Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
sworznie czy koncowki kierownicze
Autor Wiadomość
tomasz555

Mój samochód: była xantia 1.9td jest c5 x7 1,6hdi
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: hatbak
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Dżwirzyno
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 00:37   sworznie czy koncowki kierownicze

Witam panowie czy zdarte opony od zewnatrz swiadcza o zuzytych sworzniach czy moze koncowkach drazkow kierowniczich a moze to jeszcz cos innego?

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 13:50   

Świadczą o złej zbieżności kół. A czym to jest spowodowane to bez oględzin organoleptycznych u mechanika nie dojdziesz.

_________________
"MHM"
 
 
tomasz555

Mój samochód: była xantia 1.9td jest c5 x7 1,6hdi
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: hatbak
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Dżwirzyno
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 15:11   

Zbierznosc byla ustawiana jakis rok temu wiec chyba sama z siebie sie nie przestawila

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 15:14   

przyczyny
@tomasz555
tak jak napisałeś -sworzeń kulisty,końcówka drążka jak i również zbieżność kół.
Ja dodam że jeszcze pozostaje zużyta tuleja gumowa w wahaczu.Nie napisałeś czy obie opony są równo zdarte od wewnątrz?

 
 
tomasz555

Mój samochód: była xantia 1.9td jest c5 x7 1,6hdi
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: hatbak
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Dżwirzyno
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 16:03   

Opony sa zdarte po obu stronach raczej rowno a moze to jast wina poduszki silownika dodam ze jest pordzewiala i ta oslona plastikowa lata na silowniku luzno

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 17:12   

tomasz555 napisał/a:
Opony sa zdarte po obu stronach raczej rowno a moze to jast wina poduszki silownika dodam ze jest pordzewiala i ta oslona plastikowa lata na silowniku luzno

To aż takiego wpływu nie ma, tym bardziej, że równo masz zużyte opony po obu stronach. Ale co innego - jeżeli jest mocno skorodowana jak piszesz to uważaj bo siłownik ci górą może wyjść!

Sprawdź końcówki drążków kierowniczych a jak masz je ok to jedź na sprawdzenie zbieżności. Groszowa sprawa...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomasz555

Mój samochód: była xantia 1.9td jest c5 x7 1,6hdi
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: hatbak
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Dżwirzyno
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 18:51   

Mialem podobny problem w bx wymienilem sworznie ,kupilem nowe oponki i juz problem sie nie powtorzyl a zdaje sie ze razem ze sworzniami wymienilem koncowki drazkow kierowniczych wiec w xantii moze bedzie tan sam problem?

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 12 Styczeń 2010, 21:45   

Robson ma rację, jeżeli żre opony od zewnątrz to bardzo prawdopodobne, że poduszki siłowników się kończą. Szybciutko robić, bo będzie kuku. U prezesa w galerii można obejrzeć skutki takiego kuku :-D

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 12 Styczeń 2010, 21:47   

No dokładniej można to obejrzeć TUTAJ

 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 14:38   

Witam w tym wszystkim pomijane są drążki kierownicze które także mogą powodować opisane powyżej uszkodzenia.

_________________
baksowaty
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 18 Styczeń 2010, 17:38   

No nie wiem, nie chcę się kłócić, ale jak miałem wywalone drążki lub końcówki, to za każdym razem żarło opony od wewnątrz, a nie od zewnątrz

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA