Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 8 Maj 2012, 09:18
robson napisał/a:
piotrus_11 napisał/a:
Słyszałem że wiązka zasilająca pompe była zle zabezpieczana i dochodziło do zwarcia.
Ależ to jakoweś bzdury! Jeżeli wiązka by miała zwarcie, to by poszedł bezpiecznik! Prąd wtedy by nie szedł przez silnik, tylko kończył by się na tej wiązce. Po prostu uzwojenia silnika się przegrzały lub skończyły się szczotki, które nie mają ogranicznika i zwarło komutator. Myślę, ze właśnie to ostatnie będzie przyczyną.
A to nie jest silniczek klatkowy?? Bezszczotkowy?? Indukcyjny?? Ja to nawet sie zastanawialem, czy to nie jest jakis krokowiec z reduktorem. Bo pompa jest sterowana "zaawansowana" elektronika - ot procek ktory steruje silniczkiem i kilkoma zaworkami:P
Ja obstawiam ze silnik i pompa sa dobre. Wydaje mi sie ze bedzie zabezpieczenie kompa sterujacego padniete. Przez co pompa wogole nie startuje (procek pompy nie dostaje wogole zasilania). Bedzie to kwestia wymiany diody zabezpieczajacej za 18 groszy...
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 8 Maj 2012, 14:59
Na tablica.pl znalazlem jeszcze goscia ktory handluje czesciami do tych naszych strupow - moze u niego sie jakas pompa znajdzie, mysle ze warto podzwonic.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Maj 2012, 18:05
Sm0kus napisał/a:
...A to nie jest silniczek klatkowy?? Bezszczotkowy?? Indukcyjny?? Ja to nawet sie zastanawialem, czy to nie jest jakis krokowiec z reduktorem. Bo pompa jest sterowana "zaawansowana" elektronika - ot procek ktory steruje silniczkiem i kilkoma zaworkami:P Ja obstawiam ze silnik i pompa sa dobre. Wydaje mi sie ze bedzie zabezpieczenie kompa sterujacego padniete. Przez co pompa wogole nie startuje (procek pompy nie dostaje wogole zasilania). Bedzie to kwestia wymiany diody zabezpieczajacej za 18 groszy...
Klatkowy i indukcyjny odpadaja bo to silniki na prąd zmienny. Krokowy to też nie jest bo jest po pierwsze za drogi, a po drugie taki nie jest potrzebny.
Pewnie to zwykły silniczek na prąd stały jedyne co to pompka ma na wyjściu czujnik ciśnienia i po osiągnięciu przekaźnik wyłącza silnik.
Pamiętajcie, że nikt nie wali nie wiadomo jakich komputerów do sterowania pompą bo to kosztuje a jest nie potrzebne.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Maj 2012, 18:12
Też myślę, że żadna elektronika nie jest tu potrzebna. Wystarczy taki silniczek jak do wycieraczek i tyle
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Maj 2012, 07:08
sądzę że tę całą nowoczesną technologię w C5 i tak szlak trafi wcześniej czy później
najlepsze są mechaniczne pompy jak w Xantii, czemu w C5 nie zrobili tak samo zasilania zawieszenia , tylko ta elektryczna pompa , nowoczesność po byku puki nowe, po 8-10 latach udręka
hamulce jak w zwykłym resoraku, więc nurkowanie przy hamowaniu jest, dobre rozwiązanie czy złe, w X jest wszystko w jednym, w C5 ma osobne , hamulce, zawieszenie, wspomaganie kier, choć zawieszenie i wspomaganie na jednym płynie jest
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 10 Maj 2012, 11:07
robert napisał/a:
Sm0kus napisał/a:
...A to nie jest silniczek klatkowy?? Bezszczotkowy?? Indukcyjny?? Ja to nawet sie zastanawialem, czy to nie jest jakis krokowiec z reduktorem. Bo pompa jest sterowana "zaawansowana" elektronika - ot procek ktory steruje silniczkiem i kilkoma zaworkami:P Ja obstawiam ze silnik i pompa sa dobre. Wydaje mi sie ze bedzie zabezpieczenie kompa sterujacego padniete. Przez co pompa wogole nie startuje (procek pompy nie dostaje wogole zasilania). Bedzie to kwestia wymiany diody zabezpieczajacej za 18 groszy...
Klatkowy i indukcyjny odpadaja bo to silniki na prąd zmienny. Krokowy to też nie jest bo jest po pierwsze za drogi, a po drugie taki nie jest potrzebny.
Pewnie to zwykły silniczek na prąd stały jedyne co to pompka ma na wyjściu czujnik ciśnienia i po osiągnięciu przekaźnik wyłącza silnik.
Pamiętajcie, że nikt nie wali nie wiadomo jakich komputerów do sterowania pompą bo to kosztuje a jest nie potrzebne.
Troche racji masz odnosnie silnikow.. tyle, ze ja sie zastanawialem czy tam czasami nie ma w "elektronice pompy" PWMa, mosfetow i trafa = jednak prad zmienny... i chyba rozwiazanie troche drogie i bez wiekszego sensu... ale kto wie.
Co do krokowca - wydawalo by sie ze nie jest potrzebny (ani zliczania krokow, ani koniecznosci podtrzymania momentu podczas gdy nie pracuje), jednak mnie sie wydaje, ze gdyby to byl normalny silnik pradu stalego to wzrost obciazenia (rosnace cisnienie) powodowal by duzy wzrost pradu. W tych charakterystykach krokowiec zachowuje sie o wiele lepiej ale znow wymuszona jest "zaawansowana" elektronika pompy... uP ktory steruje krokiem (akurat samo przelaczanie zasilania na 4 przewodowym krokowcu to moze zrobic nawet 8 bitowy procek i garsc przekaznikow/mosfetow za w sumie 5zl).
Co do pompki i czujnika na wyjsciu pelna zgoda - jest tak nawet na 99,9% - najprostsze rozwiazanie. Tyle jeszcze, ze rozdzielaczami i elektrozaworami tez cos steruje, pytanie teraz czy znow "elektronika pompy" czy z tym radzi sobie juz ECU. Jesli ECU to jaki jest sens telekodowania pompy?? Bo pompa jest przypisana do ECU - czytaj ma w sobie conajmniej 1 uP ktory jest w stanie sie dogadac z ECU (bez przypisania pompy do ECU pompa nie bedzie dzialac)...
Chce taka pompe... do rozebrania. Wtedy bede wszystko juz wiedzial.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 10 Maj 2012, 19:22
grigori333 napisał/a:
darek_k napisał/a:
więc nurkowanie przy hamowaniu jest
Z tym się akurat nie zgodzę .
nie jeździłem C5, ale nigdzie o tym nie wyczytałem że C5 nie nurkuje przy hamowaniu, za to Xantia nie nurkuje i wszędzie o tym piszą, każda publikacja właściwie , poza tym jak hamuje to odczuwalne jest to że jednocześnie siada przód i tył przy hamowaniu
więc pokaż mi gdzie pisze że C5 nie nurkuje przy hamowaniu,
piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Maj 2012, 21:56
Panowie
Pierwsza pompa nie wpółgrała z komputerem auta ,oddana jutro ma byc nastepna.
Silnik spalił się -dzisiaj w pracy go rozebrałem ,zwykły silnik elektryczny tyle że ma krótki wirnik.Jest to silnik szczotkowy ,dokładnie 4 szczotkowy.
Jeśli chodzi o sama pompe to nie wiem czy jest dobra.Póki co całej jej nie rozbierałem od góry sa 4 cewki które sa nasadzone na stalowe trzpienie.Nad cewkami cała elektronika.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 10 Maj 2012, 23:10
piotrus_11 napisał/a:
Panowie ....Silnik spalił się -dzisiaj w pracy go rozebrałem ,zwykły silnik elektryczny
a nie mówiłem...
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 11 Maj 2012, 08:51
piotrus_11 napisał/a:
Panowie
Pierwsza pompa nie wpółgrała z komputerem auta ,oddana jutro ma byc nastepna.
Silnik spalił się -dzisiaj w pracy go rozebrałem ,zwykły silnik elektryczny tyle że ma krótki wirnik.Jest to silnik szczotkowy ,dokładnie 4 szczotkowy.
Jeśli chodzi o sama pompe to nie wiem czy jest dobra.Póki co całej jej nie rozbierałem od góry sa 4 cewki które sa nasadzone na stalowe trzpienie.Nad cewkami cała elektronika.
1. Jak to nie wspolgrala z kompem auta?? A telekodowaliscie ja?? Czy tylko wsadziliscie do auta i nie chciala gadac??
2. Piotrus znajdz jakas tabliczke znamionowa tego silniczka - moze sie znajdzie jakis "zamiennik" dla potomnych.
3. 4 cewki na stalowych trzpieniach? Zawory/rozdzielacze o napedzie elektromagnetycznym moze?
piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Maj 2012, 20:36
A więc tak.Pompa wymieniona koszt uzywki 600 zł ,wymiana w serwisie 160 zł.
Niby jest Ok ale mam wrazenie ze auto jest 20 mm wyżej niz wczesniej ,może sie mylę.
Ważna rada dla wszystkich którzy beda musieli wymienić pompe nr częsci z serwisu 05727
nie pokrywa się z numerem częsci na pompie.Jest na niej naklejka z napisem np,H1 9643397380 numer ten jest przypisany do elektroniki pompy. Nie wierzcie zapewnieniom że każda C5 ma taki sam kalkulator zawieszenia bo tak nie jest ,1 pompa nie była identyczna z numerami starej ,trzeba bylo ją oddać I jest zalezna od modelu ,silnika itd.Jeśli chodzi o sam silnik ,nikt wam nie powie że mozna go wymienić (zdemontowac z pompy) aby to zrobić trzeba włozyć płaski długi srubokręt w otwór nad sprzegiełkiem wtedy jest mozliwość zablokowania obrotu wałka pompy ,łapiemy za silnik i obracamy go aż z jego wyjściowego wałka wykręcimy nakrętkę z sprzegiełka.
A tak poza tematem łacznik stabilizatora dam radę sam wymienić ,mocno zaczął stukać.?
Jeśli chodzi o te stalowe 4 trzpienie na pompie sa one zamontowane od góry na 2 sruby i nie mam pojęcia co to może być.Ojciec zajumeje sie hydrauliką od 30 lat pogadam z nim może zechce ja zobaczyć.Jak co to zrobię zdjęcia.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Maj 2012, 02:01
piotrus_11 napisał/a:
1 pompa nie była identyczna z numerami starej ,trzeba bylo ją oddać
Pewnie coś w elektronice zmieniali w czasie produkcji. Najłatwiej to chyba podmienić silniki elektr.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum