Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z kodem
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 01:33   

albineka1 napisał/a:
Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu

Teraz juz znasz. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
albineka1

Mój samochód: XANTIA 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 25
Skąd: olsztyn
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 01:38   

Jacoll napisał/a:
albineka1 napisał/a:
Jak uruchomisz silnik skoro nie znasz kodu

Teraz juz znasz. ;-)



już znam :-) bo on mi go odczytał

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 02:00   

albineka1, Noi i teraz silnik się uruchomił? Wszystko hula?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
albineka1

Mój samochód: XANTIA 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 25
Skąd: olsztyn
Wysłany: 20 Sierpień 2012, 18:07   

robson napisał/a:
albineka1, Noi i teraz silnik się uruchomił? Wszystko hula?



hula :-) uruchomiłem i odłączyłem klawiaturę :-)

Teraz walczę z hydrauliką bo poprzedni właściciel strasznie układ zaniedbał .Demontuję i czyszczę wszystko.Do wymiany mam jeszcze tarcze klocki, kule,przekładnie kierowniczą po prostu sprawdzam wszystko a co trzeba wymieniam na nowe.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 20 Sierpień 2012, 19:20   

albineka1, To troszkę powalczysz, ale będziesz za to śmigał długo i szczęśliwie. :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Sierpień 2012, 16:03   

albineka1 napisał/a:
Powiedział ,że sterownik od 2.1 jest najbardziej pop............nym układem w tych samochodach i lepiej nic tam w nim nie kombinować a broń boże tuningować . A reszta to zabrał klawiaturkę rozłożył na stół swoje zabawki robił i coś tam do siebie mruczał .
Jeszcze to opcja całkowitego usunięcia blokady jest możliwa tylko trzeba rozebrać klawiaturę i rozkręcić sterownik a tam jest chyba ze czterdzieści śrub i to go wk....a. więc posumował tak ..........szkoda jego czasu a moich pieniędzy robimy opcje tańszą.


Nadal dziwi mnie to, że w 2,1TD dało się odczytać kod w ten sposób... Dziwne tym bardziej, że kod w 2,5TD na pewno jest w sterowniku. Nie znam dokładnie sterownika 2,1TD ale widać jakoś inaczej go skonstruowali...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
albineka1

Mój samochód: XANTIA 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: combi
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 25
Skąd: olsztyn
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 08:38   

Zgadza się Masz rację.
Zgrywasz komputer z klawiaturą albo klawiaturę z komputerem
U mnie wyglądało to tak, że można było odczytać z klawiatury .W pamięci komputera i klawiatury w większości przypadków jest ten sam kod . Pierwsze sprawdzenie wbitego kodu odbywa się w klawiaturze następnie sygnał leci do komputera i on sprawdza czy kod jest ten sam co w klawiaturze. Jest bez znaczenia gdzie go odczytasz tylko samo rozebranie komputera jest skomplikowane i pracochłonne są tam dwie płyty połączone ze sobą żeby dostać się do układu scalonego trzeba je rozlutować . Szybciej i prościej rozebrać klawiaturę i rozlutować układ scalony . Wszystko zależy od tego jakie oprogramowanie jest w klawiaturze .Z tego co wiem to nie każdą da się odczytać. Wizualnie klawiatury mogą mieć ten sam wygląd lecz w środku układ jest inaczej zaprogramowany a zasada działania jest już inna.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 23 Sierpień 2012, 14:59   

albineka1 napisał/a:
Wizualnie klawiatury mogą mieć ten sam wygląd


Nie do końca. ;-) Są z zerem i bez zera. :roll: Może właśnie w tym cosik jest. :-?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 9 Lipiec 2013, 20:55   

Witam wszystkich.
Co powiecie na takie "cudeńko":
2.5TD z klawiaturką.
Kod znany i problema nie było.
Dzisiaj się "zepsił" i ...
Mruga czerwona - OK.
Przekręcam kluczyk i ...świeci zielona a kodu nie zapodałem.
Za moment obie się ledwo żarzą i du..
Wyłączam kluczykiem - czerwona na ciągle.
Włączam - zielona.
No dobra...klepię kod - obie świecą normalnym blaskiem a silnik ni dychu.
Wyłączam - obie ledwo się żarzą...
Odczepiam akumulator na parę minut.
Od początku: czerwona mruga.
Włączam prądy kluczykiem i...zielona a silnika mało rozrusznik nie roztrzepie.
Elektrozawór prąd dostaje.

Jak było
Podjechałem zatankować, zgasiłem zatankowałem - reszta powyżej.
...lawetą do domu wróciło - uch! :653:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 10:55   

Wygląda to na brak zasilania ( po części) do immobilizera z przekaźnika (bitron w skrzynce komputerów) ,stacyjki lub bardzo słabego styku masy dla klawiatury.
Ja zacząłbym od tej masy dla klawiatury i zasilanie -wtyczka dla klawiatury w stanie "spoczynku" i po przekręceniu stacyjki oraz po wklepaniu kodu.
Multimetr zaopatrzony w szpile ( do wkucia się w przewód) i do dzieła.

Rozmieszczenie pinów wtyczki dla klawiatury immobilizera

Digital keyboard connector pinout.

1_ +12v (all time)
2_ From doors locking enclosure : signal of opening 0v / 12v / 0v
3_ + 12 v from pin 35 of the calculator when the contact is in the neiman
4_ To pin 22 of the calculator (may be info way?)
5_ 0 v then +12 v position starting on contact, then 0 v
6_ NC
7_ + 12 V after contact to witness diagnostic
8_ From doors locking enclosure: signal opening 0 v / 12 v / 0v
9_ From doors locking enclosure: signal closing 0 v / 12 v / 0 v
10_ From doors locking enclosure (voltages from 5.6 v to 10 V implementation of contact)
11_ From the driver’door closing contact: goes from 0 v to 12 v fixed when closure
12_ NC
13_ + 12 v after contact
14_ + 12 v after contact power supply 1/2 relay dual (side injectors)
15_ 0 v

i przetłumaczone translatorem( :-/ )

Pinout cyfrowe złącze klawiatury.



1_ v 12 (cały czas)
2_ Od zamykania drzwi szafy: otwarcie sygnał 0 V / 12 V / 0V
3_ +12 v z pin 35 z kalkulatora Gdy dotyk jest w stacyjce
4_ Aby przypiąć 22 z kalkulatora (może być informacji sposób?)
5_ 0 to v 12 v pozycja wyjściowa na kontakcie, a następnie v 0
6_ NC
7_ + 12 V świadkami kontaktów Skuteczne diagnozę
8_ Od blokowania drzwi: otwarcie obudowy V sygnał 0/12 V / 0V
9_ Od zamykania drzwi szafy: zamykanie sygnał v 0/12 v / v 0
10_ Od drzwi szafy blokującego (napięcia od 5,6 V do 10 V kontaktu realizacji)
11_ od kontaktu zamknięcia driver'door: v idzie od 0 do 12 V, gdy na czas zamknięcia
12_ NC
13_ + 12 v Skuteczna Kontakt
14_ + 12 V moc zasilania dotknięcie Efektywna pół podwójnego przekaźnika (wtryskiwacze boczne)
15_ 0 v

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 10 Lipiec 2013, 22:28   

Przeanalizowałem parę schematów elektryki kojarząc z pewnymi usterkami wyświetlacza, kontrolek i radyja.
Usterki polegają na żarzeniu tak jakby szły w szereg. Radyjo bywa że nie da się włączyć a bywa też że samo się włączy i se gra przez nockę...
Zamyka jakimś cudeńkiem to to na M4 (przez jakiś inny obwód).
Wspólna masa w punkcie M3.

Pytanko:
Za grodzią czy wewnątrz gdzieś na lewej ściance lub pod dechą?
Od tego muszę zacząć... :-/

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 00:20   

staszek, Zacznij ściągnięcia klem z akumulatora i od przekaźnika bitron .... psiuknij mu 3x po stykach preparatem do tych celów. Przy okazji i po bezpiecznikach komory silnika i z drugiej strony również ( wtyki) a potem do klawiatury. Zobacz czy nie wypiął się tam któryś z kabelków.
Po przeczytaniu wielu z postów "zagramanicznych" w 99% udało się w ten sposób wskrzesić wielu użytkownikom Xm.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 19:00   

Kręciek...
Dwa bezpiecznik 40A/ duże - jeden ma prąd a drugi nie ma.
Tak ma być?

Dalej:
pin 3 klawiatury napięcie po włączeniu - 4,8V
pin 14 - zero V.
:-/
Przekopałem masy - ok.
Reszta - B.Z.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Roman Suchara
stary

Mój samochód: XM excl.X2-HDI,saxo1,5
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchbeck
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 224
Skąd: Orzesze
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 19:54   

W bardziej zrozumiałym języku.



klawiaturka.jpg
Plik ściągnięto 248 raz(y) 178 KB

_________________
Pozdrawiam Roman
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 22:50   

Dzięki za podpowiedzi.
Co było?
Bitron ulokowany na obudowie kompów - jedna dioda zdechła (pod 14) i nie puszczała w żadną stronę... :-/
Zakupiony i wymieniony - autko żyje normalnym życiem.
Pewnie kupię jeszcze jeden coby nie wozić się lawetą. ;-)

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA