Jestem właścicielem C5 od kilku tygodni.
Zastanawia mnie ciężko pracująca dźwignia zmiany biegów. Największy problem jest z wyrzuceniem z 5 biegu na luz. Trzeba szarpać dźwignią.
Czy samo przesmarowanie linek coś tutaj pomoże, może trzeba wyjąć całą dźwignię i tam poszukać awarii?
Raczej sprzęgło jest w porządku.
Czasami dźwignia wyskoczy łatwo z 5 biegu a czasem trzeba ją poszarpać.
Ogólnie na luzie dźwignia chodzi ciężko, nie można nią swobodnie "pomachać" prawo-lewo.
Jeżeli tak piszesz, to faktycznie trza szukać w samej dźwigni lub linkach.
Trzeba by linki odpiąć i sprawdzić samą dźwignię - może się zaciera na kulce.
Tylko żeby dostać się do dźwigni trzeba zdemontować wydech i osłony podwozia.
Dniówka roboty. Może się również okazać że z obudowy dźwigni wysypie się garść części.
Tylko żeby dostać się do dźwigni trzeba zdemontować wydech i osłony podwozia.
Skoro takie kiepskie dojście, to może łatwiej będzie wypiąć linki od wybieraka. Nie mam C5, więc nie wiem jak z dojściem. Sam musisz ocenić gdzie będzie wygodniej rozpiąć i sprawdzić.
Może jeszcze ktoś od C5 cosik doradzi.
Tak na marginesie dodam - nikt nie mówił, że będzie łatwo.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 5 Wrzesień 2012, 08:32
76pablo, spróbuj na początek wypiąć linkę przy wybieraku jak radzi kolega Jacoll, tam nie ma problemu z dojściem i sprawdź czy dźwignia z linką daje opór .
A tak z ciekawości spytam , olej w skrzyni jest ?
_________________ niech moc będzie z DS
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 5 Wrzesień 2012, 12:34
A tak przy okazji ,jak sprawdzić poziom oleju.Podobno jest jakiś sposób.
W niedzielę robię wjazd na kanał i dobieram się do linek i wybieraka.
Roboty trochę jest ale przy okazji wybierak się sprawdzi.
Problem może być z zablokowaniem dźwigni w położeniu neutralnym (od strony pasażera jest zamek do blokowania). Trzeba jednak mieć specjalny klucz do niego. Może uda mi się coś dorobić.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Gdyby ktoś miał podobne problemy służę pomocą.
Po zdemontowaniu układu wydechowego razem z sondami lambda (połączenia zielona i niebieska wtyczka pod EGRem) trzeba było zdjąć mieszek, ramkę plastikową z zapalniczką, gumową maskownicę i odkręcić 4 nakrętki od strony kabiny).
Linki wypiąć z przegubów na dźwigniach przy skrzyni i całość wyciągnąć na warsztat.
Pod mechanizmem jest blaszana pokrywa zaciśnięta i wklejona.
Po jej usunięciu wpompowałem dużą ilość WD40 i oliwy maszynowej do linki ustalającej tak żeby zaczęło kapać z drugiego końca.
Montaż w odwrotnej kolejności, bez potrzeby regulacji długości linek.
Wszystkie biegi wchodzą i wyskakują bez oporów które były wcześniej
4 godziny roboty na wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum