Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
EGR C5 2.0 HPI
Autor Wiadomość
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Czerwiec 2012, 14:18   EGR C5 2.0 HPI

Wczoraj wracając z pracy ( 35km ) w połowie drogi auto zaczęło delikatnie szarpać i z kilometra na kilometr zaczęło tracić moc pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą ale nie słychać było żadnych przedmuchów , z uwagi na to że rozładował mi się lapek a ładowarka się zepsuła nie chciałem zatrzymywać się na trasie i postanowiłem dowlec się do Olkusza gdzie mam zaprzyjaźniony warsztat , po podpięciu diagnoza EGR .
Umówiłem się na dzisiaj u kolegi ( z zawodu mechanik pracujący w serwisie mercedesa ) na czyszczenie nieszczęsnego EGRa , z rana rozpoznanie jeżeli chodzi o dostępność i wszędzie informacja na wtorek , to szybki wydruk opisu przygotowanego przez scotta i w drogę .
Do kolegi mam 4 km więc stwierdziłem , że bez problemu się dowlekę a tu niespodzianka autko odzyskało moc i wszystko w normie ale jak już się nastawiłem to jadę i słusznie w raz ze wzrostem temperatury spadek mocy .
Po zdemontowaniu okazało się , że nie ma co czyścić a sam zawór pracuje bez zastrzeżeń a wina tkwi w silniczku albo bardziej w potencjometrze sterującym nim , niestety nie rozbieralny .
Kolega zaproponował zaślepienie , tak na próbę żeby zobaczyć co się stanie i z kawałka blachy docięliśmy zaślepkę na kształt uszczelki , wszystko poskręcane więc w trasę po półgodzinnej można powiedzieć szarży po okolicy stwierdziłem niewielki spadek mocy w porównaniu z tym co było przed usterką , co ciekawe komp nie pokazał żadnych błędów . Dla pewności podłączyłem pod lapka i błędów
zero , niestety wchodząc w parametry już tak kolorowo nie jest , zaobserwowałem wyraźny wzrost temperatury z katalizatorem i na pewno spadek ciśnienia na wtrysku reszta prawie , że w nornie , zobaczymy jak się będzie autko zachowywało do wtorku i czy jakieś błędy się pojawią .
Napisałem do wtorku bo z uwagi na to , że nie jestem zwolennikiem półśrodków zamówiłem nowy i właśnie we wtorek ma dotrzeć .
Ale przez te kilka dni poobserwuję bo może się okazać , że tak też da się jeździć.
Będę informował na bieżąco .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
scott69

Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 17 Czerwiec 2012, 23:14   

Ciesze sie, ze moglem byc pomocny :) sprawdzenie dzialania zaworu i test jest dostepny rowniez w leksji. Nie pamietam, w ktorym miejscu ale mozna wywolac opcje zamykania i otwierania co jest sygnalizowane stukiem zaworka.
pozdrawiam
Scott

_________________
moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
 
 
bik3rz

Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 152
Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 10:58   

YWitam, czy problemy z silniczkiem egr mogłyby mieć wpływ na moje/Scott'a problemy? Sprawdzalem egr na lexii i chodzi, ale jeśli silniczek zawodzi i nie pracuje tak jak powinien? Objawy grigoriego pasują do naszych-spadek ciśnienia i wzrost temp na kacie...czy to ewidentnie wina 2-go kata? Znalazles 2-go kata Scott?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 19:45   

bik3rz napisał/a:
Sprawdzalem egr na lexii i chodzi

Ja też sprawdzałem i według lexii też chodził ale okazało się , że nie domyka do końca i auto "dusi się spalinami"
Teraz moje obserwację .
Wczoraj zrobiłem prawie 100 km z czego 30 po mieście i podczas jazdy żadnych problemów ani błędów jednak odczuć można ten mały spadek mocy , drugie spostrzeżenie to ciężej odpala na zimnym silniku , na ciepłym bez zmian.
Dzisiaj kolejny dzień trasa do pracy i z powrotem i nadal bez problemów a nawet zaobserwowałem jedną zaletę , spalanie spadło o litr na setkę ale mimo to wymieniam na nowy bo martwi mnie ta wysoka temperatura za katem i obawiam się żeby się nie zjarał .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
scott69

Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 23:08   

Czesc chlopaki
Cata wyczyscilem benzyna, jest to w sumie calkiem niezly rozpuszczalnik do sadzy.
Z jednej strony koncowka do wiaderka z drugiej lejek i tak 25 razy 4 litry 95 przez cata.
Pod koniec benzyna byla calkiem czarna a w wiaderku zostalo troche grubszej sadzy.
nastepnie zostawilem go na noc i rano plukanie woda ok 30 min.
Poniewaz u mnie cat byl zespawany na stale z tlumikiem musialem je rozciac aby nie zniszczyc tlumika. Na koniec zalozylem tylko cata aby go dokładnie przedmuchal silnik a po 10 min ostatni tlumik.
Silnik pracowal rowno do momentu zalaczenia wentylatora, po czym zmienil sie odglos pracy rozrzadu i wylaczyl sie.
I tu powstalo podejrzenie, ze winowajca moze nie byc cat albo nie tylko on.
Okazuje sie, ze przypadlosc z gasnacym na cieplo silnikiem przy zuzytym kole zmiennych faz rozrzadu to typowa usterka Renault Citroen.
Wlasnie zamowilem rozrzad z kolem zmiennych faz i zobaczymy, w czwartek powienienem zamiescic update.
Rozczarowuje mnie fakt, ze samochod z przebiegiem tylko 49000km generuje tyle problemow.
Scott

_________________
moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
 
 
scott69

Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 23:25   

Prosba o widok rozrzadu silnika HPI.
dziekuje :)

_________________
moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 07:06   

Tak to wygląda



ROZRZĄD C5 2.0 HPI.JPG
Plik ściągnięto 820 raz(y) 50,56 KB

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 11:15   

To chyba i ja zabiore się za swój zawór,silnik faluje mi na 1500-1800obr,i podwyższona temp. na katalizatorze.Ostatnio go czyściłem i przy okazji kolektor ssący ( był strasznie zasyfiały),zmian żadnych nie było po czyszczeniu .Widocznie EGR pracuje nie dokładnie,Muszę posprawdzać jeszcze raz.

http://www.elektroda.pl/r...1.html#10534418

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
bik3rz

Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 152
Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 13:15   

Scott-ile zapłaciłeś?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 15:53   

Ja dzisiaj odbieram swój ale nie wiem czy uda mi się wymienić ale jak tylko wymienię od razu zrobię odczyty i dam znać .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
scott69

Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 21:25   

Maly update
:) z powrotem na kolach a teraz szczegoly:
1. zrezygnowalem z rozrzadu po informacji o cenie 450.- kolo zmiennych faz, 89.- rozrzad komplet + 150 robocizna, ceny w funtach.
2. wymienilem selenoid cisnienia paliwa( mozna bez zdejmowania kolektora)42 funty ebay
przyczyna - po nagrzaniu zawieszal sie powodujac wzrost cisnienia do 130bar, komputer odcinal paliwo( usterka zapisana jako - staly spadek cisnienia paliwa).
3. uszczelnilem dokladnie rure spalinowa EGR byl przedmuch przy glowicy( zaraz po tym spadek temp przed catem o 250C).
4. musze jeszcze sprawdzic lambdy, pierwsza max 1000mV, druga max 860mV, na drugiej kilka razy napiecie spadlo do zera podczas jazdy.
Scott

_________________
moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
 
 
bik3rz

Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 152
Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:08   

Cytat:
2. wymienilem selenoid cisnienia paliwa( mozna bez zdejmowania kolektora)42 funty ebay
przyczyna - po nagrzaniu zawieszal sie powodujac wzrost cisnienia do 130bar, komputer odcinal paliwo( usterka zapisana jako - staly spadek cisnienia paliwa).

regulator ciśnienia paliwa? możesz dać mi namiary od kogo dostałeś to za 42f? rozumiem, że kupiłeś nówkę. dieslowski solenoid by pasował? czy to zupełnie dwa różne solenoidy?

Cytat:
3. uszczelnilem dokladnie rure spalinowa EGR byl przedmuch przy glowicy( zaraz po tym spadek temp przed catem o 250C).

czym uszczelniłeś i w jaki sposób? po prostu 'zalałeś' na klamrze??

jeśli to solenoid i uszczelnienie na egr są przyczyna wszystkich problemów to... :573:

 
 
scott69

Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:34   

Tak chodzi o regulator cisnienia paliwa

Manufacturer Part Number: 1920CK
item No ebay.uk : 160812534565

Do uszczelnienia uzylem pasty termicznej do wydechow, wysmarowalem cala klamre od srodka, klamra w przekroju poprzecznym jest w ksztalcie litery V, tu masz namiary do firmy na ebayu item No: 320622587875
a z tej firmy kupuje LDS item No: 270977568837

A czy ty przypadkiem nie wymieniales juz selenoid'a??? jakies 300 postow temu :)
przepraszam za sarkazm, nie moglem sie powstrzymac :)
Scott

_________________
moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
 
 
bik3rz

Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 152
Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:38   

Cytat:
A czy ty przypadkiem nie wymieniales juz selenoid'a??? jakies 300 postow temu :)
przepraszam za sarkazm, nie moglem sie powstrzymac :)

zgadza się, wymieniałam, ale to była używka, być może z kaszalota z takim samym problemem, co nasz...

dzięki z namiary.

 
 
scott69

Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:45   

Do sprzedania bede mial cos takiego:
HP pump PART NO:1920AR



HP pump new.jpg
Plik ściągnięto 605 raz(y) 48,06 KB

_________________
moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA