W sierpniu ubiegłego roku zmieniałem z pomocą kol. Baksowatego pasek rozrządu bo był mocno poluźniony. Dwa tygodnie później (tuż przed wyjazdem na urlop) zmuszony byłem wymienić uszczelnienie czołowe pompy wtryskowej. Po owym zabiegu pompa już nie ssała fałszywego powietrza ale zapłon był jakby trochę za wczesny (zbyt twarda praca na zimnym silniku); poza tym auto sprawowało się b. dobrze. Niestety jesienią (od zmiany paska rozrządu zrobiłem max. 5 tyś km) wolne obroty zaczęły jakby falować, silnik raz pracował równo, raz trząsł budą. Kolega Baksowaty dokonał badań organoleptycznych: diagnoza - bardzo luźny pasek rozrządu! O dziwo śruby napinacza były b. mocno dokręcone: konkluzja - paski ze sklepu Autowojciech we Wrocławiu nadają się wiadomo do czego... Być może inne prezentują podobna jakość.
Nie zdecydowałem się na powtórne napinanie tego samego paska, wymieniliśmy go na nowy.
Uwaga dla kolegów z tymi motorami: warto raz kilka miesięcy odchylić obudowę rozrządu i sprawdzić napięcie paska.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 1 Marzec 2012, 11:49
Cieplik,
Sklep Autowojciech we Wrocławiu czy gdzie indziej nie ma wpływu na jakość ,czyli wytrzymałość paska rozrządu , tu producent jest za to odpowiedzialny.Gdyby Ci sprzedano nowy pas ,o długim stażu , leżakowaniu na regale to tak .
Skoro pas był nowy to powinien mieć gwarancje ,tylko tu leży problem , producent nie uzna chyba reklamacji jeśli pas nie był zakładany w autoryzowanym serwisie ?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Marzec 2012, 23:18
Całe szczęście, że tylko na luźnym pasku się skończyło. Ja do swojego już 4 rok nie zaglądałem ale silniczek chodzi równiutko i niedługo będę go zmieniał na nowy bo przebieg już będzie spory. Ja kupuję tylko paski GATES. Są one wytwarzane także w Polsce (choć nie tylko) ale się na nich nigdy nie zawiodłem Są one droższe od włoszczyzny ale zdecydowanie lepsze. Są także wersje wzmocnione. Zalecany okres eksploatacji pasków rozrządu wynosi dziś zazwyczaj od 60 tys. do 150 tys. kilometrów. Paski są na tyle mocne i wytrzymują wyższe momenty obrotowe, między innymi dlatego, że są dodatkowo wzmacniane włóknem szklanym. Ja nie czekam więcej jak właśnie te 60 do 70tys. Koszty i skutki pęknięcia paska są po prostu katastrofalne.
Na koniec jeszcze przypomnienie najważniejszych zasad:
- Nigdy nie zakładaj ponownie starego paska
- Nigdy nie zamieniaj części pomiędzy samochodami (rolki, napinacze itp)
- Przy najmniejszych nawet oznakach zużycia części należy ją wymienić.
- Gdy wymieniasz jedną część, wymień też wszystkie inne z nią powiązane.
Części są ze sobą połączone i wszystkie podlegają takiemu samemu zużyciu, bez względu na to, co pokazuje wskaźnik na tablicy rozdzielczej. Kto wie, ten samochód mógł spędzić większość czasu we Wrocławskich korkach
Cieplik, powiedz nam jaka marka tego paska! Tak na przyszłość aby takiego nie kupować!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum