Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
co to jest
Autor Wiadomość
krzycho123

Mój samochód: citroen xm
Paliwo: on
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: wroclaw
Wysłany: 3 Marzec 2012, 19:02   co to jest


w swoim xm-mie 2.1 td znalazlem takie cos:
do czego to sluzy i gdzie jest podlaczone dalsza czesc obcieta

_________________
krzycho123
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 4 Marzec 2012, 09:13   

Termostat woskowy , który ma zadanie zwiększyć obroty zimnego silnika na "biegu jałowym".

http://www.scribd.com/doc...statu-woskowego

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Marzec 2012, 17:40   

Trzeba zaznaczyć, że jest to innego rodzaju termostat niż w linku. Ten pociąga linką , która notabene jest obcięta, i przyspiesza kąt wtrysku w pompie wtryskowej. W nowszych silnikach, robi to elektronika a tu jest taki właśnie mechaniczny patent zastosowany ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 4 Marzec 2012, 23:09   

robson, Ale zasada działania jest taka sama .Wychodzący trzpień wysuwa linkę ok.1cm przy rozgrzanym silniku i cofa przy zimnym .Nie jest to linka od przestawiania kąta wtrysku.Od przestawienia kąta jest ta
http://screenshooter.net/2849733/xconewc

 
 
krzycho123

Mój samochód: citroen xm
Paliwo: on
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: wroclaw
Wysłany: 5 Marzec 2012, 18:23   

dziekuje koledzy za doglebne wyjasnienie tematu brak tego urzadzenia w moim przypadku nie powoduje zadnych zaklocen w pracy silnika nawet w czasie ostatnich mrozow obroty utrzymywaly sie na poziomie 900ob/mim na zimnym i cieplym silniku.

_________________
krzycho123
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Marzec 2012, 20:35   

krzycho123, Widocznie kolega ma na tyle przyspieszony zapłon, że nie ma problemów z odpaleniem. No może najwyżej, jak się rozgrzeje to bardziej klekocze ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA