grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 21:16 problem z citroenem c 5
witam moj problem polega na tym gdy wrocilem do domu po300km trasie na drugi dzien odpalilem moja c 5 2,0 hpi i po przejechaniu parunastu metrow wlaczyl sie tryb awaryjny i antipollution fault obroty do 2tys ale po zgszeniu silnika i odpaleniu przez chwile jest normalne pala sie kontrolik silnika i serwis ale silnik wchodzi normalnie na obroty tryb awaryjny wlancza sie wtedy gdy mu dluzej przytrzymam gaz tak na 4tys przez chwile to wlaczy sie tryb awaryjny wie ktos oco tu chodzi?z gory dzieki:)
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 21 Sierpień 2012, 21:18
a i jeszcze jedno gdy jade i ostroznie dusze pedal gazu tak do 2 tys to tryb awaryjny sie nie wlancza problm pojawia sie wtedy gdy obroty wczasie jazdy przekrocza 2 tys
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 16:03
Problemów może być kilka ale prawdopodobnie winna jest pompa wysokiego ciśnienia która pewnie nie ma już oleju w sobie to taki mankament naszych pomp montowanych fabrycznie , poczytaj forum jest już kilka tematów odnośnie HPIków.
_________________ niech moc będzie z DS
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 21:18
pompe wysokiego cisnienia wykrecilem zmienilem olej tak jak pisali inni na forum.a czy moga byc zatkane wtryski lub filtr paliwa?bo wracalem z trasy i w zbiorniku jak komp pokazywal paliwa zostalo tylko na50km dzis bylem na kompie i gosc powiedzial mi ze mam za slabe cisnienie i mam zaczac od filtra paliwa i spr wtryski czy syf sie do nich nie dostal skoro mialem malo paliwa.moze o pompie wysokigo cisnienia nic nie wie.bo ja juz troche poczytalem na ten temat i zrobilem jak inni pisali na foru wymienilem olej w pompie i na chwile kontrolki gasna ale gdy dluzej ma wyzsze obroty znow sie zapalaja.
bik3rz
Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 152 Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 06:30
jak dla mnie to ewidentnie dalej pompa - może i zalałeś pompę świeżym olejem, ale sprawdzałeś membranki? jak są dziurawe to oleje możesz wymieniać co dwa dni i ci to nie pomoże - nie ma oleju, nie ma ciśnienia. ja zalewałem pompę 3x zanim doszedłem, że to membranki są dziurawe.
a co do filtra paliwa i wtrysków, oczywiście wart sprawdzić bo nigdy nie wiadomo
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 10:41
Dobra to w takim razie kompendium:
1. Jesli masz auto z zachodu, to nawet nie szukaj filtra paliwa - bo go nie znajdziesz. Jesli to auto krajowe, wchodzisz pod auto, patrzac od przodu w strone tylu przed lewym tylnim kolem jest czarna oslona, przykrecona 7-10 srubami M10. Odkrecasz sruby, zdejmujesz oslone, jesli jest filtr, wymieniasz filtr na szybkozlaczkach, temat filtra zamkniety.
2. Pompa HPI to cholerne ustrojstwo. Zgodnie z instrukcja Scotta ja wykrecasz/rozkrecasz, wyjmujesz 2 bolce ustalajce kombinerkami srodek korpusu (rdzen, na zdjeciu ponizej opisany jako "cylinderki"), sa dwie czesci, jedna to cylinderki, druga to pokrywa membran. Zdejmujesz obie czesci, wyjmujesz membrany tylko tak zeby nie pogubic zaworkow. Sprawdzasz membrany - jak nie maja przetarc (najczesciej ok. 1-2mm troche ponizej metalowej blaszki na szczycie, przetarcie/pekniecie po obwodzie). Najlatwiej je sprawdzic maczajac je w wodzie/oleju a potem przyciskajac do plaskiej powierzchni - jak sie trzymaja (zassaja sie) to sa dobre. Przy skrecaniu pompy uzyj oleju hyraulicznego (np. LDS albo Hydrol). Pompa dobrze zregenerowana powinna dawac: 3k obrotow - 70, 5k-100 i 7k-130 bar na biegu jalowym.
3. Piszesz ze ci mechanik powiedzial ze nie ma cisnienia, problem w tym ze sa 2 obwody, niskiego i wysokiego cisnienia i teraz pytanie jest GDZIE NIE MA CISNIENIA. Pompka w baku nie ma pelnej wydajnosci - kwalifikuje sie do wymiany (zespol pompy w baku to sitko+filtr+pompa - niestety nierozbieralne, o ile sama pompe mozna wymienic to nie ma to sensu, sama pompa kosztuje 180zl, komplet 245zl). Czy ten punkt jest spelniony czy nie, to zalezy co komputer pokazal: jesli po przekreceniu kluczyka wlacza sie pompka w baku (slychac ja) i jest 5bar (przed zapaleniem auta) na kolektorze, to wszystko jest ok, jesli mniej to niedomaga pompka w baku i wszystkie powyzsze punkty sa zbedne.
Dla lepszego zobrazowania punktu 2 obrazek:
4. Jesli regulator, to niestety nadaje sie do wymiany. Ja chetnie od ciebie odkupie ten twoj za powiedzmy 50zl - chce go rozebrac i zobaczyc czy w srodku jest mikro sitko czy nie.
Generalnie opracowywuje technologie przywracania rzeczonego ukladu paliwowego do 100% sprawnosci.
Sa juz pierwsze home-made membranki, wykonane z Diamant Diagum FL - materialowo sa lepsze niz oryginaly (zobaczymy po zmeczeniowce... ale z formy wyszly cud miod i orzeszki). Wlasnie sie testuja.
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 15:03
a jesli te membranki w pompie sa uszkodzone?idzie kupic same membramki?bo jak rozkrecalem pompe to z tego wychodzi ze rozebralem ja tylko do polowy.wiec musze jeszcze raz wykrecic i sprawdzic te membramki.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 15:42
grzegorz861227 napisał/a:
idzie kupic same membramki?
oj z tym może być problem
_________________ niech moc będzie z DS
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 21:19
szkoda wlasnie ze nie mozna tego nigdzie kupic bo skoro to sie psuje i wiadomo ze to pada to przez tyle lat od kiedy sa te silniki powinni to sprzedawac jako czesc do pompy WC a nie trzeba kupywac jak co cala:/
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 21:52
jutro rozkrece jeszcze raz ta pompe WC ale tym razem cala i sprawdze te membramki.
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 24 Sierpień 2012, 17:08
wlasnie rozkrecilem pompe wc i okazalo sie ze jedna membramka uszkodzona czy ma moze ktos uszkodzona pompe wc gdzie nie wszystkie membramki sa popsute moze ma ktos cala?
bik3rz
Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 152 Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 24 Sierpień 2012, 20:41
ja mam jedna na zbyciu ale siedzę w UK, więc jakby co to będzie szła kilka dni. jak chcesz to zapraszam na PW. dodam, że jesteś drugi w kolejce, wygra ten kto da więcej
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 25 Sierpień 2012, 12:44
W Niedziele powinny byc zdjecia nowych membranek...
Grzegorz86 nowych jeszcze odemnie nie dostaniesz (widze ze pisales do mnie na tablicy...), ale mam jedna uzywana, sprawna 100% (miala byc dla areckiego, ale ja zgubilem i dostal tylko 1, znalazlem w polarze miesiac pozniej).
Poki co macie render z CADa membranki w wersji "elektronicznej"
grzegorz861227
Mój samochód: cytryna
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: ex
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: dobroslaw
Wysłany: 25 Sierpień 2012, 15:48
a kiedy bedzie mozna u ciebie kupic te testowane membramki?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum