Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Mróz kontra rozruch silnika
Autor Wiadomość
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 19:56   Mróz kontra rozruch silnika

Witam nadeszły nam niechciane mrozy,nasze autka różnie na nie reagują podczas porannego uruchomienia.Dlatego też piszcie jak wasze cytrynki odpalają przy tych temperaturach.

_________________
baksowaty
 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 18 Grudzień 2009, 20:06   

Witam dwukrotne grzanie świec,zapalił i zgasł,ponowne podgrzanie już jednokrotne zapalił i zgasł za 3 razem odpalił ale nie miał ochoty się podnieść ale pogłaskałem go po pompie i po 5 minutach postanowił współpracować,mam podejrzenia ze chyba nasz olej jest najprawdopodobniej mieszany z dodatkiem H2O ,bo nawet rozgrzany miał zamiar zgasnąć zaczął spadać z obrotów,po raz pierwszy miałem takie objawy.

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 18 Grudzień 2009, 22:31   

zxowi zima nie straszna pali jak ta lalcia.... tyle że to benzyna :D

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 00:55   

ax bez problemu, xantia stała cały tydzień i odpaliła dopiero chyba za szóstym razem. Nie wiem, może robiłem coś nie tak - w końcu to mój pierwszy diesel. Za to jak odpaliła to już nie było problemów.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
tomektb
[Usunięty]

Wysłany: 19 Grudzień 2009, 10:57   

rano dwa razy grzane świece i jakieś 10s kręcenia rozrusznikiem zapaliła i nie gasła :)
w ciągu dnia nawet po 9 godzinach odpala jak w lecie

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Grudzień 2009, 18:08   

rammstein napisał/a:
u mnie jest coś takiego że jak jest zimno to dopiero chodzi obrotościomierz i zapala się żółta kontrolka silnika??????? :-| nie wiem co to może byc macie jakieś porady na rozwiązanie problemiku

Pewno system EGR he he. Jest to do obejścia ;-)
Za to w moin zapalanie przy -20st. - nie będę ukrywał - pali od jednego tyku i bez dodatkowego grzania świec :lol:
Robert to na pewno w swojej nowej Xantii masz padnięte świece żarowe. Taki silniczek nie powinien nawet zauważyć, że jest mróz! :-P

Baksowaty ale nie przyznałeś się jak u ciebie? :-P

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 14:07   

Mój benzyniak bez problemu odpalił. Za to dopiero po ok. 300-400m jazdy zaczęło pojawiać się wspomaganie.

_________________
"MHM"
 
 
Tomiol
tom

Mój samochód: citroen xm 2,1 TD
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: tomi422
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 15:23   

Ja już wiem czemu gasł mój xm łapał lewe powietrze na gruszce zastąpującej originalną pompkę na filtrze

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 15:25   

robson napisał/a:
...Robert to na pewno w swojej nowej Xantii masz padnięte świece żarowe. Taki silniczek nie powinien nawet zauważyć, że jest mróz! :-P

Jak założę już zimówki to się im przyjrzę, bo na razie to i tak nie jeżdżę xantią.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 18:25   

robert napisał/a:
Jak założę już zimówki to się im przyjrzę, bo na razie to i tak nie jeżdżę xantią.


Na wiosnę to już świec nie będziesz potrzebował he he :lol:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 20 Grudzień 2009, 18:51   

Witam mój xm po wymianie przewodu paliwowego zaczął odpalać bez problemów nawet przy temperaturach jakie mamy obecnie.

_________________
baksowaty
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 22:22   

Słyszałem, że niektórym kolegom zamarzła ropka ;) Ja przestałem kupować zwykłą ropę jak w tamtym roku mojej zamarzło paliwko po przejechaniu 5 km. Wszystkie stacje mają ropę z dodatkiem estrów rzepaku a ona ma po pierwsze wyższą temperaturę zapłonu a po drugie ma zawsze niewielką ilość wody.... Powstają wtedy takie mikroskopijne igiełki lodu, które blokują filtr.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 22:35   

Świece już kupiłem, powinny dotrzeć przed sylwestrem, natomiast co do ropy, to tankowałem zwykłą na shelu.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Grudzień 2009, 23:00   

Teraz już nie ma zwykłej topy. Jest ekologiczna :) Dlatego lepiej tankować tą "niezwykłą" bo to ona jes tą zwykłą poczciwą ropą... No ale to kosztuje ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 13:41   

robson napisał/a:
Słyszałem, że niektórym kolegom zamarzła ropka ;) Ja przestałem kupować zwykłą ropę jak w tamtym roku mojej zamarzło paliwko po przejechaniu 5 km. Wszystkie stacje mają ropę z dodatkiem estrów rzepaku a ona ma po pierwsze wyższą temperaturę zapłonu a po drugie ma zawsze niewielką ilość wody.... Powstają wtedy takie mikroskopijne igiełki lodu, które blokują filtr.


Nie woda, a parafina z ropy w zalezności od temp. ścina się w filtrze i blokuje.
Polska Norma przewiduje 6 rodzajów ON, na rynku spotyka się 3 z nich:
B - letni
D - przejściowy
F - zimowy zwany arktycznym (żeby nie mylić z przejściowym który nazywany
jest zimowym)

Temperatury blokowania filtra to odpowiednio 0, -10 i -20.

_________________
"MHM"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA