodnego silikonu, w zastępstwie zawodzącej, starzejącej się szybko, sparciałej, twardej gumy.
Zdjęcia mówią same za siebie, więc nie trzeba dodatkowego komentarza do tego zabiegu.

Widok ogólny ustrojstwa :)




Zbliżenie na problem :)



A poniżej to badziewie, które robi cale zamieszanie - twarda i sparciała guma w postaci oringów...




Niezawodne uszczelnienie z 20letnią gwarancją producenta :)




Widok termostatu, który utrzymuje stałą temperaturę paliwa.





Uszczelnienie od strony płaszcza wodnego.




No i kupa rozbierania aby się do tego dostać....




Kupę roboty ale za to spokojna głowa w zimie do końca żywota autka :)

Jawak - 30 Kwiecień 2014, 22:30

Czy mógłbyś odnowić zdjęcia na hostingu? Na pewno przydatne, już trochę czasu minęło i wygasły.
grigori333 - 1 Maj 2014, 11:31

Jawak napisał/a:
i wygasły.
U mnie świecą :-P
dejnekomirek - 1 Maj 2014, 11:55

Robson, witam. W tych podgrzewaczach najwiekszym problemem jest nieszczelnosc rurek obsadzonych w korpusie aluminiowym i czesto taka naprawa nic nie daje, powietrze pojawia sie dalej. Wiem, bo mialem parokrotnie duze problemy z tym . Pare razy nawet wstawilem podgrzewacz elektryczny na przewod paliwowy przed filtrem, bo ten oryginalny dalej zapowietrzal system. Mimo wszystko te stare sa duzo lepsze od tych nowszych, wbudowanych w filtr paliwa.
robson - 8 Październik 2018, 17:11

dejnekomirek, Myślę, że jak tego nikt nie rusza to nie powinno się rozszczelnić. Płynie tam przecież Odgrzewam kotleta bo mam zapytania na PW....
dejnekomirek - 16 Październik 2018, 22:03

No i pewnie zdziwilbys sie, ale zdarzylo mi sie to w paru CX . Rurki sa stalowe, a podgrzewacz aluminiowy i z czasem korozja swoje robi. Paliwo nie cieknie, a powietrze dostaje sie do paliwa . A najlepszy jest podgrzewacz w filtrze, montowany w BX , ZX i AX w dieslach, z termostatem . Zdarzalo sie, ze silnik po rozgrzaniu gasl, dostawal dziwnych obrotow i tracil moc. Mam znajomego , ktory wymienil kpl silnik, bo tak doradzili mu w serwisie niemieckim, a problem byl tylko w O-ringach.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group