piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Kwiecień 2012, 20:42 Regulacja zawieszenia nie działa.Opadł.
Jeden problem nie zamknięty do końca (instalacja gazowa) a mamjuz kolejny po hamulcach.
Auto dzisiaj leży na przysłowiowej glebie,wierczorem było OK.
Zadnych błedów wyświetłacz nie pokazuję a pompa nie pracuje bo jej nie słychać.
Wycieków nie zauważyłem olej w zbiorniu ma odpowiednią ilość,
Nie wiem co robić,miesiąć temu był
wymieniany główny przewód zasilający zawieszenie a teraz znowu gleba i pewnie laweta bo jak zajechac do serwisu. Co można by sprawdzić we własnym zakresie?
Pojęcie w miare mam (tydzień temu trzeba było wymienić tylne zaciski wraz z tarczami oraz klocki ) po wymianie było ok do dzisiaj.Prosze o info co sprawdzić ,rano będe dzwonił na serwis w Chorzowie lub Gliwicach ,podejrzewam że i tak w tym tygodniu nic załatwię.
piotrus_11, Z tego co się orientuję, to C5 ma pompę elektryczną. Sprawdź, czy dochodzi zasilanie do pompy. Może pomimo dobrego bezpiecznika coś się gdzieś rozłączyło.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 29 Kwiecień 2012, 21:51
W C5 pompa jest nie zależna od reszty , więc albo padła pompa albo jej zasilanie.
Proponuje na początek sprawdzić czy dochodzi prąd do pompy .
_________________ niech moc będzie z DS
piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Maj 2012, 14:08 Zawieszenie opadło.
Witam
Auto w serwisie do wymiany blok hydro-elektroniczy ,na silniku (jego obudowie ) jest cały czas napięcie.Koszt powala z nóg 3,5 tyś.Ma ktoś z forumowiczów namiary na pewnego sprzedawcę jesli chodzi a ta pompę,Proszę niech się odezwie. Zawieszenie hydroactiv plus ( z trybem sport).
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 4 Maj 2012, 07:51
I to w Dąbrowie to z Rudy nie daleko
Jeżeli chodzi o gościa to godny polecenia , sam u niego robiłem zakupy i nigdy nie było problemów np. klakę kupiłem z wymianą i zrobił mi to na parkingu beż dodatkowych opłat .
_________________ niech moc będzie z DS
piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Maj 2012, 21:39
Dzwonilem ,wystawiona pompa jak w opisie aukcji do C5 II generacji ,obiecał że na środę załatwi do I generacji z opcją sport.Mam nadzieję że bedzie pasowała ale jakby co obiecał że w wymianą nie bedzie problemu.
Do wymiany jest jeszcze wiązka elektryczna pompy ,czy miał ktoś ja przetartą i przez to poszedł silnik a nie bezpiecznik?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Maj 2012, 11:46
Piotrus, a jest mozliwosc, zebym dostal twoja zepsuta pompe hydro do "rozebrania", jak juz bedziesz mial nowa?? Moze sie czegos madrego o tym ustrojstwie naucze, moze uda mi sie ja naprawic metodami domowymi?? Niestety nic nie moge zagwarantowac, procz wiedzy dla przyszlych pokolen Kaszalotowcow... (chodzby zdjecia z rozbiorki, poszczegolne czesci, moze jakis schemat zlozeniowy nawet zmajstruje). Wydaje mi sie, ze to nie moze byc trudne (ot zwykla pompa tloczkowa 56bar + serwomotorek elektryczny sterowany elektronicznie).
Czuje ze jak tak dalej pojdzie, to sobie serwis C5 otworze i forumowicze beda mieli 50% znizki na wymodzone przezemnie patenty...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 19:56
Sm0kus napisał/a:
Niestety nic nie moge zagwarantowac, procz wiedzy
Wiedza jest nawet ważniejsza od naprawienia pompy To będzie tzw. badanie niszczące
Choć myślę, że trzeba było by w niej wymienić tylko silniczek elektryczny lub przewinąć w zakładzie elektrycznym. Mechanicznie powinna być sprawna.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
piotrus_11
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 15 Lut 2012 Posty: 30 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 20:42
Jeżeli spalił się silnik to pódzie do naprawy ,mam znajomego co mi to załatwi.Auto ma faktycznie przejechane 69tyś więc sama pompa powinna być OK.
Jak dostanę wymienioną pompe oraz wiązkę to bede wiedział co się stało ,Panowie w serwisie sa bardzo wymijający w swoich wypowoiedziach a mnie interesuje jak sie to stało że silnik ma przebicie i bezpiecznik nie zadziałał.Słyszałem że wiązka zasilająca pompe była zle zabezpieczana i dochodziło do zwarcia.
Póki co potrzebuje pilnie go postawić na nogi.A pompa dopiero w środę ma być.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 20:48
piotrus_11 napisał/a:
Słyszałem że wiązka zasilająca pompe była zle zabezpieczana i dochodziło do zwarcia.
Ależ to jakoweś bzdury! Jeżeli wiązka by miała zwarcie, to by poszedł bezpiecznik! Prąd wtedy by nie szedł przez silnik, tylko kończył by się na tej wiązce. Po prostu uzwojenia silnika się przegrzały lub skończyły się szczotki, które nie mają ogranicznika i zwarło komutator. Myślę, ze właśnie to ostatnie będzie przyczyną.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum