Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 20:14 xm2.5tdi a 2.1td zmiana silnikow
witam posiadam xm 2.5 tdi kupilem go z zajechanym motorkiem i zmienilem sobie 2.5 na 2.1 jest ok a problem mam tylko ze sterowamiem turbiny pompa podcisnienia pracuje zaraz po zaplonie i to na max co w efekcie daje maksymalne doladowanie na niskich obrotach s prawa jest trudna pomyslow mam juz brak jak to ugrysc a dodam ze pomre wtrysku mam boscha kompa od silnika 2.1 nie podpielem auto pracuje na sierowniku z 2.5 .
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 20:44
Myślę, że sterownik od 2,5 w ogóle tutaj nie pasuje i od tego trzeba by było zacząć. Na pewno są inne parametry dla tych dwóch różnych silników i pomp.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12 Lipiec 2009, 22:03
Koledzy przypnę się do tematu.
Kupiłem XM MK2 2.5 td i turbinę słychać już przy około 1500 obrotów.
Czy to normalne?
Może ktoś wie jaki powinien być komp przy tych silnikach?
Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Lipiec 2009, 11:20
modelino napisał/a:
Koledzy przypnę się do tematu.
Kupiłem XM MK2 2.5 td i turbinę słychać już przy około 1500 obrotów.
Czy to normalne?
Może ktoś wie jaki powinien być komp przy tych silnikach?
Od razu zastrzegam iż nigdy nie miałem TD więc moja wypowiedź jest czysto teoretyczna, ale ..... wsie TD jakie miałem okazje prowadzić załączały turbine w przedziale 1500-2000 obr wiec chyba te 1500obr w XMie to nie jest powód do paniki
_________________ "MHM"
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13 Lipiec 2009, 15:33
Dzięki serdeczne.
Pytałem ponieważ w moim poprzednim 2.1 td turbina załączała się dopiero powyżej 2000
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 13 Lipiec 2009, 19:00
W naszym 2.5 załącza się właśnie w okolicach 2000. A może słychać ją dla tego że jest źle poskręcane przy turbinie i są przedmuchy...
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 18:23
Jeżeli chodzi o sam dźwięk to w porównaniu z turbiną przy 2.1 wcale nie jest głośna tylko zdawało mi się ze za wcześnie się załącza.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 12:46
Myślę, że jak ciągnie od 1500 to jest zdecydowanie lepiej jak od 2000 obr. Masz wtedy wcześniej moc
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 22:38
I tu masz rację bo już przy 1600-1700 obrotów wciska w fotelik aż miło.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 02:04
No i tylko się cieszyć a nie marudzić mi tu
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 14:34
Nie marudzę. Po prostu chcę lepiej poznać swoje auto.
Wcześniej jeździłem 2,1 td i troszkę inaczej się zachowywał.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 14:22
Citronauta napisał/a:
W naszym 2.5 załącza się właśnie w okolicach 2000. A może słychać ją dla tego że jest źle poskręcane przy turbinie i są przedmuchy...
Wydaje mi się, że nie jest to prawdą. U mnie turbina daje już nadciśnienie w kolektorze ssacym nawet na wolnych obrotach. Niewielkie bo niewielkie (kilkanaście mbar) ale jednak musi "trochę" sie krecić, aby nie tylko zrównoważyć wysokość ssania sporego motorka (wtedy byłoby 0 mbar) i jeszcze dodać coś "od siebie" (np. +18 mbar). Ja myślę, żę w 2,5 td (podobnie jak w elektronicznie sterowanej pompie w 2,1 td) sprężarka "bieże udział" w sterowaniu dawki paliwa już od znacznie niższych, niż 2000 obr/min ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum