Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer hydractiv - koniec z twardością
Autor Wiadomość
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 22:17   Komputer hydractiv - koniec z twardością

Witam.

Pragnę od razu uprzedzić że będę słodził i to bez wystawiania faktury koledze Robsonowi za ten fakt (który może też od razu przygotować się do ewentualnej masturbacji).

Potwierdzam że wykonane przez niego odświeżenie komputera hydractiv jest jak najbardziej skuteczne i przywraca zawieszeniu i jego sterownikowi wszystko to co citroen przewidział w fabryce.

Samochód jest niebiańsko miękki, i reaguje na wszystkie ruchy kierownicą i pedałami z siłą adekwatną do szybkości tych ruchów odpowiednio dozując twardość.

Jednym słowem git.

Myślę że 99% problemów z miękkością auta (przy założeniu że zawiecha jest sprawna i odpowiednio naplompowana) to wlaśnie kwestia nawalajacego ze starośći komputera.

 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 17 Kwiecień 2012, 23:04   

retromodern, A możesz podać jakiś namiar stronki gdzie to się znajduje bo nie mogę znaleźć :-( Miałem dłuższą przerwę w necie i wiele mnie minęło :roll:

szukałem ale chyba złe hasło w wyszukiwarce wpisuje bo nie mogę od naleźć :-(

Pozdrawiam Krzychu :)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 08:37   

Automach napisał/a:
retromodern, A możesz podać jakiś namiar stronki gdzie to się znajduje bo nie mogę znaleźć

www.citroen.org.pl
pisz na PW do Robsona. ;-)

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 10:23   

retromodern napisał/a:
Pragnę od razu uprzedzić że będę słodził

A no to i prawda .... trza
ale jest tez i takie forum dla którego był solą w oku :-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 10:49   

henryxm napisał/a:
ale jest tez i takie forum dla którego był solą w oku :-)

Oj jest i znam osobiście to "oko" któremu ta sól przeszkadzała , tylko dlaczego ? :roll:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 11:02   

Aaaaaa..... a o so chodzy :) ?

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 11:10   

grigori333 napisał/a:
tylko dlaczego ?

Bo uznano tam iż
"moja racja jest najmojsza" i dlatego .
Co do szczegółów retromodern, robson uznał temat za zamknięty więc się nie dowiesz .

http://www.youtube.com/wa...L&v=Tb1XTIcqaa4

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 11:45   

henryxm napisał/a:
"moja racja jest najmojsza"

bardzo trafnie ujęte , i tu się muszę zgodzić

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Automach
Mechanik



Mój samochód: Citroen XM 2.1 td
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel
Wersja:: ładna i tylko moja
Rok prod.:: 1991
SKYPE - login: Krzysztofogryzek1
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 230
Skąd: Wąsosz / Dol-sląsk
Wysłany: 18 Kwiecień 2012, 23:19   

robert, OK . Wielkie dzięki :)


Pozdrawiam Krzychu :)

_________________
Pozdrawiam wszystkich przyjaciół kochających cytrynki !!!!

Kiedyś był CX 2,5 td. turbo 2
teraz XM 2.1 td i C5 2.0 hdi
 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 15 Sierpień 2012, 21:03   

Podnoszę temat.

Niestety zawieszenie dalej nawala i 80% jego pracy to stan twardy, bądz zbliżony.

Po odświerzeniu komputera jest znacznie lepiej, bo przedtem wogóle nie było prawie amortyzacji, a teraz coś tam tłumi.

Sprawdziłem i przeczyściłem wszystkie styki kostek pod samochodem (ale tylko tam bo nie dopatrzyłem się więcej), cewki cykają, reagują na drzwi, kontrolka zapala się po uruchomieniu.

Jeśli zrobię mu gimnastykę góra dół to czasem na krótszą lub dłuższą chwilę łapie pełny komfort.
Sfery są napełnione, lhm też jest itp :) .
Co jeszcze sprawdzić?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 01:50   

Pozostają tylko bloki HA do sprawdzenia. Czasami dzieje się tak, że sie po prostu zacinają. Cewka, która steruje przepływem oleju do kuli centralnej, nie jest elementem wykonawczym. Ona tylko steruje głównym zaworem, który właśnie znajduje się w bloku HA, w którym jest też kula od HA. Jedyne wyjście to przejrzeć, przeczyścić to ustrojstwo. Może w ogóle w układzie jest dużo zanieczyszczeń i co jakiś czas może zakłócać działanie układu hydraulicznego. Np kolega Robert w Xantii ma po prostu zawieszony tłok w bloku HA i nie domyka się on, przez co są duże ubytki ciśnienia w układzie (idzie dużo na powrót). Tył auta co chwila unosi się i opada. Pompa cały czas musi nadrabiać ubytki a korektor korygować wysokość auta. Po odłączeniu przewodów od cewki - auto już stoi stabilnie a konżektor już nie cyka tak często. Zatem może być i tak, że chwilowo się bedzie przywieszać tłoczek wykonawczy i czasem po prosu się nie ruszy aby zwolnić drogę do kuli HA. Auto wtedy mimo zadziałania cewki nie będzie miękkie...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 10:52   

Dzięki.

A mogę prosić o jakąś for matołecką instrukcję jak to najlepiej zrobić?

Chodzi o tę gruchę za przednią i przed tylną osią między przednimi i tylnymi kołami, a konkretnie jej podstawę?

Niby Mr. Bywalec twierdził że układ jest czyściutki i nie ma potrzeby zalewać hydrof. ale od pewnego czasu tył po dłuższym postoju przy starcie(tylko wtedy 1 raz) robi najpierw na dół po czym z powrotem na poprzednią wysokość.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Sierpień 2012, 00:07   

retromodern napisał/a:
ale od pewnego czasu tył po dłuższym postoju przy starcie(tylko wtedy 1 raz) robi najpierw na dół po czym z powrotem na poprzednią wysokość.

To znak, że kula środkowa jest sprawna ale te od siłowników zaczynają niedomagać. Ja tak miałem jak miałem puste kule na siłownikach. Gdy puszcza zawór antyopadowy, to całe zmagazynowane ciśnienie idzie w kulę środkową. Jeżeli kule na siłownikach są sprawne, to opadnięcie auta po uruchomieniu, nie jest tak odczuwalne.

retromodern napisał/a:
A mogę prosić o jakąś for matołecką instrukcję jak to najlepiej zrobić?

Po prostu trzeba rozebrać i przemyć ropą wszystkie elementy. Obejrzeć elementy, czy czasem coś nie jest przytarte itd...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sp5vb
chris

Mój samochód: citroen xm mk2
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: turbo diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Legionowo
Wysłany: 7 Wrzesień 2012, 18:20   

Witam, też bym chętnie dowiedział się jak zresetować komputer hydroactiv bo mój xm jakoś nie wykazuje ponad standardowego komfortu. Może przyczyna nie leży w pracy komputera ale sprawdzić nie zawadzi. Pozdrawiam forumowiczów Krzysztof

 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 9 Wrzesień 2012, 19:43   

Cytat:
"Po prostu trzeba rozebrać i przemyć ropą wszystkie elementy. Obejrzeć elementy, czy czasem coś nie jest przytarte itd..."


Nakrętki i przewody wyglądają na orginalne i dziewicze niestety w złym tego słowa znaczeniu.

Czy można alternatywnie spróbować HydroFlush ?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA