Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 18 Lipiec 2013, 08:06
Podejrzewałem, iż awaria będzie dotyczyć jednak braku styku w kabelkach, ale że przekaźnik bitron padnie?
Gdy czytałem wpisy użytkowników Xm i i występujący problem immobilisera (klawiatury kodu - świecące diody koloru czerwonego i zielonego) nie spotkałem się uszkodzonym przekaźnikiem. Na ogół zawsze problem zaczynał się od bezpieczników w komorze silnika ( upalone lub zaśniedziałe styki) a kończył na wyciągniętym kabelku przy klawiaturze.
Witam.
Chciałem odpiąć kalwiaturkę w swojej Xantii i mam problem. Otóż po odpięciu klawiaturki silnik gaśnie i nie chce odpalić Podpinam, wpisuję kod i działa. Co ciekawe wysiadam, zamykam, otwieram, wsiadam i nie muszę wpisać kodu. Cykl można powtórzyć kilka razy i nie trzeba wpisywać kodu. Po całonocnym postoju muszę już wpisać kod za każdym razem. Zmieniłem kod na serwisowy (0000), a i tak sytuacja wygląda jak powyżej.
W silniku 2.0 TCT patent ze stałym odłączeniem klawiaturki nie działa. Mam XM-a z tym silnikiem i też nie działa. Funkcję włączania bądź wyłączani otwierania centralnego wraz z odblokowaniem immo z pilota zmieniasz wpisując sekwencje "C 0001 C" albo "C 0000 C" nie pamiętam dokładnie, która z tych kombinacji.
Sprawdziłem dziś, świeci tylko zielona.
Kemsey, da się ustawić odblokowywanie immo wraz z otwieraniem z pilota?
Zaraz spróbuję z tymi kombinacjami Teraz mam ustawione 0000 i nie odblokowuje immo po otwarciu
Powiedzcie mi jeszcze, czy da się usunąć immo z kompa za pomocą Lexii.
Da się wraz z otwarciem odblokować immo tylko chyba musisz zmienić kod z zer na jakiś nomalny kod. Spróbuj i zdaj relację. Nie wiem czy za pomocą Lexii usuniesz kod, nigdy nie próbowałem, ale może jest taka opcja.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 17:18
Podsumowanie tego "drobiazgu lawetowego":
Pytanie: co było najpierw?
Padł bitron - pisałem.
Zamieniłem kompy silnika bez sprawdzania po wymianie bitronu - pali i jedzie.
Jedzie "skokowo" tzn. map sensor raz se działa a raz nie a jak już zrobi mu się gorąco pod maską to idzie spać...
Wężyk jest OK.
Wróciłem do starego kompa - umarły...
Sprawdzam map sensor wedle zapisków Robsona - wskazują że ten mój do recyclingu.
Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?
Aaa- nie "rząd" a kolejno lub jednocześnie (rząd to wiadomo ).
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 19:16
staszek napisał/a:
Interesujące: co napsociło że zdechły praktycznie trzy elementy pod rząd?
"Prond go zepsił"
Tu ja stawiałbym jednak na jego brak.Na ogół brakująca masa bardziej zawsze na rozrabia niż brakujące zasilanie ale ... no właśnie jak było w tym przypadku?
Trzeba by było zrobić "naradę zlotową" by wespół podumać przy pełnym zimnym jasnym
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 20:06
Jako uzupełnienie:
"Lawetowy dzień" miał drobne informacje a mianowicie, podczas jazdy w tym dniu były momenty jakie w benzynowcach nazywa się "wypadaniem zapłonu" - ułamkowe przerwy/ spowolnienia i znowu normalnie. Map sensor już coś "kumbinował" a że było gorąco...
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 10:25
Witam
Roman Suchara napisał/a:
W bardziej zrozumiałym języku.
Właśnie autko odmówiło posłuszeństwa klawiatura nie działa a według tej rozpiski ze zdjęcia wychodzi na to że brakuje zasilania + 12 tego stałego czyli na pierwszym pinie, względem masy wtyczki i auta. reszta napięć po stacyjce jest.
Czy rozpiska złączy klawiatury z tego postu to rozpiska do XM i czy XM MK1 i MK2 się czymś nie różni.
A ten cały przekaźnik bitron to jest kolo komputerów taka brązowa duża kostka?
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 18:20
Dobra nie ma sprawy okazał się być uszkodzony kabel ten główny zasilający klawiaturkę.
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 20:36
W razie co gdy masz awaryjnie odjechać a kod był serwisowy to wystarczy zmostkować 1 przekaźnik pod maską i odpali normalnie. Przynajmniej w 3.0
Wysłany: 4 Grudzień 2014, 00:52 2 lampki się palą jednocześnie
witajcie
To i ja się dorzucę z moim problemem co do kodu.
Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale oddałem autko do kolegi do warsztatu na wymianę rozrządu, odebrałem tego samego dnia zrobiony, ale o ile oddałem go z działającym kodem, to odebrałem go "bez kodu". Zawsze robię tam wszystkie autka i na pewno nikt nic nie zmajstrował mi na złość, trudno też posądzać kogoś o znajomość procedury zmiany kodu klawiatury w xm
opis: mruga sobie czerwona lampka, przekręcam kluczyk - palą się dwie jednocześnie - dalej przekręcam kluczyk i odpalam auto bez problemów. Wyłączam - włączam - zamykam auto centralnym z pilota - otwieram -zawsze odpalam już teraz bez kodu
Nie to żebym się przejmował, ale lubię jak wszystko działa, ale najważniejsze jest że nie chciałbym przeżyć niespodzianki kiedy auto z tego powodu odmówi posłuszeństwa w trasie.
Co mogło się stać i jak to odkręcić? Nawet gdy wpisuje kod klawiatura wydaje dźwięki "przyjmując " poszczególne cyfry, ale po czwartej lampka nie przeskakuje na zieloną.... a ja i tak mogę go odpalić.
Nie wiem też czy to zbieg okoliczności - czy inna usterka - komp pokładowy przestał mi pokazywać średnie zuzycie paliwa.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Grudzień 2014, 12:45
DJYendruh,
Brak pewnie jakiegoś zasilania. Jak świecą dwie diody, to znaczy, że klawiaturka nie komunikuje się z kompem. Zatem to tak, jakbyś odłączył klawiaturkę. Ja czsami też tak mam jak stoi auto długo. Wtedy świecą się dwie diody, świeci się ABS (także nie dostaje napięcia) i nie działają kierunki. Auto żyje swoim zyciem normalnie . Ale wystarczy, ze zgaszę i odpalę jeszcze raz i wszystko działa Zatem szedł bym tym tropem. Jak będę miał taki przypadek, to wezmę przyrząd i posprawdzam gdzie nie dochodzi zasilanie. Jakiś przekaźnik po prostu nie podaje na powyżej wymienione urządzenia a u Ciebie pewnie gdzieś jest przerwa między centralką a kompem.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
schoolboy
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 16 Skąd: Zakopane
Wysłany: 12 Styczeń 2015, 22:53
Witajcie
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi działanie tego kodu?
Bo mam wrażenie że żyje swoim życiem
To znaczy, raz o niego prosi, raz nie. Na przykład, po otwarciu po nocy prosi, wystarczy zamknąć i otworzyć drzwi i już nie prosi. Ale też nie zawsze. Nie ma reguły (a przynajmniej tak mi się wydaje)
Dziś po wyłączeniu silnika (bez zamykania drzwi) czerwona świeciła chwilę i zaczęła mrugać. Przekręcam kluczyk - zielona - odpala.
Ktoś miał coś podobnego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum