chytnik
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1597
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: zachodniopomorski
Wysłany: 29 Maj 2012, 17:18 Nie chce zapalić
Mam problem zapaliła się mi kontrolka rezerwy podjechałem na stację benzynową zatankowałem chcę ruszać a samochód odmówił posłuszeństwa. Lampka rezerwy paliwa pali się dalej pokazuje stan paliwa taki jak był, gdy się zapaliła, a samochód nie daje się zapalić. Nie słychać kręcenia rozrusznika, choć wszystkie kontrolki(poza rezerwą) gasną. Zapalił na pych lampka pali nadal. Mechanik podłączył do komputera brak błędów. Sprawdził rozrusznik - dobry, napięcie również do niego dochodzi. Pompa paliwa działa
Jeżeli ktoś miał taki problem prosiłbym o pomoc, bo tak niestety zostanie mi tylko ASO
Citroen C4 1,6 benzyna 110KM rok 2006
witam podjedz do konkretnego człowieka który zajmuje się tylko i wyłacznie francuzami i ma porzadny program do citroena bo jakieś błedy musiały pozostać w BSI
chytnik
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1597
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: zachodniopomorski
Wysłany: 29 Maj 2012, 20:18 postu
Mechanik ma takiego cana http://allegro.pl/zestaw-...2376560471.html Też zwróciłem mu uwagę, że to do renault powiedział, że nie prawda, bo oprogramowanie jest do aut francuskich. Na allegro znalazłem taki sam jak on ma (link wyżej),
Gdzie też napisano, że obsługuje auta francuskie. A oprogramowanie to ma takie, że jak wyskoczy jakiś błąd (testował Peugeota to podpatrzyłem) kliknął i wyskoczył mu rysunek serwisowy gdzie ten czujnik się znajduje. Chłopak jest młody i bardzo ambitny ludzie raczej wyjeżdżają od niego zadowoleni, ale masz rację może czas ASO
chytnik, Jeżeli ma taki sprzęt jak w linku, to bez problemu się skomunikuje z Twoim autkiem.
_________________ Pozdrawiam Jacek
chytnik
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1597
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: zachodniopomorski
Wysłany: 29 Maj 2012, 21:23 post
Dla tego nie wie, co się stało. Obiecał podzwonić po swoich znajomych, a ja obiecałem, że zapytam się na forum czy ktoś miał podobny przypadek. Co nie mniejszym czynię.
Nie musi być konkretnie ten model może jakiś inny, liczy się sam fakt wystąpienia podobnego uszkodzenia.
chytnik, Coś mi się wydaje, że przez ten "niski" stan paliwa masz problem. Może w Twoim autku jest zabezpieczenie pompy (tak jak w C5) i przy bardzo niskim wskazaniu paliwa odcina pompę.
Troszkę dziwne, że Lexią nie znalazł problemu. Lexia jest dedykowana dla Citroenów.
_________________ Pozdrawiam Jacek
chytnik
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1597
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: zachodniopomorski
Wysłany: 29 Maj 2012, 22:57 post
Jak do niego zadzwoniłem żeby się umówić to pierwszą jego myślą była blokada pompy. Jak do niego przyjechałem (bo tak jak pisałem na pych działa) to odrazu pompę wykluczył bo samochód przyjechał więc pompa działa, ale później się upewnił bo jak przekręca się kluczyk to słuchać jex działanie. Zagladać do niej nie zagladał i nie mierzył czy przychodzi napięcie. Było to badanie na słuch. jutro będę z nim rozmawiał. Ja tak na chłopski rozum myślę że to napewno będzie coś z wskaźnikiem paliwa bo jeżeli po zatankowaniu dalej pokazuje rezerwę, to może ten komputer zwariował. Najgorsze jest to że nie widać żadnych błędów, i niema się o co zachaczyć
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Maj 2012, 00:09
Skoro rozrusznik nie kręci a nie ma błędów to trzeba szukać w stacyjce problemu lub po drodze. Na pewno nie dochodzi napięcie do rozrusznika.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 30 Maj 2012, 08:00
chytnik napisał/a:
Ja tak na chłopski rozum myślę że to na pewno będzie coś z wskaźnikiem paliwa bo jeżeli po zatankowaniu dalej pokazuje rezerwę, to może ten komputer zwariował.
Może tak być , że pływak się zawiesił i komp zgupiał
Nie wiem jak to jest w C4 , ale podobno w C5 jest takie zabezpieczenie ( nie sprawdzałem tylko słyszałem ) , że jakbym wypompował paliwo z baku przy zgaszonym aucie to go potem nie odpalę bo komputer traktuję to jako wyciek , tylko , że w takim przypadku powienien jakiś błąd wyskoczyć .
_________________ niech moc będzie z DS
chytnik
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1597
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Skąd: zachodniopomorski
Wysłany: 30 Maj 2012, 22:15 posta
Auto naprawione! Uszkodzony był jednak rozrusznik. Pan Adam (mechanik) wymontował go i przymnie sprawdzał go na rutku z 10 razy wszysko było ok, ale za następnym razem zamarł i nic cisza. pierwsza mysl pana Adama zawieszone szczotki, ale nie wszystko ok. Miernik i pomiary wszysko ok, a on milczy, nagle ozywa, szok. Rozbieramy rozrusznik napewno z nim coś nie tak i rzeczywiście zapomniałem jak to się fachowo nzywa ale przewody są podłączone do takie cewki w obudowie i dodatkowo w tej obudowie jest też taki cieńki okrągły z dziurką magnes na samym dnie tej puszki w kturej jest cewka. Magnec był pęknięty. Adam zaczoł mi tłumaczyć do czego to jest, ale dla mnie to za skomplikowane. szybki telefon do zaprzyjaźnionego elektromechanika miał części. pan Adam szybko wszystko złożył, samochód pali 100 na 100 razy. Podłacza komputer a tam nagle pojawiło się 48 różnych błedów. Wykasował żaden się nie powtórzył stan zero. To jeszcze nie wszystko wskaźnik nadal pali rezerwę choć jest paliwo. Decyzja dzwonimy do ASO może uda nam się zdobyć jakąś podpowiedź. Udało się pan poinformował nas że jak zapala się auto na pych to tak czasami się zdarza i należy zatankować pod korek i wskaźnik sam wróci do normy. I tak się stało. Warjactwo, ale w końcu wszysko działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum