Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Maj 2010, 15:03
Dziadek napisał/a:
Wybebeszałem komputery i wszystkie wtyczki w koło nich przy okazji wymiany rozrządu i regeneracji pompy wtryskowej i dzisiaj po włączeniu trybu sport zaczeła się zapalac kontrolka.
I czuc wyrażnie różnicę w tłumieniu
Czyli przyczyny były albo mechaniczne (brudne, zapieczone korektory (?)), albo nieprawidłowe styki...
Ja niestety nic nie mogę zrobić, bo po ok. 10-15 min. komp się buntuje (pomimo oczyszczonych styków i sprawnych korektorów) i utwardza auto - przechodzi w jakiś tam stan "serwisowy"(?)
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Maj 2010, 23:49
Kolega Cieplik, musi przyjechać do mnie znów na diagnostykę. Wcześniej wiem, że coś było jeszcze z kulami ale chyba już wszystko jest ok?
P.S.
Wow! Dawno kolegi nie było u nas na forum...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Maj 2010, 08:12
robson napisał/a:
Kolega Cieplik, musi przyjechać do mnie znów na diagnostykę. Wcześniej wiem, że coś było jeszcze z kulami ale chyba już wszystko jest ok?
P.S.
Wow! Dawno kolegi nie było u nas na forum...
Z kulami jest mniej wiecej o.k. Spier... mi wprawdzie ciśnienie przez zawór hamulcowy, ale nówka już czeka, tylko jakoś nie chce sama się wymienić...
Natomiast komp ha jest dla mnie od początku roku wybitnie nieprzyjazny, standardem jest utwardzanie się zawieszenia po ok. 10 min. Twardy jest nie tylko przód ale i tył. Jak załączę tryb sport jest lepiej, jak wrócę na normal prawie dobrze przez 10 min. i tak w kółko.
Myślisz, ze mógłbyś mieć na to jakieś antidotum?
pozdr.
P.S. Dawno mnie nie było, to fakt. Może to trochę efekt zmęczenia walką z wiatrakami (p.t. komp ha II)ale generalnie brak czasu w pracy no i zajęte niemal wszystkie wieczory wykańczaniem mieszkania dla syna...
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 1996
SKYPE - login: dziadek755
Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 20 Maj 2010, 21:15
Cieplik napisał/a:
Dziadek napisał/a:
Wybebeszałem komputery i wszystkie wtyczki w koło nich przy okazji wymiany rozrządu i regeneracji pompy wtryskowej i dzisiaj po włączeniu trybu sport zaczeła się zapalac kontrolka.
I czuc wyrażnie różnicę w tłumieniu
Czyli przyczyny były albo mechaniczne (brudne, zapieczone korektory (?)), albo nieprawidłowe styki...
Ja niestety nic nie mogę zrobić, bo po ok. 10-15 min. komp się buntuje (pomimo oczyszczonych styków i sprawnych korektorów) i utwardza auto - przechodzi w jakiś tam stan "serwisowy"(?)
Po wyczyszczeniu korektorów było bez zmian czyściłem wszystkie styki od kompów itp. też nie pomogło dopiero jak robiłem rozrząd to musiałem wypiąć wszystko całkowicie.
Może dlatego zaczął działać bo leżał tydzień bez podłączonego zasilania i się zresetował.
Sam niewiem jak się naprawił ale najważniejsze że narazie działa.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Maj 2010, 00:11
Cieplik napisał/a:
Natomiast komp ha jest dla mnie od początku roku wybitnie nieprzyjazny, standardem jest utwardzanie się zawieszenia po ok. 10 min. Twardy jest nie tylko przód ale i tył. Jak załączę tryb sport jest lepiej, jak wrócę na normal prawie dobrze przez 10 min. i tak w kółko.
Rozumiem, że masz diody i widzisz co się dzieje
Cieplik napisał/a:
Myślisz, ze mógłbyś mieć na to jakieś antidotum?
O ile pamiętam, ostatnio miałeś jakiś problem z kulami i wysokością zawieszenia chyba z tyłu. No i nie można było stwierdzić dokładnie co jest tam grane z kompem.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Maj 2010, 08:20
Podnoszenie się i opadanie tyłu np. na skrzyżowaniu występuje nadal, ale nie wiązałbym tego z kompem ha. Podejrzewam zawór hamulcowy, przez który ucieka ciśnienie z tylnego zawieszenia. Nie mogę się jakoś zebrać by to zrobić (zawór nawet wożę ze sobą): nie mam kanału ani czasu, a Mr. Lipka zmasakrował by mnie kosztami, tym bardziej że trzeba jeszcze zmienić lewy sworzeń i drążek kierowniczy...
Jednak regularne utwardzanie się auta po 10 min. to wina kompa ha, a nie np. cewki elektrozaworu, tak myślę. Coraz mnie mam nadziei na jego naturalne ozdrowienie, a na inny sprawny nie ma przecież co liczyć...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Maj 2010, 12:05
A ma kolega kontrolkę stanu zawieszenia? To jest podstawa aby wiedzieć co się dzieje z zawieszeniem. Czy faktycznie komputer utwardza zawieszenie (diody się nie świecą), czy to popularna przypadłość kompa HA - diody się świecą a auto jest twarde. Inaczej może to być po prostu wada jakiegoś z czujników, który utwardza auto i diody nie będą się wtedy świecić.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Maj 2010, 13:48
No niestety jeszcze nie mam (choć diody noszę w portfelu) ale to z powodu braku lotności w wyszukaniu dziury na ścianie grodziowej, co by przepchać kabelki...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Maj 2010, 11:33
Kabelki łatwo przepchać, ponieważ jest otwór zaraz pod sferą prawego siłownika. Zdemontuj osłonę nad nogami pasażera a zobaczysz gumkę zaślepiającą ten otwór.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Maj 2010, 16:28
A od strony sfery komory silnika jest słabo widoczny? Szukałem już kilka razy bez powodzenia. Spróbuję niebawem Twoim sposobem. Zaopatrzę się tylko w porządniejszy kabelek sygnałowy
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 23 Czerwiec 2012, 11:29
robson napisał/a:
Muszę Cię rozczarować bo po przekręceniu stacyjki komp od razu podaje napięcie na cewki.
Odświeżam temat.
A jak komputer podaje napięcie na cewki bez przekręcenia stacyjki? To jest coś zamieszane w instalacji czy nie? (Citroen MK1 V6)
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 23 Czerwiec 2012, 15:47
robson
Cytat:
A tak wracając do sedna sprawy to myślę, że elektrycznie coś jest nie tak, gdyż stwierdziłem tak:
1. Cewki HA mają jednakową oporność, więc pewno są dobre,
2. Składowa stała się znacznie różni między cewkami, na jednej jest to ok 1,9V a na drugiej 2,8V
3. Składowa zmienna to proporcjonalnie 6,9V do 7,9V na drugiej cewce
4. Gdy komp podaje w pierwszej fazie impuls, nazwijmy to "rozruchowy" przez ok 1 sek cewka się pewnie otwiera i autka jest w tym czasie zawsze miękkie a czasami i nawet po ustąpieniu tego impulsu do czasu następnej zmiany i zadziałania któregoś z czujników, powodując wyłączenie na chwilę cewek, po którym nie zawsze auto wraca do stanu miękkiego...
Odnośnie tego wyżej, co zacytowałem od robson są to prawidłowe napięcia jakie mają być na wyjściu układu VN05N czy są to wartości nie prawidłowe?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Czerwiec 2012, 11:07
Małek, Najlepiej do tego użyć oscyloskopu
Widzę, ze masz MKI ale w 1993 zaczęto już instalować HAII. Sprawdzałeś jaki masz komp?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 24 Czerwiec 2012, 17:32
No w sumie nie sprawdzałem typu komputera jeszcze raz będę go wyciągał to sprawdzę i spiszę numer seryjny.
W kompie wymieniłem kondensatory i poprawiłem luty, bo była masa zimnych lutów. Teraz przynajmniej słyszę cewki jak się załączają, a przedtem załączała się tylko 1 tylna (i tył jest cały czas miękki aż miło, a przód fiksował, kompa robiłem wczoraj na postoju ładnie się załącza i ją słyszę, najbliższy tydzień pokaże co i jak). A przednia od czasu do czasu się załączyła zależało od dnia teraz się załącza za każdym razem, jak na razie.
Oscyloskopu niestety nie ma nawet przystawki do kompa.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Czerwiec 2012, 14:37
Małek, Jak masz dwie cewki to na pewno HAII
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum