Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariujący silnik
Autor Wiadomość
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Listopad 2009, 08:32   

No to pochwal się ile Ci zawołali, bo na pewno wszyscy tutaj są ciekawi.

Ja od siebie mogę dodać tylko tyle, że jakieś 3 lata temu przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą nagle zaczęła mi pompa nawalać - nastawnik się zacinał. Początkowo chciałem dać tę pompę do czyszczenia, ale szczęśliwie się złożyło że miałem drugą, która leżała mi już ze dwa lata w piwnicy. Oddałem więc tę drugą do zaprzyjaźnionego warsztatu w rodzinnym mieście, żeby mi ją sprawdzili i ewentualnie przeczyścili i uszczelnili tak żebym później mógł sobie tylko przekładkę zrobić i o nic sie nie przejmować (tym samym nie pozostawałem bez samochodu...). Okazało się, że z pompą wszystko było OK, więc tylko profilaktycznie wymienione zostały wszystkie uszczelnienia i za ten serwis zapłaciłem 50zł, przy czym dowiedziałem się, że jeśli trzeba by było czyścić nastawnik taka przyjemność kosztowałaby mnie w sumie 150zł. Więc ciekaw jestem ile Ci zawołali za tę usługę...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Listopad 2009, 15:31   

lkoziolek napisał/a:
taka przyjemność kosztowałaby mnie w sumie 150zł. Więc ciekaw jestem ile Ci zawołali za tę usługę...

Pewno duuużo więcej skoro o mało nie zemdlał jak usłyszał ile :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
zygula1
zygula1


Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: chyba diesel
Wersja:: nie kombi
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: zygula111
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 16 Listopad 2009, 20:21   jak wyżej

Witam widzę że nie dacie mi spokoju więc powiem 400zł. Sami widzicie że to może przyprawić o palpitację serca .Nie wiem dlaczego tak dużo ale większość wrocławian jeżdzi do niego .

_________________
Biedroneczka
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Listopad 2009, 20:44   

To chyba nawet do Krakowa można za tyle jechać zwiedzić Wawel, oddać do mechanika i wrócić :) Nie wiem czy na piwo jeszcze by nie zostało po takiej wycieczce :-P

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Listopad 2009, 07:03   

Warsztat o którym mówiłem znajduje sie w moim rodzinnym mieście czyli w Polkowicach, a to jest jakieś 95km od Wrocławia. To jest zakład który zajmuje się tylko i wyłącznie regeneracją pomp i wtrysków.
Swoją droga w okolicy jest jeszcze jeden zakład W Serbach niedaleko Głogowa, który to ponoć ma lepszą opinie, jednak mojego samochodu nie zdołali zdiagnozować poprawnie i wskazać, że to wina pompy, a w Polkowicach od razu wskazali na pompę więc ja osobiście nie mam dobrego zdania o tym zakładzie w Serbach. Poza tym tam raczej zajmują się tylko i wyłącznie regeneracją więc raczej ludzie przywożą już zdemontowane komponenty i szczerze powiedziawszy nie wiem mają swój własny warsztat i czy skłonni by byli np wymontować komponenty samemu...
Także moim skromny zdaniem 400zł to stanowczo za dużo za tę usługę, no ale może takie właśnie ceny panują we Wrocławiu...

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Listopad 2009, 11:19   

Jest jeszcze inny problem który się rysuje w tej sytuacji. Nie wyobrażam sobie jak można by było wyczyścić nastawnik bez wyjmowania pompy z samochodu więc na pewno trzeba będzie ją wyciągnąć, a tym samym ruszyć rozrząd. Nie wiem w jakim stanie są elementy rozrządu w silniku kolegi Zygula1 i kiedy ostatnio je wymieniano, ale ponoć nie powinno się nigdy zakładać dwa razy tego samego paska rozrządu. Jeszcze jakby pasek był w miarę świeży można by było go użyć jednak jak ma już ponad 15-20tyś przebiegu, ja osobiście nie polecałbym takiego zabiegu i radziłbym wymienić na nowy (tybardziej jeśli kolega samemu nie serwisuje samochodu...), czyli w tym wypadku koszty by trochę wzrosły... a jeszcze trochę więcej jakby pasek miał już znaczny przebieg i trzeba by było wymienić cały rozrząd...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Listopad 2009, 16:07   

Może sobie liczyli to z wymianą paska rozrządu? Swoją drogą to by na jedno wyszło.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
baksowaty
Mechanik
baksowaty



Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 149
Skąd: wrocław
Wysłany: 17 Listopad 2009, 21:56   

Witam akurat w tym aucie wymieniałem rozrząd komplet wraz z paskiem balansowym,od tego czasu kolega nie zrobił więcej jak 10tys. km.tak że wymiana paska mija się z celem.Swoją drogą kolega Jarek Siemiński robił czyszczenie nastawnika bez demontażu pompy.

_________________
baksowaty
 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Listopad 2009, 14:28   

Oczywiście że wszystko się da zrobić, jednak moim zdanie po takim zabiegu powinno się przeprowadzić szczegółową diagnostykę pompy, bo nie wierzę, że ten brud który powodował przycinanie się nastawnika był nie bez znaczenia dla samej pompy. Poza tym możecie się koledzy ze mną nie zgodzić, ale ja osobiście lubię traktować rzeczy kompleksowo, żeby nie musieć za jakiś czas znowu wracać do tego samego tematu, więc skoro trzeba robić coś w pompie to do razu decyduję się na wymienienie wszystkich uszczelniaczy, porządne ustawienie i wyregulowanie pompy na odpowiedniej maszynie itp. Z doświadczenia wiem, że robota z "klapkami na oczach" lubi się zemścić. No ale to takie moje subiektywne zdanie :)
Ostatnio przez takie właśnie podejście mojego ojca trzeba było znowu rozbierać rozrząd i wymieniać pompę wody w jego renault Espace, gdzie dojście jest jeszcze gorsze niż u mnie w cytrynce...

 
 
zygula1
zygula1


Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: chyba diesel
Wersja:: nie kombi
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: zygula111
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 20 Listopad 2009, 00:17   Jak wyżej

Witam wszystkich , którzy mi pomagali w rozwiązaniu mojego problemu widzę że atmosfera się zagęszcza a to niedobrze ! Mam wielką PROŚBĘ żebyście nie roztrząsali tego do nie wiadomo jakiej potęgi tylko zakończmy ten temat ...! pozdrowienia dla wszystkich !

_________________
Biedroneczka
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 20 Listopad 2009, 16:32   

Po prostu każdy chce dla Ciebie jak najlepiej!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
zygula1
zygula1


Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: chyba diesel
Wersja:: nie kombi
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: zygula111
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Marzec 2010, 12:51   Wa.... silnik = szczęśliwe zakończenie.

:569: Witam wszystkich po dość długiej przerwie .Po żmudnych poszukiwaniach przy WIELKIM udziale Baksowatego sprawa została wreszcie rozwiązana!Winnym okazał się KOMPUTER przy okazji wymieniłem parę czujników , sterownik świec żarowych ale żeby nie było zbyt fajnie przez uszkodzenie kompa sfajczyła mi się zlekka wtyczka/gniazdo od bitrona .I wziązku z tym WIELKA prośba czy ktoś z was nie ma w NADMIARZE tego cudeńka byłbym wdzięczny . Za wszelaką pomoc do tej pory jak i w przyszłości bardzo DZIĘKUJĘ !! pozdrawiam

_________________
Biedroneczka
 
 
Dziadek
Biker


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 1996
SKYPE - login: dziadek755
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20 Kwiecień 2010, 20:32   

Umnie pojawił się nowy problem, oddałem pompę wtryskową na uszczelnienie (sprawdzenie na stole komplesowa wymiana uszczelnień regulacja na stole). I niestety dzisiaj odpaliłem auto (wymieniono odrazu rozrząd i wszystkie paski) i przez chwile był na 1000 obr/min a potem cykneła sprężarka od klimy i wskoczył na 1200 obr/min.
Po wyłączeniu klimy wysokie obroty zostały po rozgrzaniu stoi na 1600 obr/min jak się wkręci powyżej 3000 obr/min to pooowoli spada do 3000 potem normalnie ale do 1600 ,kopci jak się depnie a komp pokazuje śmieszne spalanie np. 3,8L przy 80 km/h pod lekką górkę.
Jutro jade do gościa co robił pompę mam nadzieje że to tylko kwestia regulacji na nastawniku.
Kurde niedośc że 600zł mnie to kosztowało to jeszcze człowiek się wkurzac musi. :-x
A wcześniej chodził jak zegarek i nawet dymku nie puścił tylko ciekło z pompy :-x

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Kwiecień 2010, 06:42   

Pewno coś nabroił przy pompie i się coś w niej zacina. Czasem więcej szkody zrobią jak pożytku :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Dziadek
Biker


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 1996
SKYPE - login: dziadek755
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21 Kwiecień 2010, 18:22   

Mam nadzieje że się mylisz byłem dzisiaj powiedział że to kwestia regulacji
Zostawiłem auto bo nie miałem czasu czekac aż wyreguluje jutro po pracy odbieram.
Dam znac co z tego wyszło.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA