Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2011, 22:23
Bardzo dziwne te błędy. Styki światła stopu i błąd wtryskiwacza występują jako jeden i ten sam błąd Może masz automat i nie chce odpalić? A na gazie pali?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
moleszcz
Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Październik 2011, 23:06
Najpierw opiszę co się stało wczesniej.
Jakiś czas temu padły mi styczniki na wiatrakach. W następstwie tego padła uszczelka pod głowicą. Do 4 cylindra dostawało się naprawdę dużo płynu chłodzącego. Wymienił mi mechanik uszczelkę, i splanował głowicę. Wcześniej przed wymianą na cylindrze który zalewało miałem ciągle wypadanie zapłonu. Sytuacja zaczeła się także powtarzać po wymianie uszczelki. W momencie jazdy na paliwie bardzo często wypadał zapłon. To samo się działo w momencie gdy np skończył mi się gaz i przełączał się na benzynę. Jeździłem tak przez pewien czas lecz przestał odpalać w momencie gdy jechałem autostradą ok 150 km/h i zabrakło mi gazu. Wyskoczył komunikat antipollution fallout. W trakcie jazdy wrzóciłem na luz i auto mi zgasło. po czym już nie odpaliło.
Tak więc wyglądała cała sytuacja.
Być moze teraz kolego jesteś w stanie coś więcej mi powiedzieć na ten temat.
Pozdrawiam
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Październik 2011, 10:04
ANTIPOLLUTION FAULT to zakłócenie w układzie oczyszczania spalin ( tak pisze instrukcja). Przyczyny mogą być różne. Począwszy od wtryskiwaczy, poprzez cewkę zapłonową aż do głupich świec. Może to być także problem z układem EGR.
Z drugiej jednak strony, te dziwne komunikaty błędów mogą także świadczyć o uszkodzeniu głównego komputera, który źle interpretuje usterkę, na co w twoim przypadku, najwyraźniej wskazuje.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
moleszcz
Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Październik 2011, 12:08
A powiedz mi jak moge sprawdzić komputer przy pomocy Lexii?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Październik 2011, 12:36
moleszcz, Jedyne wyjście to drugi komputer... Najlepiej, jak ktoś z kolegów miałby takie samo autko. No i mieszka w twoim pobliżu...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
moleszcz
Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Październik 2011, 15:12
Udało mi się dojść do przyczyny takiego zachowania. Miałem upalony bezpiecznik.
Powiedz mi czy się oriientujesz gdzie lub jak poprzez Lexię mogę sprawdzić czy mam ustawiony dobrze rozrząd i czy to nie powoduje wypadania zapłonów.
Pozdrawiam,
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 2 Październik 2011, 15:14
Ja mam Lexię i mieszkam w Olkuszu.
_________________ niech moc będzie z DS
moleszcz
Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Październik 2011, 15:27
Ja własnie zakupiłem lecz nie wiem jak i gdzie mam szukać informacji na temat tego czy mam dorze ustawiony rozrząd. Podobno Lexia oferuje takie możliwości.
Jeżeli wiesz jak moge to sprawdzić to chętnie zadzwone do ciebie grigori w tej sprawie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Październik 2011, 22:19
moleszcz, Rozrządu chyba elektronicznie nie sprawdzisz jeżeli jest u ciebie jest tylko czujnik położenia wału lub tylko czujnik położenia wałka. Niezbędne w tym wypadku są oba czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego właśnie. Producenci sobie raczej upraszczają i stosują jedno lub drugie. Do prawidłowego ustalenia zapłonu/wtrysku - wystarczy tylko jeden z nich... Musisz się dowiedzieć czy w twoim przypadku, takowe czujniki w silniku występują jednocześnie. Możesz także pooglądać pokrywę rozrządu, czy aby coś do niej jest doprowadzone bo czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się w obudowie wałka rozrządu. No i upewnić się, że masz także przy kole zamachowym.
Jeżeli by tak było, to sądzę, że LEXIA sama by udostępniła opcję sprawdzania prawidłowości rozrządu. W przypadku braku, program po prostu nie udostępni tego. Wystarczy aby wbić VIN jakiegoś modelu, który ma taką opcję i chociaż zobaczyć jak to wygląda.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 2 Październik 2011, 22:55
Według mnie nie ma takiej możliwości, z powodu, o którym pisał robson.
Pośrednio wypadanie zapłonu można sprawdzić poprzez sondę Lambda, tzn. jezeli wypadają zapłony to do wydechu dostaje się nie spalone paliwo, i może to zaburzyć wskazania sondy, dodatkowo może dochopdzić do tzw. strzelania w wydech. Jednak nie ma na to wpływu ustawienie rozrządu, prędzej problemy z cewką, świecami, kablami WN lub komputerem.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
moleszcz
Mój samochód: Citroen Xsara VTS
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 11 Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Październik 2011, 11:25
Dziękuję za odpowiedź.
Własnie sprawdzałem wtryski oraz cewki poprzez test w lexi lecz żadnego błędu nie pokazuje.
Narazie pali tak węc ide poobserwować jak się będzie teraz zachowywała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum