Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 1 Luty 2010, 19:18 Chip-tuning
Witam ostatnio czytałem artykuł o chipowaniu silnika ,jakie ujemne skutki to ma do podzespołów silnika,czy faktycznie ten przyrost mocy będzie adekwatny do ceny takiej usługi.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Luty 2010, 23:10
Jeździsz szybko ale krótko he he
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 1 Luty 2010, 23:17
Podstawa to chip tuning w profesjonalnym zakładzie, w którym mają pojęcie o tym co robią. Jeżeli wszystko będzie zrobione jak należy, to nie będzie problemów
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Luty 2010, 08:50
To czy chip-tuning będzie miał wpływ na żywotność silnika i podzespołów (np. sprzęgło ipt) zależy na jaki program się zdecydujesz i na czym Ci najbardziej zależy (moc/moment obrotowy/oszczędność). Generalnie łagodny program praktycznie nie ma żadnego wpływu na żywotność silnika i podzespołów, bo polega głównie na dostrojeniu całej elektroniki do konkretnie Twojego silnika.
Chodzi o to że producenci układów wtryskowy dają w przypadku silników diesel'a 15-20% zapasu przed dymieniem i właśnie o ten procent można bezpiecznie i praktycznie bez wpływu na żywotność podzespołów podnieść parametry silnika. To tak w dużym skrócie.
A co do efektów chip-tuningu to powiem tyle, że miałem przyjemność jeździć zawirusowanym XM'em 2.1TD. Samochodzik miał coś koło 140KM i trochę ponad 300NM czyli ciut lepsze parametry od 2.5TD, tyle że model 2.1TD jest prawie o 100Kg, więc efekt był taki, że oblatywał mojego XMa jak chciał i dostarczał duże lepszych wrażeń. Co do spalania to przy spokojnej jeździe silnik spalał średnio 0.5l mniej ropy.
Drugim zawirusowanym autem jakim miałem przyjemność jechać było BMW 330D E46 mojego dobrego kolegi. Jeździłem nim zarówno przed chip-tuningiem jak i po. Muszę przyznać, że silnik zrobił na mnie duże wrażenie jeszcze przed zawirusowaniem bo seryjnie miał ok 184KM i 380NM (niecałe 8sek do setki), natomiast po wirusie 205KM 450NM po prostu wgniatało w siedzenie.
Kiedyś myślałem o zawirusowaniu swojego 2.5TD jednak miałem wtedy problemy z chłodzeniem silnika więc to automatycznie dyskwalifikowało mnie do chip-tuningu, bo po nim efektywność spalania jest lepsza więc mogą występować ciut większe temperatury w cylindrach więc bez sprawnego chłodzenia nie było się co pchać wte n interes.
Piotr1980
Mój samochód: c8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: disel
Wersja:: van
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: zamość
Wysłany: 31 Maj 2011, 17:24
Zależy kto i jak Ci zrobi, jezeli wszystko jest dobrze zrobione, parametry nie zawygórowane, to bez problemu tyle samo pochodzi co bez chipa.
Ja u siebie robiłem kilka miesiecy chipa +usuwałem filtr cząstek stałych.
Auto C8 2.0 110KM, obeszło się bez lutowania, autko chodzi równo, ale nie wiem jaki jed dokadnie przysost mocy, gdyż nie posiadali hamowni. Podobno 25 Km i 50 Nm.
po programie bez problemu moge wyprzedzać, jest szybsze o kilka km, spalanie spadło. Wcześnej po zatankowaniu do pełna pokazywał mi że dam radę zrobić jakies 850Km w tej chwili ponad 1000 km, a co jaciekawsze wcześniej temperatura pracy silnika wynosiła 76-78 stopni i wogóle się nie podnosiła a na nowym programie 88-90 stopni.
Modyfikacje robiłem w Tomaszowie Lubelskim, dla zainteresowanych tel 668 14 30 40
Prawdę mówiąc jestem zadowolony, dodam że za całość zaplaciłem 1000 zł
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 1 Czerwiec 2011, 10:06
Piotr1980 napisał/a:
wcześniej temperatura pracy silnika wynosiła 76-78 stopni i wogóle się nie podnosiła a na nowym programie 88-90 stopni
Odpowiednio utrzymana optymalna temperatura silnika i stąd oszczędność paliwa,moc.
Piotr1980
Mój samochód: c8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: disel
Wersja:: van
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: zamość
Wysłany: 2 Czerwiec 2011, 13:59
Możliwe, niedogrzany silnik to tak jak by chodził cały czas na saniu.
Tylko dziwi mnie to dlaczego tak sie działo, auto mam już dosyć długo, i nigdy wczesniej nie bylo większej temperatury, nawet w upalne dni w korkach nie dało rady złapac większej.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Czerwiec 2011, 11:42
Piotr1980, A może po prostu wymienili coś? Zauważyli pewnie ten mankament i może wymienili czujnik temperatury lub termostat.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Piotr1980
Mój samochód: c8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: disel
Wersja:: van
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: zamość
Wysłany: 7 Czerwiec 2011, 00:25
Nie nic nie wymieniali, przynajmniej nic nie mowili, ale jak cos to by były większe koszta całosci operacji gdyż doszłyby cząsci, a były takie jak uzgadnialiśmy przed całą modyfikacją.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Czerwiec 2011, 08:49
Piotr1980, Jeżeli wymienili czujnik temperatury za 15zł to chyba nie było sensu tego doliczać do tego 1tys. zł Żaden program nie zmieni przecież temperatury silnika! Jeszcze nie wymyślili elektronicznych termostatów, które regulują temperaturę silnika Zatem tylko dwie rzeczy są odpowiedzialne za to i tylko ich wymiana mogła spowodować zmianę temperatury (termostat) lub zmianę wskazań (czujnik temperatury).
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Piotr1980
Mój samochód: c8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: disel
Wersja:: van
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: zamość
Wysłany: 7 Czerwiec 2011, 10:01
Dzwoniłem do nich przed chwilą z ciekawości, mówią że żadnych czujników się nie czepiali, tylko sam program modyfikowali. W sumie mniejsza o to ważne że w końcu trzyma normalną temperature.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Czerwiec 2011, 08:32
Piotr1980, Widocznie temperatura była cały czas taka sama. Zarówno wcześniej jak i teraz. Pewnie nowy program skalibrował wskazania temperatury. Szkoda, że wcześniej nie sprawdzałeś tej temperatury innym przyrządem. Teraz mógłbyś się przekonać, że nic się nie zmieniło
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Piotr1980
Mój samochód: c8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: disel
Wersja:: van
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 31 Maj 2011 Posty: 5 Skąd: zamość
Wysłany: 15 Czerwiec 2011, 16:04
Prawdę mówiąc wcześniej nie zwracałem na to uwagi, od momentu kiedy kupiłem auto to tak było, wiec myślalem ze tak ma być.
Wiec mniejsza już o to najważniejsze ze wszystko powróciło do normy.
Miszel
Mój samochód: Citroen C4 VTR
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Diesel
Wersja:: 3D VTR
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 10 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 3 Sierpień 2015, 17:07
Ktoś robił chipa w Cytrynie C4 1.6 HDI 110 KM?
csbiczek
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 29 Skąd: STG
Wysłany: 7 Styczeń 2017, 20:40
Hej! Pozwolę sobie odkopać temat. Mam pytanko: na pewno nie jeden z Was miał styczność z chipem do c5 2.0hdi 136km. Moje pytanie jest ciut z innej beczki: jak się ma sprzęgło po chipie? Daje radę? Od czego mocniejszego pasuje do tego modelu? U mnie po chipie przyrosło troche koników i delikatnie moment, ogólnie czuć różnicę ale sprzęgło nie daje rady przenieść tego na koła i potrafi się śliznąć:/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum