Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
xm2.5tdi a 2.1td zmiana silnikow
Autor Wiadomość
dominoz1980
mechanik total

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: o.n
Wersja:: limusin
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: legnica
  Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 20:14   xm2.5tdi a 2.1td zmiana silnikow

witam posiadam xm 2.5 tdi kupilem go z zajechanym motorkiem i zmienilem sobie 2.5 na 2.1 jest ok a problem mam tylko ze sterowamiem turbiny pompa podcisnienia pracuje zaraz po zaplonie i to na max co w efekcie daje maksymalne doladowanie na niskich obrotach s prawa jest trudna pomyslow mam juz brak jak to ugrysc a dodam ze pomre wtrysku mam boscha kompa od silnika 2.1 nie podpielem auto pracuje na sierowniku z 2.5 .

_________________
dominoz1980
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Czerwiec 2009, 20:44   

Myślę, że sterownik od 2,5 w ogóle tutaj nie pasuje i od tego trzeba by było zacząć. Na pewno są inne parametry dla tych dwóch różnych silników i pomp.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
modelino

Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12 Lipiec 2009, 22:03   

Koledzy przypnę się do tematu.
Kupiłem XM MK2 2.5 td i turbinę słychać już przy około 1500 obrotów.
Czy to normalne?
Może ktoś wie jaki powinien być komp przy tych silnikach? :-)

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Lipiec 2009, 11:20   

modelino napisał/a:
Koledzy przypnę się do tematu.
Kupiłem XM MK2 2.5 td i turbinę słychać już przy około 1500 obrotów.
Czy to normalne?
Może ktoś wie jaki powinien być komp przy tych silnikach? :-)


Od razu zastrzegam iż nigdy nie miałem TD więc moja wypowiedź jest czysto teoretyczna, ale :) ..... wsie TD jakie miałem okazje prowadzić załączały turbine w przedziale 1500-2000 obr wiec chyba te 1500obr w XMie to nie jest powód do paniki :)

_________________
"MHM"
 
 
modelino

Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13 Lipiec 2009, 15:33   

Dzięki serdeczne.
Pytałem ponieważ w moim poprzednim 2.1 td turbina załączała się dopiero powyżej 2000 :-)

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 13 Lipiec 2009, 19:00   

W naszym 2.5 załącza się właśnie w okolicach 2000. A może słychać ją dla tego że jest źle poskręcane przy turbinie i są przedmuchy...

 
 
modelino

Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 18:23   

Jeżeli chodzi o sam dźwięk to w porównaniu z turbiną przy 2.1 wcale nie jest głośna tylko zdawało mi się ze za wcześnie się załącza. :-)

 
 
mhm
hydrocholik :)


Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 18:46   

modelino napisał/a:
Jeżeli chodzi o sam dźwięk to w porównaniu z turbiną przy 2.1 wcale nie jest głośna tylko zdawało mi się ze za wcześnie się załącza. :-)


Dzisiaj jechałem Octawią 1,9TD. Turbina załączała się w okolicach 1600-1800 obr.

_________________
"MHM"
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 12:46   

Myślę, że jak ciągnie od 1500 to jest zdecydowanie lepiej jak od 2000 obr. Masz wtedy wcześniej moc :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
modelino

Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17 Lipiec 2009, 22:38   

I tu masz rację bo już przy 1600-1700 obrotów wciska w fotelik aż miło.
:lol:

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 02:04   

No i tylko się cieszyć a nie marudzić mi tu :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
modelino

Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 14:34   

Nie marudzę. Po prostu chcę lepiej poznać swoje auto.
Wcześniej jeździłem 2,1 td i troszkę inaczej się zachowywał.
:-)

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Lipiec 2009, 14:22   

Citronauta napisał/a:
W naszym 2.5 załącza się właśnie w okolicach 2000. A może słychać ją dla tego że jest źle poskręcane przy turbinie i są przedmuchy...

Wydaje mi się, że nie jest to prawdą. U mnie turbina daje już nadciśnienie w kolektorze ssacym nawet na wolnych obrotach. Niewielkie bo niewielkie (kilkanaście mbar) ale jednak musi "trochę" sie krecić, aby nie tylko zrównoważyć wysokość ssania sporego motorka (wtedy byłoby 0 mbar) i jeszcze dodać coś "od siebie" (np. +18 mbar). Ja myślę, żę w 2,5 td (podobnie jak w elektronicznie sterowanej pompie w 2,1 td) sprężarka "bieże udział" w sterowaniu dawki paliwa już od znacznie niższych, niż 2000 obr/min ...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA