Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 220 Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Grudzień 2015, 18:48
W z danych które mam cewka ma opór 4,8ohma i na potrzymaniu pobiera 0,5A czyli wychodziło by 2.4V. Ale wg danych przy 13,4V powinna pobierać 3A i widzimy rozbieżność bo 3*4,8 =14,4V. Także nie wiadomo komu wierzyć
_________________ LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Grudzień 2015, 13:06
Słuchajcie. Pomiar wartości napięcia nie ma sensu. Trzeba zmierzyć przebieg tego napięcia. O ile pamiętam, to jest różnica w częstotliwości miedzy HA4 i HA5. Stąd ta różnica.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 13 Grudzień 2015, 11:23
Udało mi się uruchomić komputer H4 i pierwsze wersje H5 w aucie bez czujnika hamulca. Komputer H4 który posiadam ma chyba inne nastawy, bo czujniki są dużo mniej czułe niż dedykowany H5 (tylko przy zmianie biegów czujnik przyspieszenia utwardza auto a pozostałe to trzeba się natrudzić trochę). Po rozebraniu komputera na czarnej wtyczce 11 pin trzeba połączyć z masą i powyżej 24km/h komputer staje się aktywny. Tylko dalej nie wiem dlaczego po odpaleniu silnika napięcie spada z 3,4V na 2,6V i co może powodować taką sytuację. Wie ktoś jaki pin trzeba odłączyć żeby komputer nie wiedział, że odpaliłem auto? Mam jakąś rozpiskę, ale to tłumaczenie z niemieckiego i połowa to są znaki zapytania... Możliwe, że w tygodniu będę miał oscyloskop to postaram się sprawdzić te komputery co mam.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 220 Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Grudzień 2015, 12:17
mam rozpiskę z xantii activy ale chyba to są bardzo podobne komputery:
biała wtyczka:
1- sterowanie elektromagnesem HA przód
2- sterowanie elektromagnesem HA tył
5- linia diagnostyczna
6- sygnał zamknięcia bagażnika
7- sygnał zamknięcia drzwi
8- masa
9- sterowanie elektromagnesem SC/CAR
11- sygnały z czujnika prędkości
12- przełączanie trybem normal/sport
13- czujnik na kierownicy
14- sterowanie kontrolką zawieszenia
15- masa
Czarna wtyczka:
1- zasilanie
2- zasilanie
3- zasilanie 5v do czujnika na pedale przyspieszenia
4- sygnał z czujnika na pedale przyspieszenia
5- zasilanie po przekręceniu kluczyka
9- sygnał z 2 czujnika przy kierownicy
10 - zasilanie 5v do czujnika przy kierownicy
11- sygnał z czujnika ciśnienia hamowania
12- masa czujnika przyspieszenia
13- sygnał z czujnika ruchów nadwozia
14- sygnał z czujnika ruchów nadwozia
15- sygnał z 1 czujnika przy kierownicy
_________________ LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
mam teraz XM na przeglądzie
jaka jest szansa abym pozniej mogl sie gdzieś zjawic aby posprawdzac także i mój komputer ?
wydaje mi sie że "zdziebko" twardo jezdzi a nie jest przestawiony na opcje sport
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 220 Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Wrzesień 2016, 21:20
jak ma złącze obd2 to można lexie podpiąć. A jak nie, to akurat w HA2 można sprawdzić działanie cewek bez kompa. Mianowicie po otwarciu drzwi powinny piszczeć cewki i byc miękko a po zamknięciu i odczekaniu 30s powinien się utwardzić.
_________________ LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: Lubin
Wysłany: 22 Styczeń 2017, 23:09
ryyu napisał/a:
Cześć, wstawiłem diody prostownicze wg ogólnodostępnych instrukcji, wyprowadziłem zasilanie na ledy. Od dłuższego czasu mam problem z akumulatorem. Okazało się, teraz patrząc na ledy, że ciągną cewki. Po zamknięciu auta, diody palą się ok 8 minut, następuje cyknięcie, gasną na sekundę i z powrotem świecą. Innym razem gasną po tym czasie. A jeszcze innym razem cykają jak cykady na cykladach. Nie wiem, na jak długo ale niepokoi mnie to. Przed tą operacją sprawdzałem pobór prądu na akumulatorze. Po zamknięciu auta pobór wynosił ok 1A ( w tym sterownik gazu 50mA oraz alarm 50mA). Po tym w/w cyknięciu spadało do 0,2 A, czyli teoretycznie nie zasilane były cewki. Dlaczego ledy święcą? Oczywiście kontrolka na desce, pomarańczowa sprężyna HA nie zapala się przy zapłonie. Świeciła do czasu, i tu, ostrożnie mógłbym powiązać problemy z akumulatorem z jej zniknięciem. Komputer pokładowy działa, pokazuje spalanie, średnie. Tylko temperatura w granicach 50-60* C
Moje sprawdzenie tranzystorów VN05N polegało na testerze diod od kombinacje nóżek. W obu takie same wartości, między nóżkami bardzo różnie, po 150Ohm do 900Ohm.
Tak wiem, przede mną chociażby sprawdzenie oporności cewek, i innych złączek ale prędzej spodziewałbym się braku napięcia na końcówkach mocy niż ich obecności.
Jakieś pomysły?
Tę zagadkę udało mi się rozwiązać jakiś czas temu. Otóż odkryłem, że stycznik od zamka nie rozwierał się po zamknięciu klapy bagażnika. Oświetlenie wnęki bagażowej było spalone, więc nie widziałem przyczyny (widocznie żaróweczka jest wpięta równolegle). Czyli mimo zamknięcia auta komputer HA widział otwarty bagażnik. Jaka w końcu powinna być amplituda napięcia podtrzymującego cewki? Ok 3 V czy 14 V wg opracowania Kolegi robsona?
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 22 Styczeń 2017, 23:35
Chwilowe 12v na wzbudzenie i ok 3v na podtrzymaniu.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: prawie Exclusive
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 8 Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 14:54
Nie widać działek, ciężko więc o interpretację wyniku Jaki to sprzęt?
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 23 Styczeń 2017, 17:03
Było to urządzenie firmy Velleman. Górna część wykresu odpowiada za 12V. Na zdjęciu w prawym dolnym rogu jest 5,91V średnie? Porównywałem moje wykresy z wykresami na forach zagranicznych i niby są zbliżone. Chociaż 50% wypełnienia ja tam nie widzę. Tak samo na tym wykresie co wrzuciłeś. Błędu HA nie złapał już od ponad roku na różnych komputerach sprawdzane także tymczasowo odpuściłem komputerowi. W planach jest sprawdzenie pompy i siłowniki przednie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2017, 20:57
trebacz87,
Jeżeli nadal walczysz i uważasz, że auto twarde - podjedź do mnie to coś poradzimy.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
trebacz87
Mój samochód: Citroen XM , CX
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: PB/LPG ; ON
Wersja:: Wysoka ; Leader
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 209 Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 7 Marzec 2017, 21:14
Póki co z komputerem dałem sobie spokój. Chyba, żę miałbyś jakiś H4 lub H5 100% sprawny na sprzedaż to bym miał wtedy pewność co do sprawności swoich oryginalnych komputerów.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 20 Maj 2019, 08:01
Ostatni post - ponad dwa lata wstecz.
Wznawiam:
Mam takie CUDEŃKO z kalkulatorem/kalkulatorami
HB 2,5 TD 1998 rok -LEXIA "świeci" - uszkodzony kalkulator.
Mam drugiego - 2,5 td ESTATE 1997 rok - przekładam / zamieniam miejscami i...HB świeci" - uszkodzony kalkulator a w estate - brak usterek..
HB sztywny jak furmanka na drewnianych kołach w obu przypadkach a estate mięciutki i też w OBU wariantach...
Kiedyś dokupiłem jakieś kalkulatory - robiłem zamiany w ciągu ESTATE - H.B i za każdym razem HB świeci "uszkodzony kalkulator" a estate - "brak usterek"...
No i...czyżby jakiś przewód w wiązce "dał ciała" i nie przepuszcza prundów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum