Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 14:10
W pierw trzeba mieć przyczynę by je zdejmować cierpliwości.
Farba wyschła niestety chrom schodzi po przetarciu palcem. W takiej sytuacji potraktowałem listwę jeszcze kllarlakiem i czekam na efekty czy nie zmienił się odcień i kolor. Próbuje od dłuższego czasu walki z listwami chce uzyskać chrom na listwach a nie srebro. Sądziłem że się udało tak mnie zapewniano dlatego zamieściłem posta. Stosując inne podkłady pod chrom miało to niestety miejsce. Jak uzyskam to co chce listwy zderzaków będę wtedy zdejmował
Eryk
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 21:22
To daj fotorelację ze zdejmowania drzwiowych. Podobno da się to zrobić bez zdejmowania boczków w co wątpię.
Eryk
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Lipiec 2014, 11:06
No ale poza trzema punktami mocowania na torx jest jeszcze otwór prowadzący, w który wchodzi wystający z listwy kołek, a to uniemożliwia jej przesunięcie .
Nie znacie się, wcale nie trzeba demontować całej listwy, żeby wyjąć tą ozdobną. Wystarczy jedno narzędzie - nóż do tapet (taki za złotówkę). Rozbieramy go i samym ostrzem podważamy listwę wsuwając je delikatnie wzdłuż ostrą krawędzią w dolną część listwy ozdobnej na środku całości. Mocno podważamy i zatrzask powinien puścić, później następny i następny, aż do momentu kiedy już będzie można złapać ręką i resztę listwy wysunąć najpierw z pod jednej krawędzi, a później już całą listwę. Małe listwy z błotników demontujemy po odkręceniu jednego wkręta na torx 20 od wewnętrznej strony błotnika po uprzednim podniesieniu auta MAX w górę. Trzeba w pierwszej kolejności przesunąć płaskim śrubokrętem ozdobny element wewnątrz listwy tak aby było widać krawędź i dopiero wtedy podważamy. Może to sprawić problem przez nagromadzony piach i bród z nadkoli. Moje były mocno zgnite więc niespecjalnie uważałem przy zdejmowaniu, bo i tak miałem jedną listwę z drzwi w zapasie, którą pociłem na kawałki zastępując te oryginalne. Listwy po zdemontowaniu można ręcznie wypolerować. Najpierw szlifujemy papierem 800, później co kto ma 1500, albo 2000 na mokro, a następnie bawełnianą szmatką i pastą do polerowania lakieru mocno wcieramy też na mokro.
Eryk
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 10:40
A może najlepiej po prostu kupić te cholerne listwy w ASO?
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 08:49
Foto relacja z dedykacja dla wątpiącego Eryka że się da
Opis krótki podważamy od dołu zresztą Kemsey zrobił to za mnie.
Lecz ja mam troszkę inna metodę.
Ja próbuje dalej uzyskać odpowiedni połysk i odbicie lustrzane na listwach. Prawie u celu dam znać jak mi poszło. Wtedy napisze wszystko gdzie można dostać potrzebne lakiery i w jakiej cenie.
1.jpg
Plik ściągnięto 94 raz(y) 200,43 KB
1b.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 185,31 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 84 raz(y) 204,37 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 228,36 KB
4.jpg
Plik ściągnięto 82 raz(y) 217,92 KB
5.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 239,94 KB
6.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 237,48 KB
Eryk
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 12:18
Dzięki za zdjęcia. W wolnej chwili spróbuję to zrobić. Trzymam kciuki za sukces w dobieraniu lakierów tak aby uzyskać chrom-efekt.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 15:28
Ale uwaga z przednim zderzakiem i z tylnym. Zaczynamy od środka czyli z przodu na zagięciu. Zaznaczone na fotkach żółtą linią. I jeszcze jedno kiedy mamy już lekko podważony przód odczepiamy listwę tak jak na zdjęciu drugim 1,2,3,4 itp. Dla tych co będą robić to pierwszy raz warto mieć kogoś do pomocy. Szczególna ostrożność zachować na zakręcie listy (łatwo ja połamać w ty miejscu).
Pytanko dla zainteresowanych mam też wrzucić fotki z rozbierania listwy np przedniej czy pokaz z listwy bocznej wystarczy
Po ostaniej naprawie listewki bocznej za pomocą tasmy aluminiowej mineło już 8 miesięcy. Nie widac jakichkolwiek śladów zuzycia lub niesprawnosci. Z tej racji pozwoliłem sobie wykonac kilka zdjęć z naprawy i skleić z tego PDFa.
CAM01260.jpg 2. Umyte listwy Rozcinamy nożem, najlepiej takim z ząbkami w miejscu jak na zdjęciu, by zwolnic element powlekany.
Plik ściągnięto 70 raz(y) 102,87 KB
CAM01261.jpg
Plik ściągnięto 58 raz(y) 78,63 KB
CAM01263.jpg 3. Z odosobnionych listewek należy zeskrobać stary plastik i powleczone aluminium. Jeśli to robimy nożem lub szpachelka, to należy uważać, aby nie urąbać kawałka czarnego plastiku. Bedzie wtedy trzeba szpachlować.
Plik ściągnięto 58 raz(y) 79,27 KB
CAM01264.jpg 4. Gole listewki należy papierem wodnym ściernym (np. 500) wyczyścić z pozostałości proszku z utlenionego kleju, aluminium itp., tak by pozostała gładka idealna powierzchnia. 6. Plastik następnie trzeba oczyścić idealnie dimerem lub zmywaczem
Plik ściągnięto 64 raz(y) 73,09 KB
CAM01270.jpg 7. Następnie przygotowany plastik obklejamy taśma aluminiowa. Ładnie rozprowadzamy, aby nie zakleić powietrza. Można w trakcie klejenia odrywać w celu usunięcia pęcherzyków powietrza i zmarszczek.
Plik ściągnięto 70 raz(y) 63,22 KB
CAM01271.jpg
Plik ściągnięto 68 raz(y) 66,02 KB
CAM01274.jpg 8. Należy pamiętać, aby dobrze zarobić taśmą plastik od tylu, pozarabiać końcówki tak by nie dostawał sie żaden bród i woda od tyłu
Plik ściągnięto 62 raz(y) 46,07 KB
CAM01275.jpg
Plik ściągnięto 67 raz(y) 47,88 KB
CAM01278.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 46,21 KB
CAM01285.jpg 9. Obklejone listewki wkładamy z powrotem do ramek.
Plik ściągnięto 80 raz(y) 48,78 KB
CAM01286.jpg 10. Ramki od tylu można zakleić masa klejąca lub taśmą jak na załączonym zdjęciu.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2015, 14:02
Super! Trochę pracy ale efekt murowany!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum