stanryba
Mój samochód: xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: on
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 130 Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Wrzesień 2009, 13:39 Kontrolka stanu zawieszenia
Mam nadzieją, że nie poirytuję zbytnio doświadczonych X-manaików kolejnym lamerskim problemem.
Ad rem. Przy włączeniu zasilania kluczykiem nie zapala mi się kontrolka trybu zawieszenia (suwak w pozycji normal). Z tego co wyczytałem przy opisach hydroactivu kontrolka powinna załączyć się na okres ok. 3 s. W tym czasie ECU wykonuje autotest i są sprawdzane te czujniki, które mogą być sprawdzone w czasie bezruchu auta. W przypadku błędów ECU lub któregoś z czujników, kontrolka powinna zamrugać i zgasnąć.
Przy przesunięciu suwaka na tryb sport kontrolka świeci się ciągle. Dodam, że samochód sprawia wrażenie dość twardego (tak jakby był stale w trybie hard - co sugerować możę że są jakieś błędy i ECU przełącza go w ten tryb). Rzeczona kontrolka nigdy mi się nie paliła przy starcie, samochód był bardziej miękki po zakupie, ale to pewnie za sprawą sfer comfort, które używał poprzedni właściciel w Reichu i które ja wymieniłem rok temu na normalne (przód). Co o tym sądzicie koledzy? Od czego zacząć ewentualne poszukiwania usterek? Czy warto się mordować tym problemem - lektura Waszych postów odnośnie HA jest porażająca dla typowego użytkownika samochodów (nie mechanika, elektryka i elektronika). Z tego co piszecie panowie, utrzymanie hydrowozu w jako takim stanie technicznym wymaga albo wysokich umiejętności mechaniczno-elektrycznych i warsztatu samochodowego pod domem albo nieograniczonej ilości kasy na naprawy w ASO co już zupełnie jest bez sensu.
Mój samochód: xm 2,5 td
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: diesel
Wersja:: vsx
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: kraków-wrocław
Wysłany: 27 Wrzesień 2009, 16:14
w trybie sport kontrolka ma sie palić cały czas , co do autodiagnostyki to musisz sobie wymigać czemu sie nie pali i gdzie jest błąd ale moim zdaniem jak podstawowe czynności naprawcze nie dadzą rezultatu to trzeba to olać bo za dużo zachodu , u mnie po wykasowaniu błędów po jakimś czasie i tak autodiagnostyki nie ma i trzeba by raz w tygodniu wykasowywać błędy
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Wrzesień 2009, 19:59
Tak jak pisał poprzednik - nie przejmuj się tym bo to pewnie zależy od oprogramowania konkretnego modelu HA a jak wiadomo to cały czas coś zmieniano w tym ustrojstwie i modernizowano. Najważniejsze to zacznij od najprostszego - sprawdź ciśnienie w kulach HA, tymi co są po środku belki tylnej i po środku sanek silnika z przodu. Jak to sprawdzisz lub dobijesz, jak będzie zbyt mało ciśnienia to daj znać. Jak coś to w razie co dostaniesz następne wskazówki. Wspólnie z nami zrobisz, że autko będzie miękkie jak za młodu Komfort tego auta właśnie zależy w 90% od tych dwóch kul.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2009, 21:21
xemik napisał/a:
A jeśli ta kontrolka zapala się sporadycznie i nie regularnie, a tryb pracy obojętny - sport lub auto - ?
W praktyce to powinna sporadycznie gasnąć! Przy pokonywaniu ostrych zakrętów, gwałtownym przyspieszaniu/hamowaniu, ruszaniu kierownicą itp.
Proszę opisz to dokładniej. Jak się zachowuje na postoju, jak przy prędkościach do 40km/h a jak przy większych. Jeżeli jest tak jak piszesz to może wywnioskujemy, który z czujników masz padnięty.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: xemik
Paliwo: benz
Wersja:: fajna :))
Rok prod.:: 1990
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Listopad 2009, 19:12
To wygląda tak że zaświeca się ona CZASAMI kiedy przełączam auto-sport i to nie zawsze. Komputer napisem melduje że jest wybrany tryb np sport lub auto, zawieszenie cały czas tekie same z lekko wyczuwalną miękkoscią przy auto jakby minimalnie słabszymi chamulcami ( łagodniejsza reakcja niż przy sport ) i łagodniejsza kierownicą. Nie wiem czy nienamotałem ale chciałem opisac w miare dokładnie muj przypadek.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Listopad 2009, 16:16
xemik napisał/a:
To wygląda tak że zaświeca się ona CZASAMI kiedy przełączam auto-sport i to nie zawsze. Komputer napisem melduje że jest wybrany tryb np sport lub auto, zawieszenie cały czas tekie same z lekko wyczuwalną miękkoscią przy auto jakby minimalnie słabszymi hamulcami ( łagodniejsza reakcja niż przy sport ) i łagodniejsza kierownicą. Nie wiem czy nienamotałem ale chciałem opisac w miare dokładnie mój przypadek.
Kolega z Jeleniej to pewnie na zlocie się pojawi?! Będzie nas sporo to możemy coś doradzić i pomóc. Co kolega na to?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: xemik
Paliwo: benz
Wersja:: fajna :))
Rok prod.:: 1990
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Listopad 2009, 21:40
Będę pewnie ignorantem w tej chwili ale proszę o podanie miejsca i daty zlotu.
Przyznaje sie bez bicia że mogę na ten nie dojechać ( ale bliżej wiosny napewno postaram sie być ) Pozdrawiam
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Listopad 2009, 10:28
xemik napisał/a:
Będę pewnie ignorantem w tej chwili ale proszę o podanie miejsca i daty zlotu.
Przyznaje sie bez bicia że mogę na ten nie dojechać ( ale bliżej wiosny na pewno postaram sie być ) Pozdrawiam
Jak kolega nie mógł zauważyć działu: Zloty i spotkania klubowe!? W środku niego jest post o propozycji zlotu w Karpaczu. Zapraszam do lektury. Zlot się odbędzie w ten weekend.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: xemik
Paliwo: benz
Wersja:: fajna :))
Rok prod.:: 1990
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 11 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 5 Listopad 2009, 20:03
Do karpacza mam ok 50 km i z miłą chęcią bym sie zjawił zeby poznać przynajmniej częsć klubowiczów, niestety w niedziele mam wyjazd z sąsiadem do jego mamy do szpitala w gryfowie śl. na 10.00 i pewnie wruce po południu A może wspólny sylwester ? np Jagniątków koło Jeleniej Góry. Agroturystyka na ok 20 - 25 miejsc ? "Jańcówka" Super gospodarze i miejsce extra. Jadło - paluchy lizać Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-11-05, 20:05 ]
ps. w sobote pracuje do 16.00 - tak wydzło
_________________ motylek
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 5 Listopad 2009, 20:57
no to zapraszamy po pracy na pewno będziemy długo i niezmordowanie siedzieć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum