Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 16 Czerwiec 2012, 14:18 EGR C5 2.0 HPI
Wczoraj wracając z pracy ( 35km ) w połowie drogi auto zaczęło delikatnie szarpać i z kilometra na kilometr zaczęło tracić moc pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą ale nie słychać było żadnych przedmuchów , z uwagi na to że rozładował mi się lapek a ładowarka się zepsuła nie chciałem zatrzymywać się na trasie i postanowiłem dowlec się do Olkusza gdzie mam zaprzyjaźniony warsztat , po podpięciu diagnoza EGR .
Umówiłem się na dzisiaj u kolegi ( z zawodu mechanik pracujący w serwisie mercedesa ) na czyszczenie nieszczęsnego EGRa , z rana rozpoznanie jeżeli chodzi o dostępność i wszędzie informacja na wtorek , to szybki wydruk opisu przygotowanego przez scotta i w drogę .
Do kolegi mam 4 km więc stwierdziłem , że bez problemu się dowlekę a tu niespodzianka autko odzyskało moc i wszystko w normie ale jak już się nastawiłem to jadę i słusznie w raz ze wzrostem temperatury spadek mocy .
Po zdemontowaniu okazało się , że nie ma co czyścić a sam zawór pracuje bez zastrzeżeń a wina tkwi w silniczku albo bardziej w potencjometrze sterującym nim , niestety nie rozbieralny .
Kolega zaproponował zaślepienie , tak na próbę żeby zobaczyć co się stanie i z kawałka blachy docięliśmy zaślepkę na kształt uszczelki , wszystko poskręcane więc w trasę po półgodzinnej można powiedzieć szarży po okolicy stwierdziłem niewielki spadek mocy w porównaniu z tym co było przed usterką , co ciekawe komp nie pokazał żadnych błędów . Dla pewności podłączyłem pod lapka i błędów
zero , niestety wchodząc w parametry już tak kolorowo nie jest , zaobserwowałem wyraźny wzrost temperatury z katalizatorem i na pewno spadek ciśnienia na wtrysku reszta prawie , że w nornie , zobaczymy jak się będzie autko zachowywało do wtorku i czy jakieś błędy się pojawią .
Napisałem do wtorku bo z uwagi na to , że nie jestem zwolennikiem półśrodków zamówiłem nowy i właśnie we wtorek ma dotrzeć .
Ale przez te kilka dni poobserwuję bo może się okazać , że tak też da się jeździć.
Będę informował na bieżąco .
_________________ niech moc będzie z DS
scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 17 Czerwiec 2012, 23:14
Ciesze sie, ze moglem byc pomocny sprawdzenie dzialania zaworu i test jest dostepny rowniez w leksji. Nie pamietam, w ktorym miejscu ale mozna wywolac opcje zamykania i otwierania co jest sygnalizowane stukiem zaworka.
pozdrawiam
Scott
_________________ moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
bik3rz
Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 152 Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 10:58
YWitam, czy problemy z silniczkiem egr mogłyby mieć wpływ na moje/Scott'a problemy? Sprawdzalem egr na lexii i chodzi, ale jeśli silniczek zawodzi i nie pracuje tak jak powinien? Objawy grigoriego pasują do naszych-spadek ciśnienia i wzrost temp na kacie...czy to ewidentnie wina 2-go kata? Znalazles 2-go kata Scott?
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 19:45
bik3rz napisał/a:
Sprawdzalem egr na lexii i chodzi
Ja też sprawdzałem i według lexii też chodził ale okazało się , że nie domyka do końca i auto "dusi się spalinami"
Teraz moje obserwację .
Wczoraj zrobiłem prawie 100 km z czego 30 po mieście i podczas jazdy żadnych problemów ani błędów jednak odczuć można ten mały spadek mocy , drugie spostrzeżenie to ciężej odpala na zimnym silniku , na ciepłym bez zmian.
Dzisiaj kolejny dzień trasa do pracy i z powrotem i nadal bez problemów a nawet zaobserwowałem jedną zaletę , spalanie spadło o litr na setkę ale mimo to wymieniam na nowy bo martwi mnie ta wysoka temperatura za katem i obawiam się żeby się nie zjarał .
_________________ niech moc będzie z DS
scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 23:08
Czesc chlopaki
Cata wyczyscilem benzyna, jest to w sumie calkiem niezly rozpuszczalnik do sadzy.
Z jednej strony koncowka do wiaderka z drugiej lejek i tak 25 razy 4 litry 95 przez cata.
Pod koniec benzyna byla calkiem czarna a w wiaderku zostalo troche grubszej sadzy.
nastepnie zostawilem go na noc i rano plukanie woda ok 30 min.
Poniewaz u mnie cat byl zespawany na stale z tlumikiem musialem je rozciac aby nie zniszczyc tlumika. Na koniec zalozylem tylko cata aby go dokładnie przedmuchal silnik a po 10 min ostatni tlumik.
Silnik pracowal rowno do momentu zalaczenia wentylatora, po czym zmienil sie odglos pracy rozrzadu i wylaczyl sie.
I tu powstalo podejrzenie, ze winowajca moze nie byc cat albo nie tylko on.
Okazuje sie, ze przypadlosc z gasnacym na cieplo silnikiem przy zuzytym kole zmiennych faz rozrzadu to typowa usterka Renault Citroen.
Wlasnie zamowilem rozrzad z kolem zmiennych faz i zobaczymy, w czwartek powienienem zamiescic update.
Rozczarowuje mnie fakt, ze samochod z przebiegiem tylko 49000km generuje tyle problemow.
Scott
_________________ moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 18 Czerwiec 2012, 23:25
Prosba o widok rozrzadu silnika HPI.
dziekuje
_________________ moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 07:06
Tak to wygląda
ROZRZĄD C5 2.0 HPI.JPG
Plik ściągnięto 820 raz(y) 50,56 KB
_________________ niech moc będzie z DS
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 11:15
To chyba i ja zabiore się za swój zawór,silnik faluje mi na 1500-1800obr,i podwyższona temp. na katalizatorze.Ostatnio go czyściłem i przy okazji kolektor ssący ( był strasznie zasyfiały),zmian żadnych nie było po czyszczeniu .Widocznie EGR pracuje nie dokładnie,Muszę posprawdzać jeszcze raz.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 15:53
Ja dzisiaj odbieram swój ale nie wiem czy uda mi się wymienić ale jak tylko wymienię od razu zrobię odczyty i dam znać .
_________________ niech moc będzie z DS
scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 21:25
Maly update
z powrotem na kolach a teraz szczegoly:
1. zrezygnowalem z rozrzadu po informacji o cenie 450.- kolo zmiennych faz, 89.- rozrzad komplet + 150 robocizna, ceny w funtach.
2. wymienilem selenoid cisnienia paliwa( mozna bez zdejmowania kolektora)42 funty ebay
przyczyna - po nagrzaniu zawieszal sie powodujac wzrost cisnienia do 130bar, komputer odcinal paliwo( usterka zapisana jako - staly spadek cisnienia paliwa).
3. uszczelnilem dokladnie rure spalinowa EGR byl przedmuch przy glowicy( zaraz po tym spadek temp przed catem o 250C).
4. musze jeszcze sprawdzic lambdy, pierwsza max 1000mV, druga max 860mV, na drugiej kilka razy napiecie spadlo do zera podczas jazdy.
Scott
_________________ moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
bik3rz
Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 152 Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:08
Cytat:
2. wymienilem selenoid cisnienia paliwa( mozna bez zdejmowania kolektora)42 funty ebay
przyczyna - po nagrzaniu zawieszal sie powodujac wzrost cisnienia do 130bar, komputer odcinal paliwo( usterka zapisana jako - staly spadek cisnienia paliwa).
regulator ciśnienia paliwa? możesz dać mi namiary od kogo dostałeś to za 42f? rozumiem, że kupiłeś nówkę. dieslowski solenoid by pasował? czy to zupełnie dwa różne solenoidy?
Cytat:
3. uszczelnilem dokladnie rure spalinowa EGR byl przedmuch przy glowicy( zaraz po tym spadek temp przed catem o 250C).
czym uszczelniłeś i w jaki sposób? po prostu 'zalałeś' na klamrze??
jeśli to solenoid i uszczelnienie na egr są przyczyna wszystkich problemów to...
scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:34
Tak chodzi o regulator cisnienia paliwa
Manufacturer Part Number: 1920CK
item No ebay.uk : 160812534565
Do uszczelnienia uzylem pasty termicznej do wydechow, wysmarowalem cala klamre od srodka, klamra w przekroju poprzecznym jest w ksztalcie litery V, tu masz namiary do firmy na ebayu item No: 320622587875
a z tej firmy kupuje LDS item No: 270977568837
A czy ty przypadkiem nie wymieniales juz selenoid'a??? jakies 300 postow temu
przepraszam za sarkazm, nie moglem sie powstrzymac
Scott
_________________ moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
bik3rz
Mój samochód: Jaguar XF
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 152 Skąd: Northampton / UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:38
Cytat:
A czy ty przypadkiem nie wymieniales juz selenoid'a??? jakies 300 postow temu
przepraszam za sarkazm, nie moglem sie powstrzymac
zgadza się, wymieniałam, ale to była używka, być może z kaszalota z takim samym problemem, co nasz...
dzięki z namiary.
scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 19 Czerwiec 2012, 22:45
Do sprzedania bede mial cos takiego:
HP pump PART NO:1920AR
HP pump new.jpg
Plik ściągnięto 605 raz(y) 48,06 KB
_________________ moja historia z limonka
GSA, CX, BX, C15, C3, C5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum