Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnikowe problemy z C5
Autor Wiadomość
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 30 Listopad 2011, 20:02   Silnikowe problemy z C5

Witam

W moim przywitaniu na forum pisalem juz, ze cos jest nie tak z moja cytrynka.
Auto to C5, 2001, 2.0 HPi.

Wiem juz napewno ze to nie pompa HP: po rozkreceniu jej, wymianie w niej oleju pompa spokojnie trzyma 80bar (84-85 na biegu jalowym). Przyznam nawet ze konstrukcja jak i zasada dzialania tej pompy jest toporna i moim zdaniem wszystkie "plotki" ktore wiaza sie z jej wadliwoscia wynikaja z tego, ze pompa po prostu sie zaciera po 100k (na mojej tez juz byly lekkie przebarwienia termiczne na tloczkach). W pompie znaduja sie 2 komory, jedna to komora olejowa, potrzebna do utrzymania filmu olejowego (poduszki olejowej) pomiedzy parami kinematycznymi tloczkow i cylinderkami, druga zas to komora paliwa w postaci 3 cylinderkow w ktorych ruszaja sie tloczki wytwarzajac cisnienie. Pompa podczas pracy porusza poprzez obrot krzywki wyprofilowana czescia korpusu i 3 tloczkami (proste jak ciecie drzewa siekiera). Moje wnioski sa nastepujace - pompy w hpikach po prostu sie zacieraly bo kazdy olej musi sie przepracowac i stracic swoje parametry. Tyle wywodu nt. pomp. Wracajac do auta.

Byl u mnie Grigori, porownalismy mniej wiecej parametry i to co mnie niepokoi to wg. Lexi:
Obciazenie silnika: 132 Nm na biegu jalowym (u G bylo ok 30-40) - to mnie najbardziej niepokoi.
Temperatura przed 1 katem: 550 u mnie, 280 u G.
Temeratura za katem: 500 u mnie, 220 u G.
Kat wyprzedzenia zaplonu: 460* (336* przy G) 63* u G - to jest najwieksza zagadka - moze czujnik polozenia walka sie popsiul?? Bo zeby o caly obrot walkiem wyprzedzac zaplon?!

Z wazniejszych rzeczy chyba tyle. Dodam jeszcze ze auto dlawi sie powyzej 3k, jak jest zimne dojdzie nawet do 4,5k, potem slychac burczenie jak odwrotna owacje z trybun po utracie bramki przez Polska reprezentacje i auto nieublaganie gasnie... czasami uda sie przymodulowac gazem tak ze utrzymuje 500 obrotow ale i to z bieda.

Prosze o diagnozy roznicowe - moze w tym miejscu napisze ze wykluczylem juz awarie pompy hp, pompy w baku, przepustnicy (chociaz Grigori mial racje, byla przytkana jedna dysza w przepustnicy - juz odetkalem!). Testy wykonawcze z LEXI pokazuja ze swiece pala (slychac baaardzo cichutko pstrykanie), wtryskiwacze dzialaja, regulator i pompa tez, tak samo przepustnica otwiera sie w pelne 180*. Sprawdzilem czy sie nie przestawil rozrzad i jest ok. Sondy lambda pokazuja odpowiednio ok 1350mV i 850mV wiec wyglada ze mieszcza sie w normie. Wszelkie sugestie mile widziane.

Ah byl bym zapomnial, okolicznosci usterki: jechalem z siatkowki, troche pociasnalem auto tego dnia (spieszylo mi sie). Dojezdzajac na miejsce obroty zafalowaly tak ze omc auto nie zgaslo, ale wszystko bylo ok. Przy powrocie podczas redukcji biegu z 2 na 3 i podjezdzie pod dosyc stroma gorke auto stracilo ciag, ledwo sie na 2k obrotow na 2 wytoczylem pod ta gorke, oblal mnie zimny pot. Nastepnego dnia dojechalem do stacji paliw i auto zdechlo. Z rury leci bialy dym i sporo wody (w zasadzie jest mokrutenko jak odpale auto i pochodzi tak ok 2-3 minutki - przypuszczalem uszczelke pod glowica - ale ani oleju ani plynu chlodzacego nie ubywa). Olej i filtr powietrza wymienione niedawno, filtra paliwa w tej wersji brak, jednak po zapaleniu zaplonu pompka w baku daje 5barow na railu wiec chyba jest ok..

Moze ktos zna jakiegos dobrego magika?? Chetnie sprawdzil bym jeszcze czy wyrzucenie pierwszego kata cokolwiek zmieni - wydaje mi sie ze kostka ktora jest przy nim polozona (ta od sond i czujnikow temperatury) dawno jest juz przepalona - ale LEXIA pokazuje parametry - co prawda dziwne ale jednak... Moim zdaniem samochod sie dusi - moze wiecej, ale po stronie wydechowej nie ma jak wypluc z siebie spalin. Czy dodaje sie gazu czy nie, spaliny wypadaja z taka sama sila z rury..

Kazdy dobry pomysl procz "potnij na kawalki i kup sobie Vectre niech gnije.." chetnie sprawdze.

Jesli chcecie zdjecia pompy HP, to jesli Grigori nie ma nic przeciwko to chetnie rozbiore ta jego uszkodzona a tak chodzby i po to, zeby sprawdzic czy mam racje odnosnie tego zacierania sie!

Pozdrawiam
Tomek

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30 Listopad 2011, 20:50   

Sm0kus napisał/a:
to jesli Grigori nie ma nic przeciwko to chetnie rozbiore ta jego uszkodzona a tak chodzby i po to, zeby sprawdzic czy mam racje odnosnie tego zacierania sie!

Nie mam nic przeciwko a nawet jestem za.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 07:10   

Sm0kus napisał/a:
pompa spokojnie trzyma 80bar (84-85 na biegu jalowym).
To chyba o jedno zero za mało ;)

Sm0kus napisał/a:
Przyznam nawet ze konstrukcja jak i zasada dzialania tej pompy jest toporna
Ja się kiedyś właśnie śmiałem bo to chyba zerżnęli z Karchera ;)
Nie tu wygląda na padający sterownik lub uszkodzenie czujników temperatury itp. Po prostu coś tu jest źle zinterpretowane przez sterownik ECU ale musi być jakaś przyczyna.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 07:44   

Ja obstawiam czujniki temperatury spalin

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 09:03   

robson napisał/a:
Sm0kus napisał/a:
pompa spokojnie trzyma 80bar (84-85 na biegu jalowym).
To chyba o jedno zero za mało ;)


Nie.. dlaczego? 80 bar = 80 atm tech, pompa powinna dawac 80-130 i moze miec 30 w stanie nieustalonym a na 130 jest ustawiony zawor bezpieczenstwa w pompie - taka kulka, ktora jest wsadzona w otwor w pompie "na wcisk" - prawdopodobnie kalibrowane i otwor i kulka. Gdyby pompa dawala 800 bar, to miala by wielkosc calego silnika albo i wieksza - ze wzgledow wytrzymalosciowych. W zyciu tylko pare razy widzialem pompe ktora daje takie takie ogromne cisnienia... Np. w waterjet'cie: Większość pomp o mocy do 50HP i ciśnieniu 4150 bar ma wydatek 3.8l. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej konstrukcji pompy firma Accustream osiągnęła wydatek 4.1 l/min - duze cisnienie = maly wydatek.

Grigori: no to twoja pompa bedzie do odebrania kolo soboty - wyczyszczona i zalana swierzym 15W50 ;) - pewnie ja jeszcze sprawdze nim ja dostaniesz do rak;)

Poki co samochod dalej nie dziala, bledow na wtrysku nie ma. Ja juz sie poddaje - poszukuje mechanika z wiedza o bezposrednich wtryskach i najlepiej takiego ktory juz robil przy C5 HPi.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 10:25   

Sm0kus napisał/a:
Grigori: no to twoja pompa bedzie do odebrania kolo soboty - wyczyszczona i zalana swierzym 15W50 ;) - pewnie ja jeszcze sprawdze nim ja dostaniesz do rak;)

Nie ma pośpiechu.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Grudzień 2011, 20:21   

Sm0kus, No tak... HPI pomyliłem z HDI. Myślałem, że jak kolega o turbinach się rozpisuje to tylko dieslami śmiga... :-P

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 2 Grudzień 2011, 08:43   

Generalnie to znam sie tez na FAPach;) Robilem prace mgr na fapie z C5 ;) I odrazu mowie ze smialo mozna lac B20 - nie wplywa to na filtr w zaden negatywny sposob (co innego jesli mowa o pompie i wtrysku CR..), jesli wtrysk jest dobry i nie ma problemow z silnikiem, to spalanie jest calkowite i zupelne i filtr wcale sie nie zatyka z powodu biopaliwa (oczywiscie mowimy o temperaturach powyzej 8 stopni wobec ) ;) Powiem wiecej, dodatek powoduje ze lepiej rozpuszczaja sie sadze powstale w wyniku spalania ON - ze wzgledu na chemie ktorej uzywa sie do stabilizacji parametrow biologicznych B20.

EDIT:
Odnosnie mojej niejezdzacej cytryny: ktos ma pomysl, jak dobrac sie do czujnika polozenia walu?? Teoria glosi, ze ten sygnal jest brany do obliczenia kata wyprzedzenia zaplonu - a u mnie ten kat wynosi: 440* czyli tak jak by o ponad 1 obrot walka - to jest fizycznie niemozliwe!! Moje podejrzenia padaja na czujnik albo na kostke - tylko zeby go sprawdzic na oscyloskopie bede musial go wyjac!? Co myslicie? Tak, wiem, Grigori mysli o czujnikach temp - ale one praktycznie nie powinny miec wplywu na prace silnika, informuja tylko i wylacznie o stanie spalin?!:P

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2 Grudzień 2011, 09:15   

Sm0kus napisał/a:
informuja tylko i wylacznie o stanie spalin?!:P

Z tego co mi tłumaczono to mają taką samą funkcję co sondy i wpływ na skład mieszanki lecz pewny nie jestem , może tylko tak tłumaczono żeby na koszty naciągnąć , choć po wymianie była zdecydowana poprawa i różnica .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 2 Grudzień 2011, 10:44   

Sasiednie forum

Nie wiem jak sie zapatrujecie na linki z innych forow, ale zaryzykowalem i wrzucam. Problem jest jakby podobny - auto wczesniej przy depnieciu potrafilo szarpnac - co prawda nigdy nie zgaslo, ale zachwialo obrotami do 500 i po chwili wracalo do porzadku. To moglo by tylko potwierdzac czujnik walka (walka rozrzadu lub polozenia walu - trzeba tylko do nich dojsc). Tyle ze tutaj problem objawil sie w 2.0 HDi.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5042
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 00:01   

Sm0kus, Czujniki temperatury mają bardzo duże znaczenie. To także one informują ECU o temperaturze i taką względem tej temperatury są obliczane kąty zapłonu. Złe odczyty temperatury mogą doprowadzić do złej pracy silnika a nawet uniemożliwić jego rozruch. Tylko te 440° to jakaś masakra. W pierwszej kolejności, to pożyczył bym od kogoś drugi komp i wykluczył właśnie jego usterkę. Później dopiero zaczął bym grzebać w czeluściach komory silnikowej ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 08:56   

Dobrze prosze Panstwa, po gruntownej analizie dnia w ktorym usterka "wyszla" dochodze do wniosku ze powinienem to moze uznac za jeden z objawow a wlasciwie czynnikow diagnostycznych...

Otoz tego pamietnego dnia bylem w kinie na 16... wyjezdzajac z parkingu "spadlem" z baardzo wysokiego kraweznika! Tak ze uderzylem saniami o kraweznik. Potem dosyc mocno gniotac samochod pojechalem do Krk. I teraz co nastepuje. Przy ostatnim dlubaniu przy rozrzadzie, zauwazylem ze pojemnik na LDS jest pusty, cogorsza cala prawa strona auta jest uswiniona jakims czerwonawym olejem (LDS'em!). Zbiornik przy kupnie auta byl pelny - bo sprawdzalem. Teraz, jak sadzicie, czy ewentualne zalanie szczeliny pomiedzy czujnikiem a kolem, moze spowodowac zle odczyty z czujnika polozenia walka/walu (w dodatkunieelektryczne, bo komp ich nie pokazuje jako blad?!) ?? Ewentualnie, czy uderzenie moglo miec zgubny wplyw i objawic sie dopiero po ok 50-70 km??

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 13:46   

Trochę to zmienia postać rzeczy bo może być jakieś mechaniczne uszkodzenie.
Pomimo tego mam dla Ciebie rysunek z umiejscowieniem czujników.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 13:47   

Niestety nie chce się dodać wyśle Ci emilem .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
darzur

Mój samochód: C5 MkI / Xantia I
Poj. silnika (cm3): 2900
Paliwo: noPB / LPG
Wersja:: Berline / Break
Rok prod.:: 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Oława p. Wrocławiem
Wysłany: 3 Grudzień 2011, 16:51   

SmOkus a sprawdziłeś obydwa katy? Bo z tego co piszesz to może być, że ci się któryś poprostu posypał i solidnie przytkał wydech. Wskazywałaby na to wysoka temp. spalin, słaby ciąg spalin na wydechu, to że gdzieś tam walnąłeś. Dziwne wskazania Lexii mogą być już tego efektem - chociażby wysokie obciążenie na jałowym. Ja przynajmniej zacząłbym od tego...

_________________
pozdrufka,
Żurek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA