Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
27 Październik 2013, 22:51
C5 2.0 HPI - odwieczny problem z szarpaniem
Autor Wiadomość
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 20 Lipiec 2013, 16:21   

Moze trzeba ja jednak telekodowac tak jak mowilem w trakcie wizyty? Na poczatek ja wykrec, wyczysc porzadnie jakims egr cleanerem albo innym, potem jak wyschnie juz to popsikaj zawiasy smarem teflonowym... no i jak to nic nie da, to trzeba sprobowac telekodowac. Kod serwisowy posprzedazny to 03114 - moze byc potrzebny ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 12 Wrzesień 2013, 20:28   

Witam ponownie..
Wracajac do tematu mojego HPIka.. Dziś po dlugiej przerwie znalazlem troche czasu aby blizej przyjrzec sie czujnikowi temperatury przed katalizatorem.. Odpialem kostke od tego czujnika o którym Sm0kus (Tomek) mi mówił (tym za osłona) i troche sie zdziwilem.. Lexia pokazala mi ze odpialem czujnik za katalizatorem. W zwiazku z tym mam pytanko.. To który czujnik jest za katalizatorem wstepnym a ktory jest za nim? Bo juz zwatpilem czy dobrze zrozumialem co jest w ogole co..

pozdr.
J.D.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Wrzesień 2013, 08:49   

A co z sondami? Zrobiles porzadek?

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Wrzesień 2013, 09:46   

Service Citroen

A wez zerknij jeszcze na to... L1 + termometr przed katem powinny byc po lewej stronie kolo shredera;) Tak to powinno wygladac na zywo..

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 13 Wrzesień 2013, 20:06   

Na moje niefachowe oko sondy dzialaja jak nalezy. Komputer zglasza mi w tej chwili tylko blad: przerwa na termometrze przed katalizatorem. Dzisiaj znalazlem w koncu kostke od tego termometru (dzieki twojemu schematowi ;)) I po rozlaczeniu bez zmian. Czyli termometr chyba walniety. Jeszcze jak go wyjme to zobacze czy kabelki cale sa..
Ale teraz mam jeszcze inny problem..
Dzisiaj zaczal mi chodzic na dwoch tlokach.. (tak twierdzi mechanik) od czego zaczac? swiece a pozniej cewka czy moze cos innego? Lexia w tej kwestii milczy. Caly czas tylko blad przerwy na termometrze.. Jak przejade tak z 5 km to pojawia sie wypadanie zaplonow ale na dwoch tlokach chodzi od poczatku bo to slychac i czuc. Czasami tylko zlapie troche wiatru i pozniej z powrotem..

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 21:22   

Kur.... na 2 tlokach??!!:D Zmien mechanika... Common RAIL (tyle ze w benzynie) NA 2 TLOKACH!! Rece opadaja! I nogi...

Wystarczy ze 1 nie bedzie chodzil jak nalezy i juz samochodu nie odpalisz to po primo, po secondo mozesz sobie lexia zrobic test z cyklu "jakie to uczucie gdyby wylaczyc jeden cylinder" w trakcie jak juz masz auto odpalone - wylaczajac po kolei cylindry w testach elementow wykonawczych w Lexi - wylaczysz 1 cyl i auto zgasnie z Checkiem.

Od czego zaczac?
1. Testy wykonawcze na kazdym cylu - wtrysk + zaplon...
2. Swiece (wykrecic, sprawdzic "upalenie", szczelinomierz, ustawic szczeliny...)
3. No niestety cewka - ale to tez w lexi widac - wystarczy na czasy wtryskow i zaplonow popatrzec w parametrach - jeden odstaje i juz wiadomo co jest...
4. Warto sprawdzic czy pompka w baku daje odpowiednie cisnienie i czy ma odpowiednia wydajnosc... (niestety nie wiem jaka ta wydajnosc powinna byc, ale juz po cisnieniu bedzie raczej wiadomo co jest nie tak...)

Regulatora nie podejrzewam bo masz "nowy" odemnie i to chyba najpewniejszy element w tym samochodzie na chwile obecna ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 20:38   

Wiesz.. Ja sie nie znam ale silnik nawet dla mnie (laika kompletnego) chodzi nierówno jak diabli. Wymieniłem świece juz ale to nic nie dało..
W trakcie jazdy auto jest strasznie "słabe".. Na ekranie wyrzuca mi wtedy "Bład FAP" a za jakis czas "łapie" troche oddechu i czuc ze idzie a w chwilke pozniej na ekranie "awaria katalizatora". Zaraz ide do kompa i podłaczam lexie.. i zobaczymy co tam sie dzieje..

 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 16 Wrzesień 2013, 22:25   

czas wtrysku oscyluje w okolicach 2 ms
czas dzialania cewek (na wszystkich chodzi rowno) ok. 3ms
test wtrysku i zaplonow w porzadku zaliczony..
a co do pompy w baku.. jakie to cisnienie powinno być?

BTW: dzisiaj przez chwile zauwazylem ze silnik przełączył mi sie na mieszanke uwarstwiona..
ale po ponownym uruchomieniu juz nie chce.. juz myslalem ze cos sie w koncu klaruje.. ale nic z tego..

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 17 Wrzesień 2013, 07:53   

Po przekreceniu kluczyka cisnienie na szynie powinno byc 5 bar... jesli jest 4.. jest jeszcze ok, jak jest 3 to juz znaczy ze pompka pod wplywem wzrastajacego cisnienia traci wydajnosc. Najprostszy test to zapiac manometr do samej pompki w baku i przekrecic kluczyk - pompka ma dac 8 bar - jak daje cokolwiek mniej - kwalifikuje sie do wymiany (albo ma zapchane zloze filtrujace albo po prostu jest juz zuzyta w srodku).

Ostatnio to czeste przypadki z tymi pompkami w baku. Na forum byly conajmniej 2.. (Nadmorska przygoda CichegoEski itp)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 22 Wrzesień 2013, 19:59   

Tomek.. A nie chcesz sie w nim pogrzebac sam? Bo ja juz powoli trace cierpliwosc.. Jesli jestes zainteresowany do podprowadzilbym Ci go kiedys i zostawil zebys sobie w nim pogrzebal.. Co ty na to? Szczerze mówiąc to chyba tylko w Tobie moja nadzieja...

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 09:45   

W sumie chyba bede mial niedlugo troche wiecej czasu...
To nie jest taki zly pomysl. Chetnie sobie pojezdze C5 na takim wyposazeniu jak twoja ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 11:04   

To daj znac kiedy i zrobie wycieczke do Ciebie.. :) Tylko z tym jeżdżeniem to na razie zadna frajda :( ale jak nad nim popracujesz to podejrzewam że bedzie lepiej..

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 26 Wrzesień 2013, 14:40   

Jak dla mnie mozesz go przywiesc w przyszlym tygodniu w dowolny w zasadzie dzien.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
MacLean

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: DIESEL
Wersja:: 1,6 HDI
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 39
Skąd: Mały Las / WZU
Wysłany: 13 Październik 2013, 18:42   

Niestety nie mialem wtedy czasu a i z kasa troche bylo cienko.. Na razie wstawilem ten niesprawny czujnik temperatury. Czujnik dziala ale problem pozostał. Nadal szarpie i wyrzuca blad 0301. Dzis pojezdzilem troche z laptopem. Nie wiem czy z tych kilku screenow cos wywnioskujesz ale moze rzuc okiem..

Pytanie dodatkowe: czy podobne objawy bylyby gdyby poszla uszzelka pod glowica? Bo ktos mi zasugerowal cos takiego...



6.jpg
zaplon 3k
Plik ściągnięto 153 raz(y) 134,91 KB

5.jpg
zaplon 1k
Plik ściągnięto 129 raz(y) 134,15 KB

4.jpg
wtrysk 3k
Plik ściągnięto 137 raz(y) 154,89 KB

3.jpg
wtrysk 1k
Plik ściągnięto 134 raz(y) 155,77 KB

2.jpg
sklad 3k
Plik ściągnięto 137 raz(y) 152,16 KB

1.jpg
zmienny rozdzial 3k
Plik ściągnięto 132 raz(y) 154,71 KB

blad0301-2.jpg
blad 2 - ten sam
Plik ściągnięto 133 raz(y) 95,47 KB

blad0301.jpg
blad
Plik ściągnięto 129 raz(y) 96,4 KB

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Październik 2013, 21:47   

Jedno mnie cieszy - regulator WC chodzi PIKO BELLA :D Szkoda tylko, ze auto nadal chodzi tylko w 1 trybie - tylko na mieszance homogenicznej (czyli w zasadzie jak zwykly benzyniak, a nie jak HPI) :( Prawde powiedziawszy nie mam pomyslu - wszystko wyglada obiecujaco (po prostu dobrze). Lambdy okejoza, czasy wtryskow i obciazen cewek ok, cisnienia ladnie... nie widze nigdzie termometrow na kacie wstepnym - to akurat zle... ale przypuszczam ze tez bedzie nienajgorzej. No i niestety staly wspolczynnik stechiometri w granicach 1.05 (jak zwyklej benzynie:( ) a powinien sobie zmienic od czasu do czasu na 0.5 (uwarstwiona mieszanka)..

A 0301 dalej jest :( i pojwia sie w zblizonej "fazie".. w okolicach 2k i 70Nm...
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz... sproboj zrobic podobnego screena ze skladu i przystosowania przy 4k i przy 5k??:D Wlasnie o przesuwnik fazy mi chodzi - ale zdaje mi sie ze juz na to u Ciebie patrzylem, na tej takiej dlugiej drodze co mijalismy siewnik czy snopowiazalke - nie pamietam juz..

Ciekawi mnie tez dlaczego wyprzedzenie zaplonu daje ? ? ? Ostatnio czesto to widze, niestety te samochody nie pala wogole:/ :573:

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA