Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Listopad 2008, 17:44 Tuning nagrzewnicy na zimę
Poniżej załączam zdjęcia z etapów naprawy. Myślę, że komuś to będzie pomocne a jak się już wyciągnie tą nagrzewnicę, to naprawa jej jest chyba tak samo łatwa lub łatwiejsza od demontażu jej z samochodu.
I tak:
A) Widok nagrzewnicy po zdjęciu osłony tunelu. Na dole widać cieknący płyn chłodniczy.:
B) Objawy przecieków w samochodzie.
Widok z bliska przyczyny naszych kłopotów (nic dziwnego, że ubywało płynu a zlokalizowanie ubytków pod samochodem nie było możliwe):
C) Widok po zdjęciu plastikowego dekla z naszej nagrzewnicy: Nic dziwnego, że w samochodzie marznęliśmy, gdyż tylko 3 środkowymi kanalikami przepływał płyn.
D) Po umyciu i próbie przepchania (nieudanej zresztą bo dopiero po wyciągnięciu sprężynek to się udało)
E) Widok sprężyn po demontażu z nagrzewnicy (one powodują zawirowania płynu i osadzanie się kamienia)
F)Widok po oczyszczeniu ze stwardniałej gumowej uszczelki
G) To co zostało z uszczelki
H) Uszczelnienie silikonem wytrzymującym 300 st Celsiusza
I) A teraz możemy się cieszyć super nagrzewnicą, która wytrzyma dłużej niż oryginalna, która to wytrzymała 13 lat
Z tymi za 80zł na Allegro to nigdy nie wiadomo, lepiej myślę, że taka to jest pancerna bo ma silikon a nie gumę. Dodatkowym atutem jest to, że lepiej grzeje od oryginalnej i nie zapycha się kamieniem.
Muszę wam dodać, że chyba bez tych sprężynek to tak odbiera ciepło z silnika, że jak dmuchawę dam na maxa i ustawię na 30 st. to silnik z ledwością po dłuższej jeździe ma 70st. a na postoju to 60 jest trudno uzyskać. Grzeje za to począwszy od 50st na silniku. Gdybym wiedział , że tak łatwo się ją wyciąga z samochodu to bym nie marzł tej zimy...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 11:29
Dzwonił właśnie do mnie baksowaty w tej sprawie bo też mu nie grzeje jak zaczęły się chłody. No i w dodatku ma tłustą szybę i mokry dywanik od strony pasażera, co potwierdza dodatkowo nieszczelność nagrzewnicy. Może napisze czy sobie poradził...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:17
A co, nie grzeje ci?!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:22
Jak jest silnik nagrzany to na pewno grzeje wystarczająco!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Listopad 2008, 17:25
A co? Myślałaś że 5 minut?! Przecież najpierw musi nagrzać się silnik. A on nie mało waży....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Czerwiec 2009, 19:47
baksowaty napisał/a:
Witam moja nagrzewnica jest już także po tuningu,naprawa jej okazała się bardzo prosta i tania.
A trwałość jej na pewno jest kilkukrotnie większa niż na zwykłej gumie
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 24 Listopad 2009, 11:32
W sumie to już praktycznie zamknięty temat, ale pomyślałem sobie, że jakby ktoś jeszcze kiedyś planował "wskrzeszać" swoją nagrzewnicę to może skorzysta z tej rady i jednak pozostawi te spiralki powodujące zawirowania cieczy (przecież po coś producenci je stosują), a z osadzaniem się kamienia można sobie poradzić stosując dobre płyny chłodnicze
Nie wchodząc w szczegóły nagrzewnica bez spiralek dużo gorzej odbiera ciepło od nagrzewnicy ze spiralką, co jest oczywiście spójne z prawami fizyki
Teoria oczywiście została przeze mnie przetestowana podczas przeróbki ciągniczka ogrodniczego rodziców w którym zastosowałem silnik 1.0D a w roli chłodnicy użyłem pojedynczej nagrzewnicy (po zamontowaniu tego silnika nie było już miejsca na normalną chłodnicę). Efekt był taki, że nagrzewnica bez spiralek czasami (przy dużych obciążeniach) nie nadążała z odbiorem ciepła i silnik potrafił się zagotować, natomiast po założeniu spiralek było już OK.
Mój samochód: CITROEN BX
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: 14RE
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 61 Skąd: West Mazury Republic
Wysłany: 5 Listopad 2011, 11:40
Poza tym, se spiralkami nie ma tak gwałtownych różnic w temperaturach, choćby z kratek nawiewu... Ja też to kiedyś przerabiałem, u brata, w Lagunie... Po wyjęciu spiral, po pierwsze - nagrzewnica była głośna... Płyn przepływał bulgocząc jak w ruskiej pralce, a po drugie - nawet najmniejszy ruch pokrętłem nawiewu powodował duże różnice temperatury powietrza. O ile na krótkich trasach to nie było uciążliwe, bo i tak zależy nam na szybkim ogrzaniu/schłodzeniu wnętrza, to już na długich trasach korygowanie temperatury nawiewu było uciążliwe i trochę losowe...
Wiem, że odkopałem "suchara", ale może i ta mała podpowiedź się komuś przyda i da do myślenia... Zwłaszcza przed zimą.
cytrus
Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna gaz
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 181 Skąd: Otwock
Wysłany: 22 Listopad 2011, 18:58
Przeciekała mi chłodnica i jak ją rozebrałem to widok okazał się zupełnie taki sam jak nagrzewnica Robsona w pierwszym poście, teraz pytanie jak przeprowadzę taką samą operację z wydłubaniem starej gumy dokładnym porządnym odtłuszczeniu i oszuszeniu to jak posmaruję silikonem to nie będzie ciekło? w chłodnicy zda to egzamin??
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Listopad 2011, 17:02
cytrus, Powinno to zdać egzamin. Musisz wszystko tylko dokładnie i skrupulatnie zrobić jak na leży. Każdy błąd będzie cię kosztował ponowny demontaż pokryw i chłodnicy. Ja zanim zamontowałem nagrzewnicę do auta to sprawdziłem ją pd ciśnieniem. W?ystarczy do tego celu pompka z manometrem. Zaślepiasz jakimś korkiem jedną stronę a w drugą pompujesz ciśnienie. Wystarczy do tego celu np. korek do butli z winem i wentyl. Pamiętaj aby nie pompować ciśnienia większego jak 1 - 1,5atm.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum