Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica
Autor Wiadomość
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Marzec 2012, 20:33   Głowica

Witam. Rozbieram silnik 2.0 benzyna ustawiłem rozrząd na 0 i tu zdziwienie lekkie. Otóż w bloku tłoki są do połowy czyli ok ale w głowicy dwa zawory mi wystają czy tak powinno być?? Bo moim zdaniem powinny się wszystkie schować. Dodam jeszcze że nie odkręcałem wałka rozrządu.



100_2254.JPG
zdjęcie głowicy te wystające zawory są od strony modułu zapłonowego
Plik ściągnięto 139 raz(y) 63,45 KB

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 21:44   

O ile wiem, to właśnie po zablokowaniu rozrządu 2 tłoki są na samej górze a daw na samym dole. W głowicy podobnie. Tam gdzie tłoki na dole to 2 zawory wysunięte ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Marzec 2012, 21:57   

No tylko ze zablokowałem rozrząd kołkiem na kole od wału i na kole od wałka rozrządu no i odkręciłem głowice i tu tłoki są wszystkie równe mniej więcej na połowie bloku a tu na głowicy dwa zawory wysunięte. Więc nie wiem czy to dobrze czy nie.

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:11   

No tak, zapomniałem, że to benzyniak ;) Jeżeli zablokowałeś wał i wałek rozrządu na blokadach, to na pewno jest prawidłowo.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:14   

Nie będę tego składał bo to zbyteczny silnik ale po prostu pytam z ciekawości :)

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:25   

Jeżeli tłoki są w połowie to na pewno na kolejnych z nich będzie:
1. Proces ssania - czyli zawór ssący otwarty
2. Proces sprężania - zamknięte wszystkie zawory,
3. Proces pracy, czyli także zamknięte wszystkie zawory i ciśnienie przesuwa tłok na dół
4. Proces wydechu - otwarty zawór wydechowy,



_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:31   

Czyli na to wychodzi ze tak powinno być. O ile dobrze zrozumiałem. :)

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 22:55   

Nie inaczej ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
remioszna


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 112
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 5 Marzec 2012, 15:45   

no ok to dziękuje za dodatkową wartość wiedzy ;)

_________________
Zawsze i wszędzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA