Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2010, 13:55 dalej cykający konżektor co dalej??
Witam mimo tego że cytrynka dostała nowy zawór hamulcowy (nie regenerowany) oraz regenerowałem głowiczkę wspomagania dalej konżektor cyka mi od 3-5sek co doprowadza mnie powoli do obłędu więc moje pytanie co może powodować taki stan rzeczy??
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Czerwiec 2010, 14:37
1) Duże przecieki wew. hydro - stawiam na zużyte kolumny (przynajmniej jedna) przedniego zawieszenia
2) Kula konżektorowa - ale to chyba już sprawdzałeś ?
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2010, 19:19
kula konzektorowa ma ok 7 miesięcy ale obawiam się o te kolumny przedniego zawieszenia a najbardziej tej z prawej strony czy jest możliwość że jest ona tak zużyta że może grzechotać podczas jazdy po nierównej drodze?? mam takie obawy gdyż coś mi strasznie grzechocze z prawej strony co spowodowało że zrobiłem całe przednie zawieszenie ale nic nie pomogło i tak szczerze mówiąc znajomy mi to sprawdzał i powiedział że nie podoba mu się ten siłownik ale nie miał do czynienia z tego typu zawieszeniem więc nie chce mnie wprowadzać w błąd.
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Czerwiec 2010, 10:22
nie ma znaczenia grzechocze przy jeździe na wprost jak i przy skręcaniu z początku myślałem że to grzechoczą te kołpaki ale zdiełem je i dalej grzechotało
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Czerwiec 2010, 10:58
Hmm... ja bym na Twoim miejscu sprawdził jeszcze półosie. Co prawda to, że grzechotanie słychać również przy jeździe na wprost raczej półosie wykluczają, ale mimo wszystko bym je sprawdził. Sprawdź też stan osłon gumowych na półosiach. Może któraś jest uszkodzona i syf się dostał do łożysk. To też może oznaczać konieczność ich wymiany (łożysk, bo osłony na pewno jeśli jest uszkodzona).
W BXach półosie trzeba było co ok. 100tys km wymieniać. W Xantii są podobno bardziej wytrzymałe.
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Czerwiec 2010, 12:34
raczej to nie są półosie ponieważ nieraz takowe naprawiałem mają tendencje raczej do stukania niż grzechotania ale sprawdzałem je przy okazji wymiany tulei wachacza a osłony przegubów tzw. man-dżety są w doskonałym stanie. wracając do siłowników jaki jest najlepszy sposób sprawdzenia ich czy nie leją i ewentualnie czym kierować się przy zakupie takich żeby nie kupić takich samych jak nie gorszych??
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Czerwiec 2010, 10:00
możliwe że z tym fantem będę musiał zapytać się jakiegoś mechanika od hydro wozów ale sprawdziłem czy siłowniki mają przecieki zdejmując wężyki powrotów przecieków z siłowników i nic nie kapało nawet się nie sączyło więc siłowniki są chyba w porządku ale też zauważyłem że przód bardzo szybko opada może wina leży w niedomykającym się korektorze wysokości przedniej osi??
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Czerwiec 2010, 00:13
sidek15, a sprawdzałeś przecieki w zbiorniczku?! Jeżeli ich nie masz to na pewno kulę masz padniętą. Możliwe, że od nowości nie ma ciśnienia. Czasami trzeba zacząć od podstaw wszystko sprawdzać bo inaczej całe auto wymienisz...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Xantia 1.8 8v 1994r
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Czerwiec 2010, 10:42
sprawdzanie przecieków w zbiorniczku nie jest zbyt dokładną metodą dawno tego nie robiłem ale przy okazji sprawdze. a co do tego stukania w zawieszeniu znalazlem przyczynę a dokładniej to obijają mi się klocki w zacisku hamulcowym wypadła ta sprężynka która je trzyma ale głupia sprawa sprawdzałem także przecieki z siłowników przednich odłączając wężyki bezpośrednio od nich i przecieków nie było a przód w stosunku do tyłu opada bardzo szybko może to wina korektora wysokości??
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Czerwiec 2010, 11:45
sidek15 napisał/a:
a co do tego stukania w zawieszeniu znalazlem przyczynę a dokładniej to obijają mi się klocki w zacisku hamulcowym wypadła ta sprężynka która je trzyma ale głupia sprawa
sidek15 napisał/a:
sprawdzałem także przecieki z siłowników przednich odłączając wężyki bezpośrednio od nich i przecieków nie było a przód w stosunku do tyłu opada bardzo szybko może to wina korektora wysokości??
Jak najbardziej może dawać taki objaw brudny korektor.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum