Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
26 Październik 2013, 05:40
sprzęgło
Autor Wiadomość
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
  Wysłany: 25 Październik 2013, 21:26   sprzęgło

Mam problem ze sprzęgłem w swoim C5 2.0 HDI 143KM, Mam zrobione 112 000km i właśnie padło mi kolejne sprzęgło ostatnie dwa wytrzymały po odpowiednio 26 i 27 tys km.
Zaręczam że nie jest to wina kierowcy stylu jazdy miałem kilka aut wcześniej i nigdy nie zajachałem sprzęgła w żadnym z nich nawet po 200 000km a tu takie coś. Nie wiem co może być przyczyną bo chyba nie wadliwe sprzęgła ? Jedno może być wadliwe ale nie trzy pod rząd.
Jeśli ktoś może mi pomóc , coś podpowiedzieć co może być przyczyną to będę wdzięczny.

pozdrawiam ,peter

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 25 Październik 2013, 23:17   

co konkretnie wymieniales- elementy?
jakiej firmy?

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 00:15   

Wymieniany był dwukrotnie komplet sprzęgła czyli tarcza i docisk w ASO na oryginałach. Pierwszy raz przy 60 tyś wymienili na gwarancji wytrzymało do 85 tyś i dziś znowu zaczeło się ślizgać przy 112 tyś. Wręcz nie do wiary.
przy tej wymianie przy 60 tyś na gwarancji wymienili również koło dwumasowe.
czyli padło mi właśnie trzecie sprzęgło. I zawsze to samo zaczyna się ślizgać nagle i wytrzymuje 1000-2000 i nie da się już jeździć wogóle.

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Październik 2013, 01:05   

Masz to auto od nowości? Robiłeś jakiś chiptuning, albo montowałeś box?

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 11:09   

Mam go od nowości. Nic w nim nie przerabiałem. Ponadto auto jest zadbane serwisowane do dziś w ASO. Tylko że oni twierdzą iż tego nie może powodować nic innego jak tylko docisk lub tarcza. Ja się po tych trzech sprzęgłach nie zgadzam. Nie wiec co powoduje tak szybkie zużywanie sprzęgła ale na pewno nie ono samo jest przyczyną. To po prostu nie możliwe.
jedyne co ja zauważam podczas eksploatacji to nieraz auto w zakresie przyśpieszania 40-60 jakby szarpałobardzo delikatnie podobne wrażenie jakby nierównomiernie przyśpieszało. Nikt poza mną tego nie wyczuwa no ale nikt nikt nim nie przejechał 112 tyś.

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 11:15   

Wcześnie miałem berlingo i zrobiłem nim 200 tyś z czego od 90 tyś był po chipie na 128KM z seryjnej 90ki i nic sie ani z autem ani z jego sprzęgłem nie działo a dostawał z racji chipa w tyłek. Tym jeżdżę dużo spokojniej i co ? Jakś wada fabryczna ? Coś jest krzywe ? Czy coś z przwodami hydraulicznymi czy już nie wiem z czym ale coś musi niszczyć sprzęgło.

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Październik 2013, 11:28   

Jeżeli sprzęgło ślizga się po tak krótkim czasie, to moje podejrzenie pada na wadliwy siłownik, lub źle wyregulowaną pompę sprzęgła, które powodują ciągłe lekkie wysprzęglenie.

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 11:42   

Dzięki za podpowiedź oczywiście myślałem również o tym tylko nie wiem czy to możliwe. Mechanicy z ASO twierdzą że wszystko działa poprawnie czyli wsprzęglik i cała hydraulika. Jastem w kropce przed wymianą trzeciego sprzęgła. Nie wiem co zrobić żeby z kolejne 26 tyś znowu nie musieć wymieniać sprzęgła. Ono nawet nie wytrzymuje od przeglądu do przeglądu jest co 30 tyś to jakiś absurd mówienie że to wina sprzęgła. Ono nie może sie zużyć w tak krótkim czasie.

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 13:44   

Chyba zbyt trudny przypadek wrzuciłem 😉
jeśli nie ma nikt żadnych podpowiedzi to może ma ktoś chociaż schemat działania sprzęgła w moim aucie ? Chciałbym prześledzić i dojść do wniosków ci może być nie tak.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Październik 2013, 16:38   

A może warto do takiej mocy dać jaką ekstra sportową tarczę? może ta wytrzymie? tylko gdzie taką dostać? :-)

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 17:11   

To nie rozwiązuje problemu. Skoro średnio te auta robią na sprzęgle 160-200tyś to ja aż takim wyjątkiem nie jestem w prowadzeniu auta i nie może to być 10 razy mniejszy przebieg. Tu nie chodzi o moc tylko o jakąś ukrytą wadę tylko czego ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4282
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Październik 2013, 20:03   

skoro jak wyczytałem za szybko się zużywa i jest poslizg to jestem za słabym dociskiem podczas pracy ..tylko gdzie jest błąd że ta siła docisku jest za mała? inaczej pracowało by przecież prawidłowo..?

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 26 Październik 2013, 20:50   

Tak większość osób wskazuje na to że z jakiegoś powodu docisk tarczy nie jest odpowiedni. Ale co jest powodem to już trudniej wskazać. Ja obstawiam tak jak kolego z forum że wadliwa praca hydrauliki ale czy to prawda to nie mam pojęcia. Logika tak podpowiada no ale wymiana wszystkiego co tylko możliwe to niezłe koszty sama wymiana sprzęgła rok temu to 1900zł docisk i tarcza.
nie mam pojęcia co zrobić ?
a żeby było zabawnniej to 11 paź. Upłynął rok od naprawy a tym samym skończyła się gwarancja w ASO 😞

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Październik 2013, 18:14   

Nie widziałem tego mechanizmu na żywo, ale wg. SB widzę, że pompa przy pedale sprzęgła ma regulację długości popychacza. Wystarczy go skrócić i sprawdzić jak się zachowuje siłownik przy łapie sprzęgła...

 
 
peterviva

Mój samochód: C5 III
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: Łomianki
Wysłany: 27 Październik 2013, 18:24   

Dzięki za podpowiedź sprawdzimy to co napisałeś.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA