Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Lipiec 2017, 12:47 XM 2,5 td - przeciek z przedniego elektrozaworu HA
Koledzy, pojawił się ogromny przeciek z okolic elektrozaworka HA. Uprzednio walczyłem z uszczelnieniami; oryginalne "puszczało"a nowe nie jest już dostępne, więc dodałem uszczelkę (o-ring) od pompy LHM. Niestety wyciek osiągnął taki stan, że cieknie ciurkiem...
Wcześniej sprawdzałem gniazdo zewnętrznego uszczelnienia w zaworku, było o.k. Tak samo przylgnia w bloku HA. Żadnych ubytków, wżerów itp.
Mam następujące pytania:
1. Czy możliwe jest, aby tak ogromny wypływ był z "wnętrza" elektrozaworka (uszkodzone uszczelnienie wewnętrzne)? Mnie wydaje się to mało prawdopodobne, ale "hydro-zagadka" ciągle nas zaskakuje...
2. Czy ktoś próbował uszczelnić miejsce połączenia zaworka z blokiem HA sznurem teflonowym? To wyśmienity środek uszczelniający, ale czy da radę przy takich ciśnieniach?
Nie chodzi mi o uszczelnienie "do sucha" (nie by sobie nawet lekko kapało), bo teraz cieknie ciągłym strumieniem... Pojemność zbiorniczka LHM (całą) muszę uzupełniać co 10-15 km; nie wspominając o śladach, jakie bolid zostawia na drodze...
pozdr.
P.S. Czy da się wymontować zaworek z przedniego bloku HA, nie demontując tego ostatniego?
Mnie się to do tej pory nie udawało, ale może nie wykazałem się dostateczną sprawnością manualną...
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Lipiec 2017, 10:22
Naprawdę nikt nie wykręcał tego elektrozaworka?
oldmagneto
Mój samochód: XM V6
Poj. silnika (cm3): 2975
Paliwo: LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1993 Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 76 Skąd: Ożarów
Wysłany: 21 Lipiec 2017, 16:27
Załączam kilka zdjęć - będzie widać co i jak .
Demontaż możliwy . Potrzebny klucz 16 i 24 .
Można robić w 2 etapach lub od razu , ale trzeba "odchudzić" klucz 24 bo nie wejdzie .
Zaczynając kluczem 16 rozbierzemy zawór na dwie części , będzie ciężko odkręcać - gwint z klejem .
potem trzeba uważać na iglicę i sprężynki aby nie wyleciały . Potem klucz 24 i już .
Niestety większość przypadków wycieku w tym miejscu jest powodowana korozją korpusu zaworu (chyba dural) i wówczas oring nie daje rady doszczelnić połączenia .
Na fot widać korek "ratunkowy" wykonany u zaprzyjaźnionego tokarza . Korek ten pozwala zatamować wyciek i spokojnie szukać elektrozaworu .
IMG_0783.JPG
Plik ściągnięto 16 raz(y) 87,28 KB
IMG_0782.JPG
Plik ściągnięto 22 raz(y) 86,14 KB
IMG_0781.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 66,59 KB
IMG_0780.JPG
Plik ściągnięto 26 raz(y) 86,14 KB
IMG_0779.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 81,29 KB
IMG_0778.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 87,98 KB
IMG_0777.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 94,05 KB
IMG_0776.JPG
Plik ściągnięto 23 raz(y) 88,18 KB
IMG_0775.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 80,67 KB
IMG_0774.JPG
Plik ściągnięto 22 raz(y) 100,58 KB
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 27 Lipiec 2017, 22:25
Odchudzenie klucza 24 jest obowiązkowe. Spróbuj na 2 klucze póki "klej" trzyma. Kiedyś udało się wykręcić sam elektrozawór ale zazwyczaj samym kluczem 24 obrabiasz sześciokąt elektrozaworu. Proponuję zdemontowanie bloku i przy okazji wyczyszczenie tłoczka w środku. U siebie w przednim bloku pod tłoczkiem znalazłem kawałek sprasowanego metalu.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 332 Skąd: Goleniów
Wysłany: 30 Sierpień 2020, 22:20
Jestem po wymianie wszystkich oringow z bloku ha i są w nim 2 zaworki. Jeden pod śruba na torx a 2 w otworze z zawleczka i tam jest oring co trzeba lepiej zmienić rozmiar 3,7x2mm. Mogę zrobić zdjęcia i podać rozmiary oringów jak są amatorzy do napraw hydrauliki. W otworze z zawleczka rdza zalepia co unieruchamia ten zaworek i przez to też może nie działa ha.
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 31 Sierpień 2020, 20:47
mateusz25 napisał/a:
W otworze z zawleczka rdza zalepia co unieruchamia ten zaworek i przez to też może nie działa ha.
Podeślij zdjęcia. Ostatnio montowałem u siebie przerobione bloki HA z Xantii i nie zauważyłem tam dodatkowego "zaworka", który mógłby przeszkadzać w pracy HA oprócz głównego tłoczka, który przesuwa się zależnie czy mamy komfort czy sport.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 332 Skąd: Goleniów
Wysłany: 1 Wrzesień 2020, 07:45
Będę w piwnicy to zrobię a jak przesłać foty o większej wadze czy muszę skompresować.
oldmagneto
Mój samochód: XM V6
Poj. silnika (cm3): 2975
Paliwo: LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1993 Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 76 Skąd: Ożarów
Wysłany: 1 Wrzesień 2020, 12:09
Nasz Kolega myśli o tej "zawleczce" (kołek) .
Tam może być korozja ale w niczym to nie utrudnia działania zespołu regulacji sztywności .
Na foto widoczne rzeczona "zawleczka" , tu wyjątkowo czyściutka .
IMG_2122.JPG
Plik ściągnięto 11 raz(y) 67,71 KB
IMG_2121.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 77,62 KB
IMG_2120.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 71,78 KB
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 332 Skąd: Goleniów
Wysłany: 1 Wrzesień 2020, 14:41
Może nie porusza się zaworek ale ma oring i jak łatwo się wyciągnie zawleczkę można wymienić i spokuj od wycieku. Wymiar oring podałem.
mateusz25
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Sty 2015 Posty: 332 Skąd: Goleniów
Wysłany: 25 Wrzesień 2020, 13:28
Co będzie źle działać w przepływie płynu jak zamienię 2 cienkie przewody nakrętkę 8mm. Nie opada przód jak się podniesie ale po nocy już spadnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum