Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w XMie
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 27 Luty 1995
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 97 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4206
Skąd: Pieszyce
Wysłany: 2009-05-22, 22:28   Uszczelnienie podgrzewacza paliwa w XMie

Jako, że większość z nas ma odłączony podgrzewacz paliwa z powodu zapowietrzania się układu, to jednak czasami się on przydaje. Jest to fajna sprawa, szczególnie w zimie...
Właśnie otóż zmusiła mnie sytuacja zimą, kiedy to moja żonka wracała z pracy a na dworze było - 26st. Celsiusza. Kończąc drugą zmianę po godz 22:00 martwiła się, czy w ogóle odpali z powodu tak silnego mrozu. Jakie miłe było jej zaskoczenie, gdy po przekręceniu kluczykiem autko odpaliło niemal natychmiast, gdzie inne marki miały wielkie z tym problemy.
Po kilkunastominutowym skrobaniu szyb ruszyła w drogę była bardzo zadowolona ze swego bolidu. Niestety, radość była krótka bo ok 5 kilometrowej jeździe autko odmówiło posłuszeństwa...
Całe szczęście, że można wykonać telefon do męża i poprosić drugiego XMena o pomoc :) (XMen to prawie jak supermen :) ). Zjawił się tak szybko jak tylko mógł.
Diagnoza była prosta - zamarznięte paliwo w filtrze paliwa :(
Jako, że autko było już trochę rozgrzane, wystarczyło odczekać trochę aż ciepło silnika podgrzeje filtr na tyle aby było można podjechać pomału do domu.
Zadziałało tu zjawisko dodatkowego schładzania pędem powietrza, które i tak było bardzo zimne.
Powiecie dlaczego mój XM nie zamarzł? Otóż tankowałem na innej stacji :)
Niestety, czasami tanie paliwo=złe paliwo.
No ale tajna broń, jaką posiadają nasze bolidy po prostu została rozbrojona. Podgrzewacz paliw zapobiegł by takim skutkom i nic by się nie działo z powodu tak dużego mrozu bo auto przecież zapaliło.
Właśnie ta sytuacja mnie zmobilizowała aby się tym zająć. Właśnie teraz, jak jest ciepło i przyjemnie aby w czasie siarczystych mrozów nie obawiać się, że mogę gdzieś stanąć z daleka od domu...
A sprawa jest prosta, trochę niezawodnego silikonu, w zastępstwie zawodzącej, starzejącej się szybko, sparciałej, twardej gumy.
Zdjęcia mówią same za siebie, więc nie trzeba dodatkowego komentarza do tego zabiegu.

Widok ogólny ustrojstwa :)




Zbliżenie na problem :)



A poniżej to badziewie, które robi cale zamieszanie - twarda i sparciała guma w postaci oringów...




Niezawodne uszczelnienie z 20letnią gwarancją producenta :)




Widok termostatu, który utrzymuje stałą temperaturę paliwa.





Uszczelnienie od strony płaszcza wodnego.




No i kupa rozbierania aby się do tego dostać....




Kupę roboty ale za to spokojna głowa w zimie do końca żywota autka :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Jawak

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 18
Skąd: Zamość/Kraków
Wysłany: 2014-04-30, 22:30   

Czy mógłbyś odnowić zdjęcia na hostingu? Na pewno przydatne, już trochę czasu minęło i wygasły.

 
 
grigori333
Mechanik
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX
Poj. silnika (cm3): 2147483647
Paliwo: benzyna / diesel / Bp
Wersja:: Hatchback HPi Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2002 / 2002 / 1984
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3295
Skąd: Olkusz

Wysłany: 2014-05-01, 11:31   

Jawak napisał/a:
i wygasły.
U mnie świecą :-P

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
 
dejnekomirek
Aktywny
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 663
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2014-05-01, 11:55   

Robson, witam. W tych podgrzewaczach najwiekszym problemem jest nieszczelnosc rurek obsadzonych w korpusie aluminiowym i czesto taka naprawa nic nie daje, powietrze pojawia sie dalej. Wiem, bo mialem parokrotnie duze problemy z tym . Pare razy nawet wstawilem podgrzewacz elektryczny na przewod paliwowy przed filtrem, bo ten oryginalny dalej zapowietrzal system. Mimo wszystko te stare sa duzo lepsze od tych nowszych, wbudowanych w filtr paliwa.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA