Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wczasie jazdy szarpie mi auto
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Listopad 2008, 16:06   

Za komuny wszystkie CPNy miały prikaz aby terminowo czyścić zbiorniki. Teraz nikt o to nie dba bo to jest droga impreza. Jeżeli masz pecha i podjedziesz jak mają już paliwo "na dnie" to możesz właśnie zatankować więcej brudu jak paliwa. Zdarza się często, że taki nieszczęśnik po paru kilometrach staje bo już auto dalej nie chce jechać. Szczególnie teraz trzeba uważać bo przy większych mrozach zrobi się w kiepskim paliwie parafina oraz skrystalizuje się woda. Unieruchomienie auta - gwarantowane. Ja tka kiedyś sobie zatankowałem. Nie mogłem jechać na biegu większym jak pierwszy i to z minimalnym gazem. 40 km pokonałem w 3 godziny! Na drugi dzień rozebrałem filtr i okazało się, że są w nim same igiełki wody! Także nie warto czasami tankować "taniego paliwa" choć to droższe i tak nie gwarantuje dobrego... :-/

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 24 Listopad 2008, 18:18   

Robson ja nie miałam na myśli tego paliwa ,,BIO,, choć wiem że jest tańszy Ja tankuję ON i tam tankuje gdzie taniej. Zauważ że ceny paliw na stacjach benzynowych nie są równe.

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Listopad 2008, 18:26   

Ja też nie miałem na myśli BIO. Choć nie wiadomo czy czasem jest nie lepsze od normalnego ON. Trzeba nalać tego badziewia do bańki i postawić na mrozie. Jak nie skrzepnie to jest ok!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 13:16   

No na duże mrozy i kiepską ropę to powinno pomóc rozpuścić parafiny i inne świństwa. No ale jak jest woda w paliwie to najlepiej dolać z litr denaturatu na te 20l ropy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:51   

Za niezłą kasę.... A dziś widziałem 2 litry płynu do spryskiwacza na Orlenie za 15zł!!!!
W markecie zaś za 4 litry 7zł!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:53   

che che a denaturat za 15zł

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 1 Grudzień 2008, 19:20   

niczego nie dolewałam ponieważ jeżdżę cały czas na rezerwie. co wyjadę to zatankuję i dalej mam rezerwę :-/ ( ale już nie długo za pierwszą wypłatę zatankuję pół zbiornika) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
cyrulik
klient Media Markt


Mój samochód: XM 2.1TD 1995 automat
Paliwo: ON
Wersja:: nie mam pojęcia
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 27
Skąd: zadupie gorzów
Wysłany: 1 Grudzień 2008, 23:38   

ANETA napisał/a:
niczego nie dolewałam ponieważ jeżdżę cały czas na rezerwie. co wyjadę to zatankuję i dalej mam rezerwę :-/ ( ale już nie długo za pierwszą wypłatę zatankuję pół zbiornika) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szarpie dalej :?: Jak masz sucho w zbiorniku to nie mam możliwości by ostało się tam letnie paliwo. Zimowy ON jest już od dawna na wszystkich przyzwoitych stacjach paliw. Nigdy nie leje się benzyny do ON jak się ma elektronicznie sterowny wtrysk paliwa a roczniki 2.1TD od końca 1995 takie mają. Zresztą nawet przy zwykłych pompach wtryskowych benzyna je morduje na raty. Czasami nie ma wyjścia daleko od cywilizacji na drodze przy bardzo silnych mrozach ale nie jak jesteśmy na miejscu. Warto wtedy dodać proporcjonalnie oleju do benzyny jak się to robi w dwusuwach. Zawsze dodaje się, jeśli już, to tylko specjalistyczne dodatki. jest ich cała masa.
Na szarpanie w dieslach rodzaj paliwa nie ma znaczącego wpływu. Jak paliwo jest do bani auto po prost staje, traci moc, nie wchodzi na obroty a szarpać może tuż nim całkiem zgaśnie. Jak są kłopoty z tzw. gasicielem czyli zaworkiem służącym do gaszenia silnika może wtedy szarpać. Ale w automacie jest to mało prawdopodobne bo sprzęgło hydrokinetyczne łagodzi połączenie skrzyni biegów z silnikiem.

_________________
Pozdrawiam
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 2 Grudzień 2008, 17:15   

nie wiem już kurcze dzisiaj to już normalnie zamulał auto po prostu traci moc ja mu gaz a on nie reaguje (obrotomierz chodzi ok , silnik nie gaśnie ) tylko on nie dostaje kopa. Zamula i tyle. Dzisiaj nawet stałam na światłach ( chwilkę ) gdy chciałam ruszyć dodałam gazu a on nic nawet nie drgnął ( :?: :?: :?: ) dodałam jeszcze raz gazu i wtedy dopiero ruszył ( szarpiąc oczywiście )
Jest jeszcze coś dziwnego kiedy zmienia biegi z mniejszego na większy też szarpie i to dość mocno ( nie zawsze ) i żadne awaryjne kontrolki mi się nie palą więc co jest grane :!: :!: :!:

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Grudzień 2008, 20:06   

Koleżanka nie zmieniła oleju w skrzyni po 1500km? Minęło pół roku od naprawy i sądzę, że najechane będzie co najmniej z 6000km! Pewnie zapchany jest filtr bo wszystko jest na dotarciu a przejechane jest po remoncie za dużo kilometrów. trzeba jak najszybciej zmienić filtr i olej! Dalsza jazda może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni! Opóźnione załączanie biegów przy zimnym układzie silnik-skrzynia może świadczyć między innymi o za niskim poziomie oleju, lub zużyciu filtra oleju. Sprawdzany był stan oleju ostatnio?!
Ważne jest też wstępne rozgrzanie silnika przed rozpoczęciem jazdy w porze zimowej.
Przy silnikach silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu.

Jeszcze kilka uwag:

Należy używać tylko jednej nogi (dla osób pełnosprawnych zaleca się by to była noga prawa) do operowania zarówno pedałem przyspieszania jak i hamulca. W czasie jazdy gwałtowne wciśnięcie pedału hamulca przy wciśniętym pedale gazu zazwyczaj kończy się uszkodzeniem skrzyni. Częste, zbyt długie wciskanie pedału przyspieszania przy wciśniętym pedale hamulca ma ten sam skutek.

Gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia przy ruszaniu samochodem z miejsca po uprzednim całkowitym zatrzymaniu pojazdu powoduje jedynie nadmierne przeciążanie elementów skrzyni, które nie jest adekwatne do przyspieszenia samochodu. Zdecydowane, ale liniowe wciskanie pedału przyspieszenia w chwili ruszania samochodem po jego uprzednim zatrzymaniu gwarantuje lepszy czas przyspieszenia niż gwałtowne, pełne wciśnięcie tego pedału.


Stosowanie pozycji P'(Parking) i 'N'(Neutral)[b]
--------------------------------------------------------------------------------

Przy prawidłowo działającym układzie elektromechanicznym sterowania skrzyni - uruchomienie silnika w samochodzie ze skrzynią automatyczną możliwe jest tylko w pozycjach dźwigni zmiany biegów P i N. W podanych położeniach dźwigni zmiany biegów zawór mechaniczny znajdujący się w układzie sterowania skrzyni odcina strumień ciśnienia głównego od układu zaworów sterujących i wykonawczych podających olej na siłowniki spinające określone elementy skrzyni.

W pozycji dźwigni N możliwe jest swobodne toczenie samochodu. W pozycji dźwigni P koła napędzane blokowane są mechanicznie za pomocą zapadki sterowanej dźwignią zmiany biegów. Zapadka blokuje jeden z elementów skrzyni biegów sprzężony bezpośrednio z układem wyjścia momentu obrotowego skrzyni do układu dyferencjału.

Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni.

W pozycji dźwigni P koła samochodu są mechanicznie blokowane, dlatego też położenie to służy do parkowania samochodu. Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik.

Jeżeli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady. Może to utrudnić późniejszą zmianę położenia dźwigni. Jeżeli już doszło do takiej sytuacji nie należy siłą wymuszać zmiany położenia dźwigni. Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni.

Pozycję P załączamy zawsze po całkowitym zatrzymaniu samochodu przy wciśniętym pedale hamulca. Załączenie pozycji P w sytuacji, kiedy samochód jeszcze się toczy kończy się zazwyczaj poważnym uszkodzeniem skrzyni. Wiele modeli samochodów posiada zabezpieczenie przed włączeniem lub wyłączeniem pozycji P wymuszające wciśnięcie pedału hamulca przed użyciem tej pozycji. Blokada zostaje odbezpieczona już przy niewielkim nacisku pedału. W związku z tym przypominam o bezwzględnej konieczności całkowitego zatrzymania samochodu przed włączeniem dźwignią zmiany biegów pozycji P.

Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania


Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.

Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.

W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.
Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
cyrulik
klient Media Markt


Mój samochód: XM 2.1TD 1995 automat
Paliwo: ON
Wersja:: nie mam pojęcia
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 27
Skąd: zadupie gorzów
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 23:39   

Skrzynia 4HP18 szarpie i tyle. Nie jest do dokuczliwe ale odczuwalne a redukcja w dół tym bardziej gdyż skrzynia na moment stawia silnikowi większy opór. Tu nie ma coś w rodzaju wolnego koła roztłaczającego napęd ja w dwusuwach czy amerykańskich wynalazkach. Skrzynia zachowaniem przypomina typowy manuall i na danym biegu nie ma możliwości by coś szarpało z powodu skrzyni biegów. Jakakolwiek mechaniczna wada przede wszystkim jest słyszalna. Wada w sterowaniu przeważnie uniemożliwia jazdę lub brak jest jakiegoś biegu lub zmiany są na różnych obrotach.
Odnośnie wymiany oleju w ASB trzeba się stosować do zaleceń serwisu. Moja po generalnym remoncie nie wymaga jakiejkolwiek obsługi przynajmniej do przebiegu 70 kkm. Mam zlany syntetyk na specyfikację 150kkm. przebiegu ale mechanik zalecił skrócenie przebiegu tak na wszelki gdyby. Do tego czasu mam tylko pilnować poziomu oleju oraz ewentualnych wycieków. Serwis dał pisemną gwarancję na rok bez limitu kilometrów i ma bardzo dobrą opinię w Poznaniu.
Ja bym przyczyn szarpania upatrywał tylko w silniku a jeśli ma system wtrysku Lucasa a nie zapowietrzający się układ paliwowy winowajcą jest Lucas.

_________________
Pozdrawiam
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Grudzień 2008, 02:24   

Ja zmieniałem olej w tej skrzyni po 1000km i widziałem, że filtr już był przypchany. Zawsze na dotarciu wszystko sie układa i musi się dotrzeć ze sobą. Nie jest to nowa skrzynia i nie są to wszystkie nowe części ale niektóre nowe muszą współpracować ze starymi a to wymaga czasu aby się to dotarło. Lepiej zmienić po 5000km olej niż potem skrzynię...
Drobne opiłki metalu zawsze się znajdą i będą niszczyć resztę elementów.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 15 Grudzień 2008, 09:16   

wymieniłam już olej zobaczymy? Może rzeczywiście jest jego taki urok. szarpie i już (może nie potrzebnie się martwię przecież to nie nowoczesne auto) :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Grudzień 2008, 11:16   

No ale dlaczego nie mówisz, że były jazdy próbne wykonane przez dwóch facetów i stwierdzili że jest wszystko OK! Jeden z nich ma nawet amerykańskie auto z automatem oczywiście. A jak wiadomo, amerykanie robią chyba najlepsze skrzynie automatyczne i skoro on stwierdził, że wszystko w porządku to o co tyle krzyku?!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ANETA.
ANETA


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: ON
Wersja:: automat
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 156
Skąd: SZ. G.
Wysłany: 15 Grudzień 2008, 19:05   

dzisiaj przejechałam z nim porę kilometrów i co ku mojemu miłemu zaskoczeniu jechał idealnie ( chodzi mi o zmianę biegów )płytko zmieniał biegi. super aż lepiej mi się nim jechało. Wydaje mi się a wręcz jestem pewna że było za mało oleju i dlatego było jak było. Okazuje się że te auta wcale nie mają do siebie tego że szarpią dzisiaj się o tym przekonałam. Powoli zaczynam poznawać swój samochodzik. I tak trzymać :one:
Bardzo wszystkim dziękuję za rady i pomoc. Sprawę i temat uważam za zamknięty ;-)

_________________
Pozdrawiam Aneta.S :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA