Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
27 Kwiecień 2009, 22:59
xm 2,1 TD problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 27 Kwiecień 2009, 15:06   xm 2,1 TD problem z odpalaniem

Czy może ktoś mi podpowiedzieć co może być przyczyna problemów z odpalaniem jak w zbiornika mam 20 litrów paliwa

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 27 Kwiecień 2009, 15:38   

witam
W zbiornku masz czujnik paliwa.Jest tam założony filtr na plastkowej teleskopowej rurce która jest uszczelniona oringiem.Najprawdopodomniej nie trzyma oring. Przyjrzyj się również przewodom paliwa.Nie bedzie na nich wycieku ale mogą być już sparciałe i powodować rozszczelnienie układu paliwowego.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Kwiecień 2009, 05:58   

Prawdopodobną przyczyną może też być podgrzewacz paliwa, który zawsze, prędzej czy później okazuje się, że jest nieszczelny. Wtedy całe paliwo schodzi do baku po dłuższym postoju. No i efekt jest taki, że rano po nocy nie idzie odpalić i trzeba długo kręcić aby odpalił. Sądzę, że 90% XMów ma tą właśnie przypadłość.
Ja miałem też taki przypadek, że naderwał się wąż wychodzący z nadwozia i zasilający pompę wtryskową. Nie można było tego zlokalizować. Wymieniłem membranę w pompce paliwa, założyłem zawór zwrotny a on mi coraz gorzej odpalał. Poprawiłem wszystkie łączenia i postanowiłem iść przewodem aż do baku aby go uszczelnić. Sprawdzając stan obejmy na węży wychodzącym z nadwozia, pociągnąłem go trochę mocniej aby się upewnić, że nie spada z metalowej rurki. No i po tym zabiegu została na rurce obejma z kawałkiem węża.
Po prostu ze starości była ta guma bardzo już twarda i wraz z upływem lat i wibracjami przenoszonymi przez silnik - naderwała się i zapowietrzała cały układ. Ile ja się nakląłem aby to zlokalizować! Taka głupia usterka a tak upierdliwa i denerwująca!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 28 Kwiecień 2009, 19:25   

@robsonie zauważ, że Tomiol napisał, że dzieje się to przy ok.20l paliwa, czyli na wysokości wspomnianego oringu w zbiorniku .Tak oprócz tego to można też zastosować zaworek zwrotny(ok15zł) wraz z dodatkowym filterkiem(ok.8zł) przed podgrzewaczem paliwa, ale należy sprawdzić jego szczelność .Zdarza się też że filtr paliwowy z pompką(jeśli taki posiada)również może mieć nieszczelność ( membrana pompki)

 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 28 Kwiecień 2009, 20:15   

jeżeli chodzi o pompkę na filtrze paliwa to uszkodził mi ja rewelacyjny mechanik w Bogatyni i założył jakąś gruszkę i skasował z uśmiechem na gębie moja żonę 150 za wymianę filtra i powiedział ze jeszcze nikt tyle za to nie zapłacił i była to moja ostatnia wizyta u tego pana teraz albo jeżdżę do Gorzowa wlkp luba radze sobie sam

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 07:46   

Najlepiej podjedź na majówkę to ci go naprawimy :idea:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 30 Kwiecień 2009, 13:42   

Dzięki za zaproszenie ale niestety pracuje na zmiany i majówkę mam w pracy ale po tych podpowiedziach napewno dam sobie radę w końcu niby jestem z zawodu mechanikiem,i rozumiem ze dojście do zbiornika do smoka znajduje się pod tylna kanapą bo nawet jeszcze tam nie zaglądałem z braku czasu.

 
 
jedras.gda
Mechanik



Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 320
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Czerwiec 2011, 18:34   

U mnie jest następujący problem. Silnik jak w temacie 2.1 TD. Dość długo zajmuje mi odpalenie samochodu. Praktycznie po pierwszym kręceniu nie zaskakuje (parę sekund kręcenia). Za drugim razem muszę posiłkować się dodawaniem gazu, żeby odpalił. Czy przyczyny szukać w tym podgrzewaczu paliwa? Dodam jeszcze, że raz się świeci, a raz nie kontrolka grzania świec żarowych.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Czerwiec 2011, 22:03   

jedras.gda napisał/a:
Czy przyczyny szukać w tym podgrzewaczu paliwa?
od tego trzeba by było zacząć. ;-)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jedras.gda
Mechanik



Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 320
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 12:04   

Co ciekawe od teraz nie idzie odpalić z kluczyka, jak się przekręca, to cyka rozrusznik. Najlepsze jest to, żeby odpalić samochód trzeba włączyć zapłon, otworzyć maskę i odpalać przez kabel. Sytuacja jak z kabaretu :D .

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 23:35   

jedras.gda, to pewno stacyjka nie trybi ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA