retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 22:17 Komputer hydractiv - koniec z twardością
Witam.
Pragnę od razu uprzedzić że będę słodził i to bez wystawiania faktury koledze Robsonowi za ten fakt (który może też od razu przygotować się do ewentualnej masturbacji).
Potwierdzam że wykonane przez niego odświeżenie komputera hydractiv jest jak najbardziej skuteczne i przywraca zawieszeniu i jego sterownikowi wszystko to co citroen przewidział w fabryce.
Samochód jest niebiańsko miękki, i reaguje na wszystkie ruchy kierownicą i pedałami z siłą adekwatną do szybkości tych ruchów odpowiednio dozując twardość.
Jednym słowem git.
Myślę że 99% problemów z miękkością auta (przy założeniu że zawiecha jest sprawna i odpowiednio naplompowana) to wlaśnie kwestia nawalajacego ze starośći komputera.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1 Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 230 Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 23:19
robert, OK . Wielkie dzięki
Pozdrawiam Krzychu
_________________ Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!
Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 21:03
Podnoszę temat.
Niestety zawieszenie dalej nawala i 80% jego pracy to stan twardy, bądz zbliżony.
Po odświerzeniu komputera jest znacznie lepiej, bo przedtem wogóle nie było prawie amortyzacji, a teraz coś tam tłumi.
Sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki kostek pod samochodem (ale tylko tam bo nie dopatrzyłem się więcej), cewki cykają, reagują na drzwi, kontrolka zapala się po uruchomieniu.
Jeśli zrobię mu gimnastykę góra dół to czasem na krótszą lub dłuższą chwilę łapie pełny komfort.
Sfery są napełnione, lhm też jest itp .
Co jeszcze sprawdzić?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 01:50
Pozostają tylko bloki HA do sprawdzenia. Czasami dzieje się tak, że sie po prostu zacinają. Cewka, która steruje przepływem oleju do kuli centralnej, nie jest elementem wykonawczym. Ona tylko steruje głównym zaworem, który właśnie znajduje się w bloku HA, w którym jest też kula od HA. Jedyne wyjście to przejrzeć, przeczyścić to ustrojstwo. Może w ogóle w układzie jest dużo zanieczyszczeń i co jakiś czas może zakłócać działanie układu hydraulicznego. Np kolega Robert w Xantii ma po prostu zawieszony tłok w bloku HA i nie domyka się on, przez co są duże ubytki ciśnienia w układzie (idzie dużo na powrót). Tył auta co chwila unosi się i opada. Pompa cały czas musi nadrabiać ubytki a korektor korygować wysokość auta. Po odłączeniu przewodów od cewki - auto już stoi stabilnie a konżektor już nie cyka tak często. Zatem może być i tak, że chwilowo się bedzie przywieszać tłoczek wykonawczy i czasem po prosu się nie ruszy aby zwolnić drogę do kuli HA. Auto wtedy mimo zadziałania cewki nie będzie miękkie...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 10:52
Dzięki.
A mogę prosić o jakąś for matołecką instrukcję jak to najlepiej zrobić?
Chodzi o tę gruchę za przednią i przed tylną osią między przednimi i tylnymi kołami, a konkretnie jej podstawę?
Niby Mr. Bywalec twierdził że układ jest czyściutki i nie ma potrzeby zalewać hydrof. ale od pewnego czasu tył po dłuższym postoju przy starcie(tylko wtedy 1 raz) robi najpierw na dół po czym z powrotem na poprzednią wysokość.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Sierpień 2012, 00:07
retromodern napisał/a:
ale od pewnego czasu tył po dłuższym postoju przy starcie(tylko wtedy 1 raz) robi najpierw na dół po czym z powrotem na poprzednią wysokość.
To znak, że kula środkowa jest sprawna ale te od siłowników zaczynają niedomagać. Ja tak miałem jak miałem puste kule na siłownikach. Gdy puszcza zawór antyopadowy, to całe zmagazynowane ciśnienie idzie w kulę środkową. Jeżeli kule na siłownikach są sprawne, to opadnięcie auta po uruchomieniu, nie jest tak odczuwalne.
retromodern napisał/a:
A mogę prosić o jakąś for matołecką instrukcję jak to najlepiej zrobić?
Po prostu trzeba rozebrać i przemyć ropą wszystkie elementy. Obejrzeć elementy, czy czasem coś nie jest przytarte itd...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Witam, też bym chętnie dowiedział się jak zresetować komputer hydroactiv bo mój xm jakoś nie wykazuje ponad standardowego komfortu. Może przyczyna nie leży w pracy komputera ale sprawdzić nie zawadzi. Pozdrawiam forumowiczów Krzysztof
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 19:43
Cytat:
"Po prostu trzeba rozebrać i przemyć ropą wszystkie elementy. Obejrzeć elementy, czy czasem coś nie jest przytarte itd..."
Nakrętki i przewody wyglądają na orginalne i dziewicze niestety w złym tego słowa znaczeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum