Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 26 Luty 2011, 19:24 Klimatyzacja
Teraz zima i klima bardzo potrzebna do osuszania przedniej szyby .Nie załącza się kompresor klimy ,układ pełny . Nie dochodzi napięcie do kompresora . Bezpieczniki dobre .
Gdzie szukać przyczyny ?
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 27 Luty 2011, 10:02
Bogdan1217 napisał/a:
Jak cieplej było tez nie działała
Na pracującym silniku,ściągnij wtyczkę z czujnika osuszacza i zewrzyj ze sobą dwa kabelki ( zielone o większym przekroju,dwa o mniejszym przekroju są od czujnika,tych narazie nie ruszaj ).Jeśli będzie słyszalny stukot ,kompresor działa .
Bogdan1217,
Tą porą używanie klimy w celu pozbycia pary mija się z celem pracy klimatyzatora.
Ustaw sobie nawiew -manulany- bo przy pozycji -auto- będziesz miał niestety zaparowaną szybę.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Luty 2011, 21:37
henryxm napisał/a:
Klima ( z osuszaczem) pracuje od +4
Nie wiem jak to producent zrobił, ale moja od -5° już działa. Na pewno klimatronik nie współpracuje z czujnikiem temp. zewnętrznej. Myślę, że jest to po prostu podyktowane ciśnieniem w układzie. Przy niższej temperaturze po prostu ciśnienie na tyle spada, że pressostat nie załącza agregatu. Klimę ładowałem w październiku Natomiast w drugim to chyba z +15°C musi być aby działała he he - 3 lata temu ładowany układ. Coś w tym jest!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Luty 2011, 22:09
grigori333 napisał/a:
A ja myślę,że współpracuje u mnie manualnie klime mogę włączyć przy każdej temperaturze a na autumacie włancza sie dopiero od +4
Właśnie chodzi o to załączanie manualne Przyciskając "przycisk AC", po prostu, poniżej jakiejś temperatury agregat i tak się nie załączy.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 27 Luty 2011, 22:30
Latem juz przestała działać ,a zeszłej zimy ładnie osuszała wnętrze ..
Wiadomo mechaniory Xm boją się i samemu trzeba szukać przyczyny ,i przy pomocy forum .
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Luty 2011, 22:34
Bogdan1217, Pewnie czynnik wyparował... Jak podłączysz na krótko to będziesz widział co się dzieje. Jeżeli nie masz czynnika to nie załączaj pompy na dłużej jak kilka sekund, bo nie wiadomo czy olej też w niej jest.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 28 Luty 2011, 09:11
robson napisał/a:
Na pewno klimatronik nie współpracuje z czujnikiem temp. zewnętrznej. Myślę, że jest to po prostu podyktowane ciśnieniem w układzie
- ja uważam ,że jest jednak inaczej
Cały układ współpracuje z czujnikami przedstawionymi na rysunku.
robson napisał/a:
Nie wiem jak to producent zrobił, ale moja od -5° już działa
i działa osuszacz ?
Bogdan1217,
Sprawdz co dzieje się w okienku "oczko" "wziernik" osuszacza gdy załączony jest kompresor .
U mnie gdy przestała działać klima ,rozszczelnił się zaworek( jeden z dwóch) i "pyrkolił" jednego bąbelka po klikudziesięciu sekundach.Efektem tego było ,że po nabiciu klimy ,po 3-mc pozostało 175Mg czynika.
Po naładowaniu nie było widocznych bąbli ,potem się delikatne pojawiały a na koniec w ogóle nic ( kompresor już sie nie załączał -(brak ciśnienia)- i dobrze bo z powodu braku czynnika jak i smarowania uszkodził by się ).Po spięciu na "krótko" czyli dwa niebieskie przewody odpiecie wtyczki z czujnika osuszacza ) pokazywały się bąble,czyli kompresor sprawny ale bez wymaganej ilości czynnika i ciśnienia w układzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Luty 2011, 17:59
henryxm napisał/a:
- ja uważam ,że jest jednak inaczej
Cały układ współpracuje z czujnikami przedstawionymi na rysunku.
Czyli uważasz dalej, że współpracuje z czujnikiem zewnętrznym?! Wszystkie te czujniki są wewnątrz auta! Zatem nie wiesz ile jest na zewnątrz
Czujnik nr 5 steruje temperaturą w kabinie, tzn. zawiadamia układ klimatronika jaka jest temperatura i porównuje z zadaną, temp na panelu. Czujnik nr 3, informuje o temp płynu w nagrzewnicy i razem z czujnikiem nr 4, porównuje z temperaturą powietrza zasysanego. W automacie, po prostu załącza ogrzewanie, gdy temperatura wody będzie wyższa od temp powietrza zasysanego. Czujnik nr4 na pewno nie poinformuje o temp zewnętrznej, gdyż możemy sobie włączyć recyrkulację i będzie temp powietrza zasysanego = temperaturze w kabinie. Poza tym jeżeli nie załączysz wentylatora, to i tak ta temp będzie podobna do tej z wewnątrz autka.
Przytaczając ten rysunek, po prostu udowodniłeś moją teorię, ze klimatronik nie ma nic wspólnego z czujnikiem temp. zewnętrznej.
Jesienią wymieniałem agregat i cały czas kontroluję "oczko" Też słyszałem o teorii, że jest jakaś stała temp., przy której to nie załączy się agregat. Z tego co tu widać, to tylko ciśnienie w układzie tym rządzi Czyli pressostat odpowiada za stałe odłączenie agregatu. Płyn R134 ma dużą prężność gazów i temperaturę parowania na poziomie -26°C (przy ciśnieniu atmosferycznym). Teraz w zależności od ciśnienia wstępnego, będziemy mieli inną temperaturę wrzenia. Zatem wszystko zależy ile jest czynnika i jak dokładnie go zaaplikowano
Jeżeli go będzie za dużo, to także nic nie schłodzimy a możemy jeszcze dodatkowo uszkodzić sprężarkę! KLIK
W układzie panuje ciśnienie ok 2atm, przy nie pracującej klimatyzacji. Przełącznik ciśnieniowy
wyłącza sprężarkę za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego zarówno przy nadciśnieniu
ok. 24 do 32 barów, jak i przy zbyt niskim ciśnieniu poniżej 2 - 1,5atm agregat jest odłączany na stałe. Zatem stąd wynika ta rozbieżność temperatury załączania się agregatu (ilość czynnika i dokładność odmierzenia). Klimatronik, po załączeniu manualnym (przyciskając AC), podaje napięcie na pressostat, który to steruje pracą agregatu. To on w sumie odpowiada za pracę całej klimatyzacji. Klimatronik tylko i wyłącznie steruje klapkami nawiewu. Ot to i cała tajemnica
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Bogdan1217
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: turbodiesel
Wersja:: limuzyna bez HA
Rok prod.:: 1997
SKYPE - login: bogdan2823
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 115 Skąd: lubin
Wysłany: 8 Marzec 2011, 20:16
Okazuje się ze to sprzęgło przy kompresorze nie działa ,wczesniej mechanicy zakładali pasek wielorowkowy i wtrdy naciągnął ten pasek tak bardzo ze az łozysko na kompresorze sie rozleciało i wszystko gorące bardzo było ,czyli spalili sprzęgiełko kompresora .
Mozna to jakos łatwo naprawić ,wystepuje jako częsć zamienna ?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2011, 22:48
Bogdan1217, teraz nie ma raczej z tym problemów KLIK
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM 2.1TD 1995 automat
Paliwo: ON
Wersja:: nie mam pojęcia
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 27 Skąd: zadupie gorzów
Wysłany: 17 Marzec 2011, 20:10
Podłączę się pod temat. U mnie problem może tyczyć panelu sterującego lub sterowania silnikiem dmuchawy. Wiem, wymienić wsio i będzie git tylko to potroi wartość pojazdu. Dmucha ma tranzystory sterujące. Te wymieniłem. Kupiłem na allegro po 18zł./szt., są dwa. Nic to nie dało. W trybie auto nic nie działa. Zaraz po odpaleniu załączy się sprężarka i zaraz się wyłączy a kontrolka schładzania gaśnie i sprężarka już się nie załącza. Oczywiście eco się nie świeci. W trybie manualnym dmuchawa działa tylko nastawiona na max nadmuch. Wskazywało to na niesprawne tranzystory. Wymiana na nowe nic nie zmieniła. Dziwne, bo manualne nastawienie nadmuchu na max nie skutkuje natychmiastowym włączaniem nadmuchy na max obroty. Nadmuch się włącza ale ze znaczną zwłoką. Czasem kilka minut. Kiedy dmuchawa się włączy sprężarka klimy działa normalnie i dioda kontrolna się świeci. Dopóki dmucha działa kontrolka się świeci. Oczywiście tryb eco jest wyłączony. Wystarczy zmniejszyć nadmuch i dmuchawa staje a kontrola schładzania gaśnie zaraz po wyłączeniu się sprężarki. Sprężarka wyłącza się natychmiast po uruchomieniu. Widać do prawidłowego działania schładzania koniecznie musi być sprawne sterowanie silnikiem. Na razie nie mam skąd wziąć panelu by podmienić i sprawdzić czy mój jest sprawny. Hmm? Nowe tranzystory za takie pieniądze powinny byś sprawne. Diabli już mnie biorą. Niebawem ciepło a mi nic nie działa.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Marzec 2011, 22:44
cyrulik,
Szkoda, że kolega mieszka daleko od mojego zadupia Zawsze można by było podjechać i podmienić w celu sprawdzenia panelu klimatronika. Myślę, że właśnie w nim będzie problem, skoro takie dziwne rzeczy się dzieją. Pewno coś się pogubiło w programie. No a skoro nadmuch załącza się bardzo łagodnie to znaczy, że tranzystory są sprawne. Zresztą pewnie niepotrzebnie były wymieniane. Można było je najpierw sprawdzić a dopiero potem, ewentualnie wymienić. Jeżeli kolega nie ma w pobliżu jakiegoś kolegi z XMką to możemy się umówić na przesyłkę pocztą. Sprawdzę panel i wtedy odeślę. W razie czego będzie wiadomo co dalej robić.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum