Witam. Rozbieram silnik 2.0 benzyna ustawiłem rozrząd na 0 i tu zdziwienie lekkie. Otóż w bloku tłoki są do połowy czyli ok ale w głowicy dwa zawory mi wystają czy tak powinno być?? Bo moim zdaniem powinny się wszystkie schować. Dodam jeszcze że nie odkręcałem wałka rozrządu.
100_2254.JPG zdjęcie głowicy te wystające zawory są od strony modułu zapłonowego
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 21:44
O ile wiem, to właśnie po zablokowaniu rozrządu 2 tłoki są na samej górze a daw na samym dole. W głowicy podobnie. Tam gdzie tłoki na dole to 2 zawory wysunięte
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
No tylko ze zablokowałem rozrząd kołkiem na kole od wału i na kole od wałka rozrządu no i odkręciłem głowice i tu tłoki są wszystkie równe mniej więcej na połowie bloku a tu na głowicy dwa zawory wysunięte. Więc nie wiem czy to dobrze czy nie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:11
No tak, zapomniałem, że to benzyniak Jeżeli zablokowałeś wał i wałek rozrządu na blokadach, to na pewno jest prawidłowo.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:25
Jeżeli tłoki są w połowie to na pewno na kolejnych z nich będzie:
1. Proces ssania - czyli zawór ssący otwarty
2. Proces sprężania - zamknięte wszystkie zawory,
3. Proces pracy, czyli także zamknięte wszystkie zawory i ciśnienie przesuwa tłok na dół
4. Proces wydechu - otwarty zawór wydechowy,
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:55
Nie inaczej
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum