gsmsquad
Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2975
Paliwo: benz gaz
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: trzebinia
Wysłany: 11 Październik 2009, 12:16 XM 3.0 V6 palaca sie elektryka i przegrzewajacy sie silnik.
Witam. Jestem posiadaczem Xma od 3 miesiecy i od samego kupna mam z nim problemy. Pierwszy to bardzo szybko szybko nagrzewajacy sie silnik. Musze tym autem jezdzic praktycznie caly czas z wlaczonym wentylatorem. Przy wiekszych predkosciach (150km/h w zwyz) silnik sie tak grzeje ze nawet wlaczony wentylator nie pomaga. A drugi problem jest jeszcze wiekszy. Ostatnio jadac w miescie spod maski zaczelo mi sie dymic. Gdy autem stanalem okazalo sie ze gruby przewod masy idacy od akumulatora doszczetnie sie spalil (spalila sie cala izolacja z kabla). Probowalem go odpalic i kilka razy udalo mi sie go wlaczyc ale po kilku sekundach sie wylaczal i spod silnika szedl dym. Moze ktos pomoze mi zdiagnozowac usterke poniewaz znajac zycie w autoryzowanych serwisach Citroena koszty naprawy moga byc kolosalnie wysokie a w innych serwisach nie chca sie podjac naprawy chociaz nie znaja przyczyny usterki. Jest to Xm z gazem z 91roku. Przebig 180tys km.
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Październik 2009, 14:34 Re: XM 3.0 V6 palaca sie elektryka i przegrzewajacy sie siln
gsmsquad napisał/a:
Witam. Jestem posiadaczem Xma od 3 miesiecy i od samego kupna mam z nim problemy.
Takie są przeważnie efekty kupna zaniedbanego egzemplarza.
gsmsquad napisał/a:
Pierwszy to bardzo szybko szybko nagrzewajacy sie silnik. Musze tym autem jezdzic praktycznie caly czas z wlaczonym wentylatorem. Przy wiekszych predkosciach (150km/h w zwyz) silnik sie tak grzeje ze nawet wlaczony wentylator nie pomaga.
Ja bym sprawdził w takiej kolejności:
1) Odpowietrzyć układ chłodzenia,
2) sprawdzić termostat,
3) wyczyścić chłodnice,
4) przedmuchać przewody układu chłodzącego.
gsmsquad napisał/a:
A drugi problem jest jeszcze wiekszy. Ostatnio jadac w miescie spod maski zaczelo mi sie dymic. Gdy autem stanalem okazalo sie ze gruby przewod masy idacy od akumulatora doszczetnie sie spalil (spalila sie cala izolacja z kabla). Probowalem go odpalic i kilka razy udalo mi sie go wlaczyc ale po kilku sekundach sie wylaczal i spod silnika szedl dym. Moze ktos pomoze mi zdiagnozowac usterke poniewaz znajac zycie w autoryzowanych serwisach Citroena koszty naprawy moga byc kolosalnie wysokie a w innych serwisach nie chca sie podjac naprawy chociaz nie znaja przyczyny usterki. Jest to Xm z gazem z 91roku. Przebig 180tys km.
Sprawdzić elektryke. Pewnie gdzieś jest uszkodzona izolacja i robi się zwarcie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Październik 2009, 23:46
Z elektryką to pewno nie jest jakaś poważna sprawa bo wygląda na to, że gdzieś masz przetarty kabel. Gorzej może być z przegrzewaniem się autka. Jeżeli nie pomoże to co napisał MHM to pozostaje tylko wymiana uszczelki pod głowicami...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 12 Październik 2009, 22:25
Przebieg raczej potraktowałbym z duuużym przymrużeniem oka, a przy tych objawach stawiałbym na uszczelkę pod głowicą, ewentualnie ktoś nieźle zagrzebał i chłodnica może nie być z tego modelu, lub po prostu jest zawalona syfem
Cześć.Chyba temat jest jeszcze otwarty skoro nic się nie dzieje i brak wniosku końcowego więc dorzucę swoje 3 grosze. Najmniej kłopotliwą sprawą jest w Twoim przypadku sprawdzenie termostatu , który zapewne nie ma już mocy aby otworzyć się na maksa i uchylając się ino ino blokuje obieg . Chłodnica w takim przypadku jest gorąca wentylatory pracują lecz ilość schłodzonej w niej cieczy jest niewystarczająca. Pamiętać trzeba,że masz 2 cylindry więcej,co nie jest bez znaczenia przy szybkim nagrzewaniu.Moja cytrynka też nagrzewa się błyskawicznie i jest to wielkim plusem zwłaszcza w ostatnie mrozy . "Mokre tuleje" powodują błyskawiczną reakcję chłodziwa.Jeśli chcesz to podpowiem Ci jak można sprawdzić termostat domowym sposobem,ale przy obecnych cenach szkoda zabawy tylko ważne jest żebyś kupił taki jak ma być,założenie od innego typu silnika może nie załatwić problemu.Obstawiam,że poprzedni właściciel mógł popełnić ten szkolny błąd .
Ilość syfu w chłodnicy ma wpływ ale , nie wierzę aby była zamulona aż do tego stopnia.No chyba że gościunio zalewał układ wodą z przydrożnego rowu .
Co do grzejącej się masy to sprawdź jej dokręcenie do karoserii.Złe zamknięcie obwodu daje ten objaw.Potem można szukać dalej ewentualnego zwarcia poza obwodem zabezpieczeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum