Mój samochód: citroen XM 2.1Td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 52 Skąd: Szczawno Zdrój
Wysłany: 26 Luty 2010, 22:20
Cześć Panowie..,
a było to tak: rano pojechałem do mojego mechanika by skonsultować z nim dalsze kroki.Oczywiście zabrałem ze sobą laptopa by pokazać mu przebieg naszej korespondencji.Myślę- niech się chłopak oswoi ze zbliżającymi się trudami pracy.A co!
Po krótkiej wymianie zdań o tym od czego zacząć, doszliśmy do wniosku,że postąpimy zgodnie z tym co radzi Robson,czyli zaczynamy od rzeczy najprostszej: wywalamy rozdzielacz i w to miejsce wstawiamy inny by sprawdzić co to zmieni.Najważniejsze,że wiemy od czego zacząć.A w tzw."międzyczasie" kolega mechanik dokonuje karkołomnej przejażdżki moim samochodem,po czym zatrzymuje się obok mnie i wysiadając z nadwyrężonymi przedramionami mówi : "ja bym jeszcze poczekał.Wygląda mi to na zbyt małe ciśnienie podawane na siłownik(wspomaganie).Prawdopodobnie przytkał się rozdzielacz.Jedź w takim razie na Sztygarską jak Ci radzą i zobaczymy."
No to ja hop do samochodu i chociaż mnie też już ręce bolą,to jednak wiedziony rodzącą się szansą na rozwiązanie problemu walę jak w dym na szrot.
Dojeżdżam na miejsce.Tam spotykam jakiegoś młodego pracownika,któremu- na widok otwartej kopary- objaśniam jakim pojazdem przyjechałem,ile to ma lat,jak tym się jeździ i co to potrafi.Gdy podnoszę i opuszczam nadwozie jego kopara robi to samo,a ja w obawie o jego zdrowie psychiczne i zbliżające się niebezpieczeństwo,że mu się zawiasy na amen zatrą,przerywam swój popis i pytam o rozdzielacz wydatku.Chłopak znika by skonsultować się ze swoim szefem,po czym wraca z radosną miną i oświadcza mi,że jak dla mnie to okazyjnie może mi sprzedać rozdzielacz za 150 złotych.Rozdzielacz z auta z1991roku,niesprawdzony,OKAZYJNIE ZA 150 ZŁOTYCH !!! I miałem rację: pokaz mu zaszkodził!
Wsiadam więc nieco zniesmaczony do swojego pojazdu.A ręce mnie bolą już na samą myśl o wysiłku jaki mnie czeka w drodze powrotnej.Rad nie rad odpalam.Dźwignia wędruje na "D" (bo trzeba wam wiedzieć,że automatem jeżdżę ) i ruszam.Ruszam i nie wierzę: wspomaganie jest jakby zawsze tam było! Co za ulga!
Nasuwają mi się dwa wnioski z tej historii: po pierwsze- nasze wozy są nieprzewidywalne ale zawsze przyjaźnie do nas nastawione.Po drugie-zwykle następuje u nich proces samoregeneracji,dzięki czemu opierają się znakowi czasu.
I jeszcze trzeci wniosek, może najważniejszy: nie popisujcie się swoimi hydrowozami przed motłochem,bo mu to najwyraźniej na psychikę szkodzi.Czasami nieodwracalnie!
pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc,Rysiek
_________________ Ebro
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 26 Luty 2010, 22:24
No i to mi się podoba zadowolenie czlowieka u którego wróciła radość z jazdy
Mój samochód: citroen XM 2.1Td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 52 Skąd: Szczawno Zdrój
Wysłany: 26 Luty 2010, 22:40
Wiadomość z ostatniej chwili: zniknęła mi klima i wentylacja.Bezpiecznik w porządku,panel klimy świeci się normalnie,wszystkie pozostałe funkcje zachowane.Ja się chyba zabiję albo pojadę jutro znowu na szrot żeby wystraszyć tego skurczybyka (cytrynę).To najwyraźniej na niego działa!
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Luty 2010, 22:44
Rysiek jak coś to zadzwoń TU , wydaje się, że mają wszystko do naszych autek
Swoją drogą to taki rozdzielacz zazwyczaj kosztuje ok 50zł z tego co widziałem na alledrogo
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Luty 2010, 23:21
Jak chcesz to mam tą zepsuty stary panel klimatronika he he!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Luty 2010, 02:00
Czyli rozumiem, że wspomaganie działa i już jest wszystko ok? Jak tak to załóż nowy temat i pogadamy o klimatroniku...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 27 Luty 2010, 21:17
@Ryszard ja na Twoim miejscu nie cieszyłbym się problem minął ze wspomaganiem bo on powróci zapewniam bez czyszczenia układu czekają cie niespodzianki.
Jeśli chodzi o drugi problem...
czeka Cię demontaż wentylatora nadmuchu.Miałem podobny obiaw i problem zginął.Być może wystarczy wyczyścić szczotki i wirnik.Po wykreceniu wentylatora z auta troche gmimnastki zabierasz się za wyciągniecie wirnika .Jest on zamocowany na trzech gumowych wspornikach.Przyda sie do tego płaski wkrętak.Mogła paść też dioda w module valeo ale....
Mój samochód: citroen XM 2.1Td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 52 Skąd: Szczawno Zdrój
Wysłany: 28 Luty 2010, 01:48
Cześć Heniu.Dziękuję Ci za kolejną podpowiedź.Co do wentylatora i klimy miałem te przypadłości w lipcu ubiegłego roku.Objawy były identyczne (panel się świeci,przyciski funkcyjne działają w sposób prawidłowy) tyle tylko,że z panelu informacje nie są przekazywane dalej.Wtedy pomógł mi Robson podstawiają na chwilę swój panel.Usterka zniknęła.Kupiłem więc nowy panel (używkę) i do wczoraj było OK.Myślę,że i tym razem jest to wina panela klimy.Tak więc muszę tylko znaleźć chwilowego dawcę żeby przekonać się na 100%. Pewnie znowu trafię do Robsona.
Jeśli zaś chodzi o wspomaganie to jestem dość pewny swego dzięki Tobie właśnie.To Ty dałeś mi namiar na pomorski klub Citroena.Mają tam bardzo dużo ciekawych materiałów,a na jednym z for dotyczących wspomagania znalazłem opis przypadku identycznego do mojego.Okazuje się,że wszystkie cytryny wyposażone w rozdzielacz (jak wiesz do 1997r)cierpią na tę samą dolegliwość.Są niezwykle czułe na obniżony poziom LHM (obniżony ale nawet nie na tyle by ostrzegał o tym system zabezpieczający).Układ się wtedy zapowietrza i awaria gotowa.Tyle,że łatwo ją wyeliminować.Klucz 12 i odpowietrzenie przy skrajnie niskim położeniu nadwozia,albo-jak to się stało w moim przypadku- uzupełnienie LHM na maksa i eksploatacja z nieświadomością,że cały czas następuje automatyczne odpowietrzanie (skręty kierownicą,podnoszenie i opuszczanie nadwozia).Trwa dłużej ale jak widać jest równie skuteczne.U mnie o tyle było to zabawne,że samochód najpierw mi się odpowietrzył (opisywałem moją przygodę na szrocie),a potem przeczytałem o tym na forum pomorskim.Tam zresztą trwała intensywna wymiana poglądów na ten temat i w końcu uznano,że tak naprawdę nie wiadomo dlaczego tak się dzieje.Jedno nie ulega wątpliwości: rzecz jest sprawdzona i tyczy się wszystkich pojazdów z rozdzielaczem wydatku.Czyszczenie stosuje się tylko wtedy gdy odpowietrzenie nic nie da.Wtedy jest to ewidentna wina zatkania rozdzielacza.
Jeszcze raz Ci dziękuję i mam nadzieję,że te moje rozważania komuś się przydadzą zanim sięgnie po inne-czasami kosztowne-rozwiązania.Wystarczy jedna zasada:PILNOWAĆ STANU LHM BY BYŁ CAŁY CZAS RACZEJ W STANIE MAKSIMUM.Nie czekać aż zapali się kontrolka(nawet nie musi by było za późno).
pozdrawiam,Rysiek
_________________ Ebro
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Maj 2010, 08:43
donalehandro napisał/a:
listwa sie zatarla na 90 procent , wyrazy wspolczucia z ta robotka.
A gdzie miałby się zatrzeć? To nie Laguna. Listwa w XM ma tylko jedną tulejkę poliamidową z prawej strony. Na tej tulejce na pewno się nie zatrze. Z lewej listwa lata w obudowie jak Żyd po pustym sklepie. Teoretycznie mógłby zatrzeć się ślimak gdyby np. pękło łożysko ale to b. mało prawdopodobne.
Ja raczej stawiałbym na hydraulikę: rozdzielacz wydatku, siłownik wspomagania lub zawór rozdzielczy w głowiczce przekładni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum