Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 19:56 Mróz kontra rozruch silnika
Witam nadeszły nam niechciane mrozy,nasze autka różnie na nie reagują podczas porannego uruchomienia.Dlatego też piszcie jak wasze cytrynki odpalają przy tych temperaturach.
Witam dwukrotne grzanie świec,zapalił i zgasł,ponowne podgrzanie już jednokrotne zapalił i zgasł za 3 razem odpalił ale nie miał ochoty się podnieść ale pogłaskałem go po pompie i po 5 minutach postanowił współpracować,mam podejrzenia ze chyba nasz olej jest najprawdopodobniej mieszany z dodatkiem H2O ,bo nawet rozgrzany miał zamiar zgasnąć zaczął spadać z obrotów,po raz pierwszy miałem takie objawy.
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 22:31
zxowi zima nie straszna pali jak ta lalcia.... tyle że to benzyna
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 00:55
ax bez problemu, xantia stała cały tydzień i odpaliła dopiero chyba za szóstym razem. Nie wiem, może robiłem coś nie tak - w końcu to mój pierwszy diesel. Za to jak odpaliła to już nie było problemów.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 10:57
rano dwa razy grzane świece i jakieś 10s kręcenia rozrusznikiem zapaliła i nie gasła
w ciągu dnia nawet po 9 godzinach odpala jak w lecie
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 18:08
rammstein napisał/a:
u mnie jest coś takiego że jak jest zimno to dopiero chodzi obrotościomierz i zapala się żółta kontrolka silnika??????? nie wiem co to może byc macie jakieś porady na rozwiązanie problemiku
Pewno system EGR he he. Jest to do obejścia
Za to w moin zapalanie przy -20st. - nie będę ukrywał - pali od jednego tyku i bez dodatkowego grzania świec
Robert to na pewno w swojej nowej Xantii masz padnięte świece żarowe. Taki silniczek nie powinien nawet zauważyć, że jest mróz!
Baksowaty ale nie przyznałeś się jak u ciebie?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 15:25
robson napisał/a:
...Robert to na pewno w swojej nowej Xantii masz padnięte świece żarowe. Taki silniczek nie powinien nawet zauważyć, że jest mróz!
Jak założę już zimówki to się im przyjrzę, bo na razie to i tak nie jeżdżę xantią.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 18:25
robert napisał/a:
Jak założę już zimówki to się im przyjrzę, bo na razie to i tak nie jeżdżę xantią.
Na wiosnę to już świec nie będziesz potrzebował he he
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 22:22
Słyszałem, że niektórym kolegom zamarzła ropka Ja przestałem kupować zwykłą ropę jak w tamtym roku mojej zamarzło paliwko po przejechaniu 5 km. Wszystkie stacje mają ropę z dodatkiem estrów rzepaku a ona ma po pierwsze wyższą temperaturę zapłonu a po drugie ma zawsze niewielką ilość wody.... Powstają wtedy takie mikroskopijne igiełki lodu, które blokują filtr.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 22:35
Świece już kupiłem, powinny dotrzeć przed sylwestrem, natomiast co do ropy, to tankowałem zwykłą na shelu.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 23:00
Teraz już nie ma zwykłej topy. Jest ekologiczna Dlatego lepiej tankować tą "niezwykłą" bo to ona jes tą zwykłą poczciwą ropą... No ale to kosztuje
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 13:41
robson napisał/a:
Słyszałem, że niektórym kolegom zamarzła ropka Ja przestałem kupować zwykłą ropę jak w tamtym roku mojej zamarzło paliwko po przejechaniu 5 km. Wszystkie stacje mają ropę z dodatkiem estrów rzepaku a ona ma po pierwsze wyższą temperaturę zapłonu a po drugie ma zawsze niewielką ilość wody.... Powstają wtedy takie mikroskopijne igiełki lodu, które blokują filtr.
Nie woda, a parafina z ropy w zalezności od temp. ścina się w filtrze i blokuje.
Polska Norma przewiduje 6 rodzajów ON, na rynku spotyka się 3 z nich:
B - letni
D - przejściowy
F - zimowy zwany arktycznym (żeby nie mylić z przejściowym który nazywany
jest zimowym)
Temperatury blokowania filtra to odpowiednio 0, -10 i -20.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum