Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Poduszka przedniego zawieszenia regeneracja
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 593
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 30 Marzec 2024, 12:32   Poduszka przedniego zawieszenia regeneracja

Temat stary jak sam XM.
Rozwarstwiła mi się guma w przedniej lewej poduszce zawieszenia.
Szczęście, że dało to o sobie znać w postaci opadniętej osłony siłownika, a nie wygiętej maski.
Poducha oddana do regeneracji.

Jest jeszcze kłopot z pękniętym pierścieniem, który trzyma osłonę siłownika od dołu.
Jest jakiś patent, czym to zastąpić?
Przychodzi mi tylko, żeby nasunąć wężyk na try-tytkę i zacisnąć, ale może znacie coś lepszego?



posuszka uszkodzona 1.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 248,6 KB

posuszka uszkodzona 2.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 237,83 KB

siłownik pierścień.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 218,42 KB

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Marzec 2024, 15:25   

Lepiej zostaw pęknięte, bo z regenerowanych poduszek harmonijki mają większą tendencję do spadania, zwłaszcza jak są naciągnięte na ten pierścień.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Kwiecień 2024, 11:02   

Z tej wersji regenerowanej w warszawie faktycznie spadała mi osłona. myślę że jak ustawisz harminijkę we właściwym miejscu to możesz ją zacisnąć opaską ślimakową, nawet na pękniętym pierścieniu.
może trzeba wyprodukować blokady na CNC do siłowników. Bo widzę, że spotyka to każdego.

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Kwiecień 2024, 13:07   

Osobiście jak już miałbym to z powrotem zakładać to ustawił bym ten pierścień wyżej, tak aby harmonijka nie była tak naprężona, a sam pierścień owinąłbym taśmą izolacyjną, zwłaszcza, że silownik masz ładnie pomalowany.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 593
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2 Kwiecień 2024, 19:33   

Tak zrobię, tylko podkleję jeszcze taśmą 3M akrylową dwustronną. Wolałbym, żeby pierścień się nie przesuwał, zwłaszcza, że siłownik polakierowałem.
Poduszka zregenerowana, ciekawe czy będzie dobrze pracować.
Firma, powiedziała, że stosują dwie twardości gumy, żeby osiągnąć prawidłowy efekt, ponieważ wypełnienie jest pełne.



poduszka XM regenerowana 1.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 325,42 KB

poduszka XM regenerowana 2.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 289,9 KB

poduszka XM regenerowana 3.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 263,36 KB

poduszka XM regenerowana 4.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 212,51 KB

poduszka XM regenerowana 5.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 233,77 KB

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4275
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Kwiecień 2024, 20:03   

arturromarr, Szacun:) Brawo za Chęci i prowadzenie tematu:)

 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Kwiecień 2024, 01:50   

Widzę, że od Lorensa. Sam ich już wymieniłem ze 30szt i z doświadczenia wiem, że na 100% harmonijka będzie spadać. Próbowałem różnych patentów, trytki, jakieś kleje ale to działa na krótką metę. Do tej pory działa za to przypięcie harmonijki takerem. Może i niezbyt eleganckie rozwiązanie, ale jedyne skuteczne jak dla mnie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4275
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Kwiecień 2024, 16:00   

Zamiast trytki może średnicą dopasowany drut w kształcie koła sprężysty jak na końcówkach wałka przed wypadaniem ..zaciska osłone i działa cały czas na ścisk-trytka po pewnym czasie w pracy się zluzuje,może która średnica z sprężyny bonela tapicerskiego wycięta.Może głupie :roll: a może zadziała :mrgreen:

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Kwiecień 2024, 22:05   

Też mam te poduszki, może za dużo na nich nie przejechałem ale działają.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Kwiecień 2024, 12:39   

u mnie maja prawie 10 lat i są spoko.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 593
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 6 Kwiecień 2024, 11:42   

Fajnie, że macie już doświadczenie z zregenerowanym poduszkami, będę spokojniejszy.
Póki co tylko połowicznie, bo jeszcze drugą trzeba zrobić. Niby wygląda dobrze ale jak jedna pękła to chyba nie ma na co czekać.
Dolny pierścień podkleiłem jakąś błoną klejącą (przeźroczystą) i owinąłem taśmą izolacyjną.
Musiałem ją posmarować, bo średnica się powiększyła i harmonijka z trudnością się obracała.
Od góry naciągnąłem try-tytkę, zobaczymy na ile starczy.
Wymieniony też przewód powrotny LHM.



siłownik XM.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 261,63 KB

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4275
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Kwiecień 2024, 15:58   

arturromarr, Pięknie i oby służyło:) ZUCH :-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA