Wysłany: 17 Marzec 2024, 08:56 Brak wspomagania kierownicy w citroen C5 lift
Witam proszę o pomoc a mianowicie problem ze wspomaganie w citrcitroenie C5 lift ..komputer w konsoli wyświetla błąd uszkodzenia wspomagania a komputer serwisowy lexia nie łączy się wogóle ze wspomaganiem . Wymieniłem pompę wspomagania i nic nie pomogło ..bezpieczniki nie przepalone , układ odpowietrzony i nic brak wspomagania gdzie szukać przyczyny?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Marzec 2024, 11:31
Mariusz8791, Może kabelki i styki na wspomaganiu? brak łączenia to brak wspomagania jak i łączenia z lexią Taki mój domysł bo myślę że komputer auta jest ok. Wczoraj np: wymieniałem pompkę spryskiwaczy ponieważ jej nie słyszałem w aucie żony,ale sobie myślę że brak płynu jak mówi że ledwo sikało ostatnio( manetke też brałem pod uwagę),wlałem litr i nic ,nadal cisza a zbiornik pełen..mając zapas pompki bo ją wymieniałem kiedyś(jakie 3 lata temu i tyle wytrzymała) ,rozbiórka,założenie nowej i spryskiwacze wróciły,żaden bezpiecznik się nie spalił ,prąd dochodził ale pomka ,,umarła''. Tak że miernik na kable do pompy wspomagania..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Marzec 2024, 14:57
Pierwsze pytanie, to jaka pompe masz? Ta pompa dziala tylko mechanicznie i brak jakiejkolwiek elektroniki. Powodem moze byc tylko zle odpowietrzenie pompy. Przy pompie elektrycznej wyglada to inaczej. Brak komunikacji ze wspomaganiem swiadczy raczej o braku zasilania. Moze zaczalbys od sprawdzenia napiecia 12 V na wylaczonym zaplonie i po wlaczeniu . Pisales, ze sprawdiles stan bezpiecznikow , a czy tych duzych , pod BSM tez? Do tego dochodzi uszkodzenie wiazki idacej do pompy. W tej wersji musi byc komunikacja, inaczej system jest martwy. Tak , jak u Ciebie.
Ogladanie kabli nic nie da. Tu raczej potrzebne sa pomiary i to porzadne, rowniez pod obciazeniem kabli.
Mozesz tez miec problem z wersja testera i dlatego brak komunikacji. Inne systemy widzi w aucie?
Pompę posiadam elektryczno hydrauliczną. Umieszczona jest przy prawym nadkolu razem ze zbiorniczkiem spryskiwaczy..Dodam jeszcze ze wspomaganie zanikało stopniowo tzn . Najpierw po odpaleniu auta załączało się po około 1 minucie póżniej dopiero w czasie jazdy a teraz wcale już nie działa . Objaw ten skierował mnie do wymiany pompy zamieniłem pompę i nic to nie pomogło. Dziękuję wszystkim za sugestię bedę walczył dalej bo auto jest na sprzedaż ale jak nie ma wspomagania to raczej ciężko będzie sprzedać
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Marzec 2024, 17:30
Mariusz8791, A tak mnie sie ,,nasuneło''-pompa ,,nowa'' sprawna? Ktoś testował na krótko? może wymieniona poprzednio też dobra tylko nie dostaje prądu,jak wyżej pisałem bezpiecznik w linku ,,TU'' nie jest mały..
Sprawdzałem jeszcze dzisiaj ten bezpiecznik i jest o.k. Muszę wyciągnąć cały przewód począwszy od wtyczki pompy on jest poprowadzony koło lampy w tym pasie przednim i idzie pod kompresorem od podnoszenia auta i tam jest jakaś złączka .. Muszę to prześwietlić dobrze rozciąć całą wiązke. Może coś wyjdzie.. Jak znajdę przyczynę to dam znać tutaj na forum. Ogólnie mam już 9 lat tego citroena i przeszedłem z nim dużo napraw i zawsze ogarnąłem wszystko ale z tym wspomaganiem to już ręce rozkładam.Jak zrobię to zaraz idzie na sprzedaż
Dokładnie tak i będzie wiadomo gdzie szukać.jedna wtyczka ma dwa grube przewody to chyba od tego dużego bezpiecznika będą a druga ma większą ilość cienkich kabelków. Zastanawia mnie tylko czy taśma w kierownicy jest też odpowiedzialna za wspomaganie.?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Marzec 2024, 19:07
Mariusz8791, Co do taśmy w internecie ogólnie dla aut mam sprzeczne informacje-tak to jest jak na forach nie kończą tematu,ogólnie pisze że by szurała kierownica i świeci się airbag wtedy,brak sygnału (klakson)..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Marzec 2024, 20:30
Tasma nie ma nic wspolnego ze wspomaganiem, co prawda w pajaku jest czujnik polozenia kola kierownicy, ale ma on wplyw na dzialanie ESP. Za dzialanie wspomagania odpowiada czujnik momentu skretu w przekladni kierowniczej - to jego usterka moze wylaczac dzialanie serwa, ale najpierw musi byc komunikacja. Brak jej swiadczy o braku zasilania komputera sterujacego pompa.
Ewidentnie jest tu problem elektryczny. Na tych grubych stykach musi byc caly czas 12V i masa. W drugiej wtyczce powinno byc napiecie po zaplonie i... calkiem mozliwe, ze rowniez stale 12V
Dzięki dejnekomirek. Sprawdzę to. Przewody lubią się przecierać a tą od pompy wspomagania są trochę poprowadzone po różnych blaszanych zakamarkach. Jak już wyżej posałem pompa jest na pewno dobra bo nawet zamieniłem inna i nic to nie pomogło. Bezpiecznik ten pod skrzynką bsmteż nie przepalony i ten na bsm też dobry także może to być gdzieś przewód lub złączka w taki sposób przetarta że nie wpływa na przepalenie bezpiecznika a wpływa na brak komunikacji z pompą oraz brak jej działania.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Marzec 2024, 09:23
Wypnij kostki od pompy i sprawdz czy na grubych przewodach (2 piny) jest stale napiecie 12 V, wzglednie 12 V do masy i na drugim masa O Ohm. Nastepnie na drugiej wtyczce musi pojawiac sie 12V po wlaczeniu zaplonu i byc moze tez gdzies stale 12 V - tego nie jestem pewien, ale to powinno byc, aby sterownik komunikowal sie z siecia. Niestety nie mam dostepu do schematu elektrycznego.
Tu ewidentnie brak zasilania sterownika w pompie i dlatego brak komunikacj.
Dzięki jeszcze raz będę rozbierał i sprawdzał. Raz już rozpinałem te kostki ale mój błąd że nie sprawdziłem miernikiem tylko od razu obstawiałem że to pompa. Gdy nie będzie napięcia to gdzieś kable przetarte będą, tylko gdzie trzeba będzie szukać. Czekam na pogodę bo nie mam garażu a ciągle pada deszcz. Jak coś będę wiedział to na pewno dam znać . Dzięki jeszcze raz na tą chwilę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum