Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
24 Listopad 2012, 09:41
Citroen CX - Rozrusznik plus kilka pytań
Autor Wiadomość
czubax

Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: 3city
Wysłany: 23 Listopad 2012, 22:44   Citroen CX - Rozrusznik plus kilka pytań

Witam serdecznie,

To jest mój pierwszy post na forum dlatego proszę o wyrozumiałość, jeżeli w jakiś sposób zgrzeszyłem :)

Posiadam CX'a Prestige'a (z silnikiem podmienionym na Diesla - czyli Limusine udającą Prestige...lub Prestige udającego Limusine....sam w sumie nie wiem bo VIN inny, w papierach Prestige z silnikiem 2.0 (!sic)...ot taki Szczepan Szczepański :) )...jest to autko w stanie średnio przyzwoitym jak na CX'a. Jak go kupowałem jeździł - ale sporo rzeczy było do zrobienia. Zajmował się nimi znajomy człowieka od którego CX'a kupowałem - zregenerowana została pompa wtryskowa bo lała na boki, zmienione przewody LHM na miedziane i zregenerowany został rozrusznik. Niestety człowiek ten zmarł i auto sprowadziłem z Wrocławia do siebie.

Przewody tak jak pisałem zostały wymienione a układ zalany...ale zostało jeszcze odpowietrzenie plus ich podwieszenie - bo w trakcie ich robienia rozrusznik padł. Został zregenerowany ale ów mechanik nie zdążył już go założyć.

I teraz do rzeczy...Cytrynka leży - dosłownie:) - u mnie w garażu i męczę się z zamontowaniem rozrusznika. Muszę to robić od góry - bo kanału nie mam.
I pojawia się tutaj problem - udało mi się zamontować rozrusznik ale nie "wchodzi" on całkiem do bloku silnika - fotki poniżej...Jakieś sugestie? Nie widzę, żeby coś blokowało ale i tak dokładnie oczyściłem wszystko papierem i szczotką drucianą...tak się zastanawiam może podmieniony został rozrusznik i dlatego jest ten problem....dzisiaj jeszcze powyginam się i pomierzę dokładnie średnice otworu w bloku, rozrusznika plus szczelin....

Z góry dzięki za pomoc :-)

A dodatkowo jeszcze dwa pytania
1) jakaś sugestia odnośnie podniesienia CX'a bez uruchomienia silnika? Wyczytałem trzy metody...a) podłączyć pod wiertarkę pompę hydro b) podłożyć pod silnikiem gdzieś pod belkę klocki c) rurka pod gruszkę...osobiście trochę go podnosiłem zaczynając od tyłu za hak...i szedłem po kolei do przodu....
2) jakbym go chciał postawić na tobołkach - jakie miejsca najlepiej wybrać? Tam podłoga jest w kiepskim stanie...chciałbym wybrać miejsca i sposób rozsądnie...jest to długa bestia i nie chcę go powyginać :) W manualu serwisowym są niby miejsca pokazane...ale może ktoś ma jeszcze jakieś inne doświadczenie :)










Ostatnio zmieniony przez robert 25 Listopad 2012, 13:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 24 Listopad 2012, 10:26   

W Cx -sie z tego co pamiętam występowały 2 rodzaje rozrusznika.Taki jak ty masz , czyli z przekładnią (chyba nawet jeszcze mam taki ) oraz bez przekładni.Mój cx był z turbiną.jeśli masz bez turbo to być może potrzebujesz zwykły.Druga sprawa to że rozrusznik dosyć ciasno wchodzi i trzeba po kombinować.
Co do odpowietrzenia to sposób z wiertarką nie będzie dobry bo zajezdzisz wiertarkę.Odpowietrzanie trochę trwa i wymaga czasu.Jaki inny sposób? nie wiem.
Podnoszenie auta lewarkiem polecam tylko podstawiając go pod ramę.Rama jest jak w czołgu i na pewno krzywdy jej nie zrobisz.

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 24 Listopad 2012, 10:38   

Coś jeszcze mi sie przypomniało.Aby łatwiej tobie było z przymiarem , możesz go rozkręcić.Składa się on z dwóch części i można go rozpołowić.Pomierz też może jak ci się uda rozstaw zębów.

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
czubax

Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: 3city
Wysłany: 24 Listopad 2012, 14:27   

Śliczne dzięki za odpowiedź :)
Mam wersję z Turbo - więc teoretycznie powinno pasować. Skoro ciasno wchodzi to kombinuje dalej....tylko z góry ciężko jest się do tego dobrać więc chyba pokombinuję z podnoszeniem - tak jak radziłeś.

No i wszystkie moje poczynania fotografuje....może ktoś kiedyś będzie miał dzięki temu łatwiej...chociaż ci co mają CX'y znają je już na wylot...a nowych miłośników już raczej nie będzie przybywało zbyt wielu....:(

No nic...ja go teraz rozbebeszam, żeby było mniej do podnoszenia :) plus żeby pospawać ubytki. Jak na razie tragedii nie ma.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 24 Listopad 2012, 18:20   

czubax, Wiertarką jak najbardziej podniesiesz zakładając małe kółko pasowe i na pasku klinowym.Ważne by miała spora moc np. stary "bułgar" bz16.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2012, 12:22   

czubax napisał/a:
No i wszystkie moje poczynania fotografuje....może ktoś kiedyś będzie miał dzięki temu łatwiej..

No tak ale nie wstawiaj fotek na jakieś dziwne serwery bo już ich nie widać! Wstaw fotki na naszym forum a na pewno nie zginą!!!
Wstaw fotki jeszcze raz u nas bo nikt teraz nie możę ci pomóc, skoro nie ma zdjęć i nie wiadomo o co chodzi...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
czubax

Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: 3city
Wysłany: 25 Listopad 2012, 12:28   

Spokojnie - musiałem robić zmiany na picassie i zmienily sie linki.
Posta można edytować tylko przez 60 minut...napisałem więc do moderatora robert - i przesłałem mu nowe linki - powiedział, że podmieni posta.

A maila wysłałem o poniższej treści:

------


Mam pytanko...bo na picassie robilem porzadki i zmienily sie linki do wstawianych przeze mnie obrazkow...czy jest szansa zebym we-edytowal mojego posta (minelo 60 min).

Sam nie lubie jak znikaja w tematach fotki...wiec staram sie unikac czegos takiego w swoich postach

pozdrawiam,

-----

Przepraszam za zamieszanie :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2012, 12:36   

czubax napisał/a:
kojnie - musiałem robić zmiany na picassie i zmienily sie linki.

No właśnie.... Za jakiś czas znowu będą jakieś porządki i linki znikną... To ma być dla potomnych. Na długie lata. Proponuję wstawiać fotki techniczne na galerię techniczną i wtedy je linkować. Można też po prostu kliknąć na "odpowiedz" i wrzucać fotki pod postem. Wystarczy przenieść myszką z katalogu na pole wrzucania pliku. Proste i skuteczne rozwiązanie.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
czubax

Mój samochód: CX
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: RE
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 8
Skąd: 3city
Wysłany: 25 Listopad 2012, 13:27   

Dla przypomnienia: zdjęcie bloku silnika bez rozrusznika...zdjęcie rozrusznika bez bloku:)..zdjęcie rozrusznika w bloku.

Pomierzyłem jak mogłem..w bloku ta pierwwsza szczelina ma ok 2.5-3mm a na rozruszniku jest to 8 mm.... Myślę więc, że przy regeneracji został podmieniony rozrusznik.
Pamiętam, że ten mechanik zanim umarł wspominał coś o złym rozruszniku od Volvo. Pewnie dobrał więc w swoim mniemaniu odpowiedni...no nic...szukam teraz w necie różnych typów rozrusznika ,żeby potwierdzić.
A ten myślę,że jest od GTI.





Ostatnio zmieniony przez robert 25 Listopad 2012, 13:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA